15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de athenaOne

athenaOne aide les médecins à prodiguer des soins de haute qualité en organisant leur emploi du temps de soins pour une productivité clinique optimisée ; le logiciel se charge des services administratifs et de qualité pour le médecin afin d'assurer un paiement intégral, tout en faisant suivre toutes les ordonnances des médecins pour traiter l'ensemble du processus, des résultats et des soins de suivi. Les médecins profitent ainsi d'un accès intégré et constant aux bonnes pratiques du plus grand réseau clinique des États-Unis, aux directives du secteur et aux règles de qualité les plus à jour et rigoureuses.

Qui utilise athenaOne ?

Médecins, médecins-chefs de service, responsables cliniques, responsables de cabinet, administrateurs de bureau, directeurs des soins, médecins en chef, administrateurs d'hôpital, infirmiers praticiens, assistants-médecins

athenaOne Logiciel - 1
athenaOne Logiciel - 2
athenaOne Logiciel - 3
athenaOne Logiciel - 4
athenaOne Logiciel - 5

athenaOne ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

athenaOne

athenaOne

3,7 (785)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
76
Intégrations introuvables
3,7 (785)
3,5 (785)
3,6 (785)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
25,50 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
77
4
4,4 (126)
4,5 (126)
3,9 (126)

Alternatives à athenaOne

CharmHealth
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Graphiques
Practice Fusion
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Prescription électronique
PrognoCIS
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Gestion de cabinet
Traitement des paiements
EpicCare
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Planification des rendez-vous
Cerner Ambulatory
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des rendez-vous
Graphiques
NextGen Office
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des dossiers patients
Gestion des réclamations
Tebra
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Planification des rendez-vous
DrChrono
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Conformité pour le secteur médical
Portail des patients
eClinicalWorks
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Planification des rendez-vous

Avis sur athenaOne

Note moyenne

Note globale
3,7
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
3,6
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
3,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
35%
4
31%
3
14%
2
7%
1
12%
Amy
President
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

We love all things Athena EMR!

4,0 l’année dernière
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Karissa Faye
Karissa Faye
BSN (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

easy to use

5,0 l’année dernière

Commentaires : I am using it in my work and I have not received any complaint of difficulty or malfunction with payment from the patient and just this week, I have used athenaone as a patient used when I paid my bill from Banner Health. I can truly say it is a very good and recommendable software to use.

Avantages :

It is easy to use, fast and transactions are safe. As of today, I did not encounter any patient that complains when it comes to their billing statements with athenaone software. The statement enters through a link sent via SMS and email, in that way the patients will have choices in whatever mode they want to use to access their medical bill.

Inconvénients :

The only thing I would suggest for improvement is that once the patient settled the bill, they cannot review back immediately the previous bill posted but from the admin side, if there are any query from the patient, all the details can be accessed and viewed by the health care staff so it is still east to assist the patient.

Lori
COO (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Perfect for us!

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : In general I relate to the mission of Athena and see the work happening to address the hard issues in healthcare which feels supportive.

Avantages :

AthenaOne is focused on making the work we do each day simpler. They listen and use the customer voice to drive changes in the product.

Inconvénients :

First level case responses are gat don’t address the issue adequately.

dale
MD, surgeon (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Bait and Switch

2,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : The athena account manager position ( or title de jour) has been a revolving door. We have never had a meaningful relationship with them before we are assigned a new manager.

Avantages :

The EMR was initially easy to set up. The billing functionality was adequate at first

Inconvénients :

Any requests for improvement are completely ignored. For instance, from the start we were told that an android app was just around the corner. That is still their position 13 years later....it will never happen. We are just told to "put it on the suggestion board". However, the reason for my review today is that the price has suddenly jumped in a huge way. Even though we have been told that the price (Percentage of GROSS collections) will drop over time, they have just raised the percentage that they take again. This is being blamed on "inflation" but obviously inflation alone will increase their withholding since they are on a percentage of collections basis. They in fact are just taking a bigger piece of the pie. Totally dishonest. And it is being done against our will, with no contract negotiation.

Abigail
Clinical Director (É.-U.)
Psychologie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Excellent product, poor onboarding implementation.

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : AthenaOne allowed our business to consolidate many of our third-party apps into one complete EHR system.

Avantages :

AthenaOne is an all-in-one EHR system that has most, if not all, the features one could want in their EHR. If you wish to consolidate your softwares into one product, AthenaOne is a good option.

Inconvénients :

The worst part of AthenaOne was the lengthy onboarding process. While it is to be expected when switching EHR systems, our original sales representative did not give an accurate impression of just how extensive and lengthy the implementation is. Expect to need several full time employees working only on integration for several months.

Mary
Director of Strategic Operations (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great all around

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Overall, my experience has been very positive with Athena.

Avantages :

Athena asks for client feedback (often and in different ways) and actually acts on those suggestions. In this way, Athena develops a product that is more useful to the users.

Inconvénients :

CSC interactions. Support is not tailored to the sophistication of the user. Often times, we contact support as a last resort after trying various methods to solve the issue. CSC starts at the most basic level of response and then takes additional time to escalate the issue to a higher level of support.