Mutual Expert

Qui utilise Mutual Expert ?

P & C Mutual insurance companies with less than $100,000,000 in Premium

Description de Mutual Expert

Mutual Expert is the insurance management ecosystem created for mutual insurance companies to drive growth by elegantly integrating all aspects of business between the carrier, the agent and the insured. SYSTEM FEATURES Quoting; Claims; Financials; Reports; Third Party Interfaces; Agency Access; Insured Access; Mobile Access; Responsive Web Design

Informations sur Mutual Expert

ECCA

http://www.goecca.com

Fondé en 1975

Prix de Mutual Expert

Mutual Expert n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

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Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Mutual Expert - Fonctionnalités

  • Administration de la réassurance
  • Classement des assurances
  • Facturation
  • Gestion de la souscription
  • Gestion des commissions
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stratégies
  • Portail client
  • Portail des courtiers et des agents
  • Évaluation des risques

Logiciels d'assurance commerciale : afficher la liste complète

  • Administration de la réassurance
  • Automatisation du marketing
  • Classement des assurances
  • Facturation
  • Gestion de la souscription
  • Gestion des commissions
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stratégies
  • Portail client
  • Portail des courtiers et des agents

Logiciels d'assurance habitation : afficher la liste complète

  • Administration de la réassurance
  • Devis
  • Gestion de la souscription
  • Gestion des renouvellements
  • Génération de stratégies
  • Moteur de notation
  • Suivi des annulations
  • Suivi des réclamations
  • Suivi des réintégrations
  • Traitement des stratégies
  • Émission de stratégie

Logiciels d'assurances : afficher la liste complète

  • Classement sur plusieurs lignes
  • Comparateur d'assurances
  • Fonctions pour assurance maladie
  • Fonctions pour assurance particuliers
  • Fonctions pour assurance vie
  • Fonctions pour assurances multirisques
  • Lignes commerciales
  • Portail client
  • Portail des courtiers et des agents
  • Prise en charge de plusieurs états
  • Téléchargement d'opérateurs

Logiciels de gestion d'assurance : afficher la liste complète

  • Administration des stratégies
  • Déclarations de sinistre électroniques
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des experts répartiteurs
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des payeurs
  • Réclamations sur papier
  • Suivi des tickets modérateurs et des franchises
  • Suivi résolution des réclamations

Logiciels de traitement des réclamations : afficher la liste complète

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Avis sur Mutual Expert

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Note globale

4,2/5

Score moyen

Facilité d'utilisation 4,3
Service client 4,5
Fonctionnalités 4
Rapport qualité-prix 4

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Gary S.
Treasurer
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/11/2011

"Mutual Expert Policy Management & Rating"

Commentaires: Highly recommended.

Avantages: Customer Support is outstanding

Inconvénients: No material cons

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/11/2011
Douglas U.
Manager, Information Systems
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/12/2011

"Positive Long Term Relationship"

Commentaires: We have worked with ECCA for 12+ years, and it has been an overall good experience. The programmers are knowledgable and have a lot of experience. We have come a long way with ECCA, and we are happy they have been pushing the Expert product in a positive direction. It has helped streamline our operation tremendously.

Avantages: Expert does provide a lot of features. It's nice to be able to have a product that handles most of the back end processing that is required. This is inclusive of rating, policy administration, reporting, accounts receivable.

Inconvénients: We do run into features that don't alway work in accordance with how we would want them to. Most of the time, these items can be fixed relatively quickly, but there are some things that we end up having to work around for a while.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/12/2011
Rufina B.
Insurance Agent
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/08/2018

"Greatly reduces back end work involved in insurance"

Avantages: It’s a management environment that has been specifically built for the insurance industry and designed to cut down our need to do back end work. This includes policy administration, insurance rating capabilities, real-time reporting and accounts receivable. Most of the features like the GL and AP suitably meet our needs so we’re pretty happy with that.
The system is simple, user-friendly and is somewhat customizable. Customer support is commendable.

Inconvénients: Some features don’t work as they should, but their support staff have been able to resolve them for us. We’d also like to have more ability to customize other areas.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/08/2018
Justin L.
CEO
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011

"Mutual Expert"

Commentaires: Determine what the needs of your company is and compare products/vendors closely. Find what adequately meets needs and then review the performance of those companies along with their customer support reputation as the key to any good software is their ability to provide high quality customer support in a timely manner, ECCA performs exceptional in the arena of customer support.

Avantages: Customer Service is #1
Reliable and sound SQL DB data method
Value for performance
Somewhat customizable
Meets the needs of our company

Inconvénients: Limited data output/reporting
Inability to customize in some areas
Not currently integrated with accounting

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011
Justian K.
President
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011

"ECCA - Mutual Expert"

Commentaires: Additional reinsurance reports would be benificial particularly as it relates to preparing the renewal information for the reinsurer

Avantages: For a small mutual ins. co., the Expert system meets our needs. I has the capability of producing real time reports as needed and being able to export them for further analysis.
The rating and claim systems are very user friendly. The GL and AP features adequately meet our needs.
Customer support is very good with help available immediately.

Inconvénients: No particular issues.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011