Description de Mutual Expert

Web-based insurance platform to streamline a policy's lifecycle including quoting, claims, financial reports, payments, and more.

Qui utilise Mutual Expert ?

Designed for mutual insurance companies to manage insurance operations and policy administration by automating tasks such as quoting, claims processing, agency & insured access, reporting & more.

Informations sur Mutual Expert

ECCA

Fondé en 1975

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Déploiement et prise en charge de Mutual Expert

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Déploiement

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Formation

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Mutual Expert - Fonctionnalités

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  • Gestion des campagnes
  • Gestion des changements
  • Gestion des commissions
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  • Gestion des e-mails
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  • Gestion des formulaires
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  • Portail client
  • Portail client
  • Portail des courtiers et des agents
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  • Gestion des e-mails
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  • Gestion des formulaires
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stratégies
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
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  • Importation et exportation de données
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  • Portail client
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Logiciels d'assurance habitation : afficher la liste complète

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  • Gestion des tâches
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Logiciels d'assurances : afficher la liste complète

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  • Gestion des leads
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stratégies
  • Gestion du cycle de vie
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  • Portail client
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  • Téléchargement d'opérateurs

Logiciels de gestion d'assurance : afficher la liste complète

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  • Conforme HIPAA
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  • Gestion des payeurs
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  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
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  • Réclamations sur papier
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des réclamations
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tickets modérateurs et des franchises
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des stratégies
  • Workflow basé sur les règles

Logiciels de traitement des réclamations : afficher la liste complète

Mutual Expert - Alternatives

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Avis sur Mutual Expert

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Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,5
Fonctionnalités
4
Rapport qualité-prix
4

Avis classés par note

5
1
4
5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Gary S.
Treasurer
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/11/2011

"Mutual Expert Policy Management & Rating"

Commentaires: Highly recommended.

Avantages: Customer Support is outstanding

Inconvénients: No material cons

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/11/2011
Douglas U.
Manager, Information Systems
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/12/2011

"Positive Long Term Relationship"

Commentaires: We have worked with ECCA for 12+ years, and it has been an overall good experience. The programmers are knowledgable and have a lot of experience. We have come a long way with ECCA, and we are happy they have been pushing the Expert product in a positive direction. It has helped streamline our operation tremendously.

Avantages: Expert does provide a lot of features. It's nice to be able to have a product that handles most of the back end processing that is required. This is inclusive of rating, policy administration, reporting, accounts receivable.

Inconvénients: We do run into features that don't alway work in accordance with how we would want them to. Most of the time, these items can be fixed relatively quickly, but there are some things that we end up having to work around for a while.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/12/2011
Rufina B.
Rufina B.
Insurance Agent
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/08/2018

"Greatly reduces back end work involved in insurance"

Avantages: It’s a management environment that has been specifically built for the insurance industry and designed to cut down our need to do back end work. This includes policy administration, insurance rating capabilities, real-time reporting and accounts receivable. Most of the features like the GL and AP suitably meet our needs so we’re pretty happy with that.
The system is simple, user-friendly and is somewhat customizable. Customer support is commendable.

Inconvénients: Some features don’t work as they should, but their support staff have been able to resolve them for us. We’d also like to have more ability to customize other areas.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/08/2018
Justin L.
CEO
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011

"Mutual Expert"

Commentaires: Determine what the needs of your company is and compare products/vendors closely. Find what adequately meets needs and then review the performance of those companies along with their customer support reputation as the key to any good software is their ability to provide high quality customer support in a timely manner, ECCA performs exceptional in the arena of customer support.

Avantages: Customer Service is #1
Reliable and sound SQL DB data method
Value for performance
Somewhat customizable
Meets the needs of our company

Inconvénients: Limited data output/reporting
Inability to customize in some areas
Not currently integrated with accounting

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011
Justian K.
President
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011

"ECCA - Mutual Expert"

Commentaires: Additional reinsurance reports would be benificial particularly as it relates to preparing the renewal information for the reinsurer

Avantages: For a small mutual ins. co., the Expert system meets our needs. I has the capability of producing real time reports as needed and being able to export them for further analysis.
The rating and claim systems are very user friendly. The GL and AP features adequately meet our needs.
Customer support is very good with help available immediately.

Inconvénients: No particular issues.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2011