17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Marin Software

Marin Software est une plateforme de gestion de la publicité payante qui permet aux spécialistes du marketing numérique d'analyser, d'automatiser et d'optimiser leurs campagnes publicitaires sur les moteurs de recherche et les réseaux sociaux.

Qui utilise Marin Software ?

Entreprises du commerce électronique, agences de marketing numérique, annonceurs en recherche payante.

Marin Software Logiciel - 1
Marin Software Logiciel - 2
Marin Software Logiciel - 3
Marin Software Logiciel - 4
Marin Software Logiciel - 5

Marin Software ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Marin Software

Marin Software

4,1 (20)
500,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
76
73
3,8 (20)
3,8 (20)
3,9 (20)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
249,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
37
5
4,5 (190)
4,5 (190)
4,8 (190)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Marin Software

Optmyzr
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Gestion de la publicité
Gestion des performances
Clerk.io
Fonctionnalités les mieux notées
API
Personnalisation de site web
Recommandations
Skai
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Suivi des conversions
Suivi des mots-clés
Acquisio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de l'affichage publicitaire
Marketing multicanal
Visualisation de données
Kenshoo Infinity Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Bloomreach
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des campagnes e-mail
Optimisation mobile
SAS Customer Intelligence 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Planification des campagnes
Suivi des conversions
Mailchimp
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des e-mails
e-mail marketing
Marketing 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des comportements
Gestion des listes
Pages de renvoi et formulaires web

Avis sur Marin Software

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
40%
3
15%
1
5%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Amazing Tool

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

There was a lot to like about Marin. The best thing about Marin is they are always looking to improve their algorithm and tools. They’re support team is awesome as well.

Inconvénients :

If you have a lot of data, bulk sheets can error and those errors can be hard to figure out

Chris
Search Lead (É.-U.)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good For Program Management

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

We use Marin Software for PPC campaign management. The dimensions feature allows us to apply company-specific values into the final URL for offline tracking, and we can roll up and report by those same dimensions easily. Marin's cross-platform reporting makes is easy to pull data for initiatives that are executed in more than one platform.

Inconvénients :

Marin's automated bidding is transparent, down to the keyword-level. The only downside with automated bidding is the "Impression Share" target. If a campaign is budget capping and not hitting the IS target, Marin will continue to bid up to increase impression share, which just makes the campaign hit the campaign daily budget faster.

Casper
Owner (Danemark)
Articles de sport, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Better at collecting payment that helping setting up the software.

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : I have used the bidding algorithm for 6 years and it is really solid for large google ads accounts, however anything else I don't use Marin for since it is just not very good at performing manual tasks, the ads editor is much better for that.

Avantages :

The bidding algorithm which we have used for 6 years, anything else is not worth mentioning.

Inconvénients :

Support is bad. Interface is unintuitive. Setup is a pain in the "new" Marin One, it was a lot easier in the old Marin Search. A lot of features are not working in Marin One even though they launched it 2 years ago, so you have to toggle between One, Search and Social which is a real headache. Eager to collect payments, but not eager to help setting up clients in the new Marin One platform. Can't answer simple questions about how to setup CPA bidding for facebook, but refer to old guides for the old interface.

Nick
Paid Search Manager (É.-U.)
Immobilier, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Marin Review

4,0 il y a 3 mois

Avantages :

The data integration with our data lake and getting accurate reports within the dashboard.

Inconvénients :

Bidding portfolios have not been as good as Googles.

Emma
Marketing Director (É.-U.)
Services financiers, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Excellent Support. Excellent Metrics.

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : I'm a one person team and for obvious reasons sometimes get behind on the marketing tasks. The calls with the Marin team always feel like a refresher for the week instead of what it might feel like when you're always behind! The customer support on top of an awesome dashboard of analytics (customized to your needs) is an incredible value to us.

Avantages :

I love the ability to pull in all of our campaigns and look across our efforts at one dashboard. We're a small team who was working with a firm to pull this data. For about the same price, we're getting all the data and a roadmap to further optimize our campaigns.

Inconvénients :

I didn't love the interface but they just did an overhaul and made some serious improvements. When I've been looking for something within Marin that isn't there, the team is all ears and often able to come up with a solution. They're pulling data from Marin into a web query so that I don't have to manually pull my marketing reports every Friday. It has been a great relationship.