Elina

par Vestibule Marketing

Qui utilise Elina ?

De plus en plus de fournisseurs d'appartements et de locations de vacances cherchent à gagner du temps, à améliorer leurs opérations grâce à l'automatisation, à augmenter leur rentabilité et à améliorer les interactions avec les clients.

Description de Elina

Elina PMS est un logiciel de gestion d'hébergement automatisé et performant qui permet de gérer entre 10 et 500 chambres ou appartements. Idéal pour les réservations de courte, moyenne et longue durée de loisirs, d'affaires et d'agences de voyages.

Un système de gestion d'hébergement qui inclut un channel manager, une connexion clients et entreprises et un moteur de réservation directe. Gérez les réservations, la facturation, les opérations, les revenus, les propriétaires, communiquez avec les clients et bénéficiez de fonctions de reporting. Plus de 50 intégrations et API. Assistance téléphonique et par e-mail avec un centre d'assistance en ligne !

Informations sur Elina

Vestibule Marketing

https://www.elinapms.com/

Fondé en 2007

Elina Logiciel - 1
Elina Logiciel - 2
Elina Logiciel - 3
Elina Logiciel - 4
Elina Logiciel - 5
Vidéo de Elina
Play
Elina Logiciel - 1 - aperçu
Elina Logiciel - 2 - aperçu
Elina Logiciel - 3 - aperçu
Elina Logiciel - 4 - aperçu
Elina Logiciel - 5 - aperçu

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À partir de

50,00 $US/mois
s/o
s/o
10,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Elina

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Elina - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Comptabilité
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de site web
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des canaux
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des factures
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des places vacantes
  • Gestion des tâches
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Planification de la maintenance
  • Portail client
  • Portail des locataires
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reporting financier
  • Réservation de chambres
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de location
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des locataires
  • Surveillance des transactions
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements ACH
  • Vérification de crédit
  • Vérification des antécédents

Logiciels de gestion des biens : afficher la liste complète

  • API
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Comptabilité intégrée
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de l'expérience invité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la réception
  • Gestion des avis
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des canaux
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des recettes
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations
  • Gestion des spas et des activités
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des traiteurs
  • Gestion des tâches ménagères
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Intégration GDS et OTA
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification de la maintenance
  • Point de vente (PDV)
  • Pour locations saisonnières
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs établissements
  • Propriété unique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Synchronisation de données
  • Séjour prolongé
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit

Logiciels de gestion hôtelière : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • Communications avec les invités
  • Comptabilité
  • Gestion de l'expérience invité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de site web
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des canaux
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches ménagères
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Intégration WordPress
  • Intégration de sites web
  • Intégrations de tiers
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notes/avis
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Pour locations saisonnières
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Relevés de propriétaires
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Logiciels de location saisonnière : afficher la liste complète

Elina - Alternatives

Plus d'alternatives à Elina

Avis sur Elina

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Note globale

4,4/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,4

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Fiona E.
Owner
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/07/2018

"Product is everything I needed and more. Great support team. I'm a really happy customer."

Avantages: My self-catering complex has 12 cottages available for holidays & for short-term rentals, so was needing a system to cope with stays between 2 days - 3+mths. After much research, I selected Elina and couldn't be more pleased. Elina, together with a new website, has increased my booking and we are now operating at over 95% occupancy April - October and 90% occupancy annually. The best features for me are - - Automatic collection of (2-stage) payments. I now rarely have to get involved with this process.
- Ability to specify arrival/depart days, min/max length of stay (my standard set-up), & then open up a cottage for e.g. a much shorter-stay, or a `non-standard arrival day, to fill any gaps.
- Integration with Staah, so a 2 way integration with many appropriate OTAs
- Slick customer-facing booking-engine gives a clear booking process. Branded to look like my own website, including URL (with SSL certification).
- Very flexible & easy to use promotions tool.
- `Guest Lounge is also a great feature and should be a real USP, as many providers don't offer this. Has contributed to making compliance with GDPR easy, as guests can view their personal data held.
- Continually upgrading & revitalising system, which is very reassuring.
- Customer service I know it has been said in previous reviews, the support has been fantastic. Good (although could be better) user guides and how-to videos also.

Inconvénients: - Would be good to have a mobile-responsive system, so that working off-site on an iPad, or iPhone is easier.
- The back-end property management system is looking a little dated and therefore doesn't reflect/promote the quality of the excellent functionality
- Lots of clicking between screens when making a reservation manually
- Marketing tool is not as swish as it could be.
As I understand it, there are plans to improve all/most of the above though, which would be great.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Vestibule Marketing le 11/09/2018

Fiona - thanks for the review. Really pleased we have another satisfied customer!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/07/2018
Utilisateur vérifié
Proprietor
Hôtellerie, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2020

"Feature rich PMS and Booking Engine"

Commentaires: Like all migrations, Moving to Elina was painful to begin with. However, once we got to know the system its fast, quick and intuitive, and has been getting even more so with the user interface improvements that have been rolled out over the last 12 months

Avantages: Elina is incredibly feature-rich. It delivers most of the requirements of a dedicated Property Management System and while also being a powerful Booking Engine. The redesign of the booking engine last year produced a very powerful sales process for guests making bookings online.
A strong relationship with STAAH makes the integration for channel management quick and easy.

Inconvénients: The accounting and invoicing modules need updating, something that the team at Elina have been working on in the last year. The customer support team are lovely, very very helpful and know their product inside out. To maintain the level of support as they do means that response times can suffer sometimes in busy periods. They do however always deliver a resolution!

Réponse de l'éditeur

envoyé par Vestibule Marketing le 06/07/2020

Thanks for writing a review and highlighting the importance of reservations, guest and company data - which is kept for the duration of a customers time with elina and is exportable via excel or API. We know how important and valuable you data is and hope you are now nuturing your data in elina

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2020
Utilisateur vérifié
Proprietario
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/06/2018

"The product is ok, but is complicated to use and with rigid limitations. Customer service, forget it"

Avantages: This suite aims to offer you a comprehensive package, an all in one solution for your hotel needs.
They offer a lot of features and if you consider how many they are and how costly they can be if you purchase them separately one by one, the price is not even bad.
They make constant improvements and they keep everything in order. being an old time customer, however, over the years I have witnessed many slow downs and server issues that took time to resolve.
When they embark in a major improvement, that can also affect your productivity, because things do not go always well at the first take
If all the functionalities that they offer worked as promised, this suite would be a great tool, however it is more likely that they will not go beyond a certain level of efficiency, because they are too many, too difficult to work together at a deep level, and subject to continuous change from market innovations
It would be betterif your expectations are limited, if you have a small property with simple routines to manage, a simple calendar, rates that don't change too high or low, promotions that don't promote too much, etc.
They also have a small website development agency that is managed with taste, and that i have appreciated even more than the booking engine itself.

Inconvénients: The software has its pros and cons as I have already said, you can get the pros without taking the cons onboard.
What I find was really bad is customer service.
I don't complain too often, but the last time I did - and I believe it was for a right reason - they eventually deleted the ticket itself and dropped it
I am learning the hard way, that software developers really don't have any knowledge of customer care; they just sit on their chair all day with their nose on the keyboard and in the end you have to accept what they give you.
First thing, ,if for any reason you don't like what you get, it is entirely your problem. They don't seem to care,
Well, in spite of 8 years I am happy to have found the strenght to move to a different provider. it took me a big effort, but I am very happy to have done it

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/06/2018
Karol M.
Head of Revenue
Hôtellerie, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2020

"Great choice"

Commentaires: The team is great, constantly coming up with improvements and they actually listen to feedback and implement it. Great support and understanding from them during COVID19 times.

Avantages: A fantastic software. We use it for a company that operates both in the apartment and the hotel world and across multiple geographies with varying tax rules. Elina is smashing it - once it's set up properly, it's a breeze. From day-to-day operations to reports and 3rd party integrations (payment gateways, RMS, custom housekeeping app). Take your time to plan out full set up with them inc. marketing and auto communications - it will save you hours and hours of work every week so it's worth understanding it fully and planning out for it. Overall, outstanding software and partnership.

Inconvénients: Nothing, really. There were some points on design and usability but they addressed it with one of their recent new releases.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Vestibule Marketing le 23/06/2020

Karol, Thank you for making time to review elina

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2020
Louisa H.
Co-Owner
Hôtellerie, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/06/2020

"Elina PMS - recommended"

Avantages: - management is supportive of implementing new integrations or improvements from their customers. This is a flexible approach you wouldn't get with larger companies
- ability to automate key tasks and reduce manual processing
- constantly improving and updating
- support team is very quick to respond
- generally reliable, no major issues
- company understands challenges facing hotels and they can support overcoming these e.g. tools and strategies for driving more direct bookings

Inconvénients: - focus on making the system more user friendly, reducing the number of steps needed to complete a task/transaction. This is improving and we have have seen positive steps forward here.
- initially we didn't have much interaction Elina and we were left to get on with things, so felt we missed out on learning more about what more the product could do, but the approach has changed in recent times and we have received much more proactive support

Réponse de l'éditeur

envoyé par Vestibule Marketing le 22/06/2020

Louisa, thank you for making time to review elina!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/06/2020