Description de Checkfront

Checkfront est une plateforme de gestion des réservations utilisée par des milliers de tour-opérateurs du monde entier. Elle permet aux entreprises de vendre des visites et des activités sur n'importe quel site web en fournissant une gestion des stocks en direct, une tarification dynamique, des notifications aux clients et la distribution de canaux. Checkfront facilite la croissance de votre entreprise en automatisant votre administration et en regroupant tous vos outils commerciaux en un même endroit.

Qui utilise Checkfront ?

Checkfront est conçu pour les organisateurs de voyages et de visites, les sociétés de location et les fournisseurs de logements.

Où peut-on déployer Checkfront ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Checkfront
  • Fondé en 2008

Assistance Checkfront

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Belgique, Brésil, Canada et 23 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, danois et 14 autres

Checkfront - Prix

À partir de :

49,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

Checkfront n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Checkfront est disponible à partir de 49,00 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Checkfront
  • Fondé en 2008

Assistance Checkfront

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Belgique, Brésil, Canada et 23 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, danois et 14 autres

Checkfront en vidéos et en images

Checkfront Logiciel - 1
Checkfront Logiciel - 2
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Vidéo de Checkfront
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Fonctionnalités - Checkfront

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Booking Management
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Communications avec les invités
  • Confirmation et rappels
  • Création d'itinéraires
  • Création de packages
  • Entrée et sortie des invités
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de site web
  • Gestion des contacts
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des prix
  • Gestion des promotions
  • Gestion des réservations
  • Gestion des réservations de site
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux
  • Inscription en ligne
  • Intégration GDS et OTA
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Mises à jour en temps réel
  • Notes de réservation
  • Paiements en ligne
  • Planification des événements
  • Point de vente (PDV)
  • Pour locations saisonnières
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Réservation d'activités
  • Réservation en ligne
  • Réservations de groupe
  • Réservations en ligne
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Support client
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements

Alternatives à Checkfront

Peek Pro est une solution de bout en bout, conçue pour permettre aux organisateurs de voyages et d'activités de gérer leur entreprise depuis leurs appareils mobiles, lorsqu'ils en ont besoin.
Bokun est le seul logiciel de réservation en ligne dont vous avez besoin pour gérer vos visites et activités. En savoir plus sur Bókun
Appointy est un logiciel de planning simple, fonctionnel et puissant, conçu pour contribuer à la croissance et à la gestion de votre entreprise.
Xola développe des logiciels de marketing et de réservation modernes et faciles à utiliser qui permettent aux entreprises de tourisme et de loisirs de gagner du temps tout en développant leurs activités. En savoir plus sur Xola
Outil de messagerie et moteur de tarification automatisés pour les hôtes Airbnb. Améliorez l'expérience de vos hôtes et augmentez vos notes sur 5 étoiles.
Logiciel de réservation en ligne pour les entreprises d touristiques te d'excursions. L'objectif est de vous aider à obtenir deux fois plus de réservations, avec la moitié des efforts.
ROLLER est une suite logicielle tout-en-un de pointe pour les sites de loisirs, de divertissement et touristiques.
WebRezPro est un PMS (Property Management System) cloud tout-en-un conçu pour les établissements de tous types et de toutes tailles.
Kigo est une plate-forme qui aide votre entreprise dans les tâches de gestion, de commercialisation et d'amélioration de l'expérience client.

Avis sur Checkfront

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
63%
4
28%
3
6%
2
2%
1
1%
Mátyás
Mátyás
Online Business Director (Hongrie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Long-time user, and a happy one.

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : We are a sightseeing tour operator company and we have been using Checkfront late 2018. We have explored other options thoroughly and this is still the one we like the most after several years.

Avantages :

After years of use, my favorite thing about Checkfront is the helpful support team. They always provide detailed, competent and helpful answers.

Inconvénients :

Our only real issue is that they seem to be falling behind on channel integration (especially OTA's) compared to other reservation systems. But the functionality and usability of existing features is very good.

Alternatives envisagées : Rezdy, FareHarbor et TrekkSoft

Pourquoi choisir Checkfront : Price, functionality

Logiciel antérieur : Regiondo

Pourquoi passer à Checkfront : Overall cost is way lower than any other system we've explored that has this kind of functionality that can integrate into our operations smoothly, without having to make uncomfortable compromises.

Réponse de l'équipe de Checkfront

il y a 10 mois

Thank you for taking the time to provide a review! I agree, our Support team really is outstanding :) Additionally, thank you for your feedback on our OTA's. We know that this is something our Product team is aware of and will be looking to improve once we strengthen our foundations further.

Rebecca
Manager (É.-U.)
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Absolutely love Checkfront

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : When we first started out we took reservations in a paper book....yes you read correctly, on paper...knowing there had to be a better way I researched different software to use. Since then we have been so happy with Checkfront. The support from their team has been amazing. From setting us up to answering my everyday questions, their team is always friendly and helpful. I highly recommend them to anyone.

Avantages :

We have been with check front for 7 years now and we love everything about it. It's simple to use, training new employees to use it is easy, the booking process just flows nicely so it makes sense. Customers also compliment us on how simple and straightforward it is to use. I also feel like they are there when I need them to help me out with any issues I'm having.

Inconvénients :

I would like to use the waivers section but it didn't quite work for our set up. There's a couple of little things that would be nice to be able to do with the calendar etc. I also which the app was a bit more useful. I usually always send suggestions in when I come across something that I think would be beneficial for everyone.

Alternatives envisagées : FareHarbor

Pourquoi passer à Checkfront : Checkfront is similar to us, it's a small company focused on taking care of its employees and gives a damn about the world. I get calls constantly from so many other companies trying to get us to switch but I just don't see why I would when we are so happy. I know there are different options but we also like that fact that we pay a once a year subscription fee and then our customers don't have extra random "fees" when they book - I dislike hidden fees like that when I book so I don't want my customers to experience that!

Réponse de l'équipe de Checkfront

il y a 10 mois

Thank you for such kind words! We too value having a small local team, much like you, Rebecca! Please keep sending in those suggestions! We truly do appreciate them :)

Azer
Central Reservations Manage (Azerbaïdjan)
Hôtellerie, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Checkfront: An Innovative and Easy-to-Use Booking System

5,0 il y a 6 jours Nouveau

Avantages :

Checkfront has been an invaluable asset in our business. It is easy to use, reliable and customizable. We've been able to quickly set up our booking system and manage our customers' reservations. We are also able to access a variety of reports and analytics to better understand our customer base and make informed decisions.

Inconvénients :

Unfortunately, the customer experience is not always seamless. We have encountered occasional technical glitches when customers are trying to book, and the customer service team has been slow to respond.

Sue
Business Owner (R.-U.)
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

FRUSTRATING !!

2,0 il y a 5 ans

Commentaires : It was a good system to get me started in my business but it doesn't offer me the flexibility i need.
It was easy to set up.
Easy to navigate.

Avantages :

A relatively simple system to use and easy to navigate. The layout is good on the calendar pager and the reports offer valuable information.

Inconvénients :

I find the system very inflexible to my needs, eg. Can not offer Room only and Rooms with breakfast from the same inventory stock. There are no error messages when you are clearly not setting things up correctly. Eg, Setting up an event, you have to go to the help page all the time to ensure you are doing it right. Pop ups with helpful tips would be better & time saving. Item Event Rules/rule sets are too complicated and open to user error, the software doesn't make it user friendly, there are too many pages to refer to. The software allows you to enter dates that overlap other events, this should not be allowed, its frustrating when setting up seasonal prices. The system is too time consuming and requires manual input when it should be cross checking dates and pop up an alert if incorrect, quite often the event doesn't work....Frustrating! Having to import every booking that goes through a channel manager and unlock it first ! Time consuming ! Why doesn't it go into the calendar automatically? Unable to change the price on the initial page when making a new booking, this has to be amended afterwards.....frustrating that you can not enter it right first time ! Unable to set up more than one policy. This is so inflexible when you are selling services and accommodation which have different policies for bookings. I have been waiting 6months for you to fix my inventory errors and minimum stay rules.. Poor communication and no urgency whilst I lose money & bookings.

Greg
Owner CEO House of Kooser (É.-U.)
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

If you are in between while choosing, choose it.

4,0 il y a 3 mois

Avantages :

This app is a must have for any property owner or business owner. It is a great way to manage your business and you can be notified instantly when there is an event that you need to be aware of. This is an amazing hotel management app and can be used anywhere in the world.

Inconvénients :

Sometimes I have minor connection problems but I think it has nothing to do with the tool. I'm not sure there is a problem, I can say that it works in general without any problems.