Pour qui ?

Any organization tracking regulatory compliance (ex: ISO 9001, ISO 13485, AS9100, FDA Compliance, etc.) or any organization looking to make their quality system paperless in a user-friendly interface.

Notes moyennes

21 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • QT9 Software
  • http://www.qt9software.com
  • Fondé en 2005

En savoir plus sur QT9 Quality Management

Standalone and Enterprise ISO 9001, ISO 13485, ISO 17025, AS9100 & FDA quality management software. Web-based solution that can be purchased & installed on your server or hosted by our service. Manage your entire QMS utilizing document control, corrective actions, nonconforming product, training, ECR/ECN, inspections, audit management, maintenance, customer complaints, supplier quality, calibration, and more in a user-friendly application with 21 CFR part 11 compliance for electronic signatures.

QT9 Quality Management - Fonctionnalités

  • Archivage et rétention
  • Examen périodique
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion de versions
  • Gestion des changements
  • Routage automatisé
  • Signature électronique
  • Fiches de données de sécurité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la santé au travail
  • Gestion de la sécurité au travail
  • Gestion des audits
  • Gestion des déchets
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Management environnemental
  • Mesures correctives et préventives
  • Rapports de blessures
  • Tenue des dossiers OSHA
  • Évaluation des risques de sécurité
  • Évaluation des risques pour l'environnement
  • Analyse des causes profondes
  • Contrôle de qualité
  • Gestion de la formation
  • Gestion des audits
  • Gestion des changements
  • Gestion des incidents
  • Gestion des plaintes
  • Gestion des risques
  • Planification des mesures correctives (CAPA)
  • Suivi des non-conformités
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des tâches
  • Planification d'audit
  • Suivi des ressources
  • Tableau de bord
  • Évaluation des risques
  • Base de données de clients
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des sous-traitants
  • Impression sur place
  • Modèles de rapport
  • Rapports avec photos
  • Reconnaissance vocale
  • Suivi des équipements
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de plusieurs stations
  • Gestion des gages
  • Historique des appareils
  • Impression d'étiquettes
  • Instructions d'étalonnage
  • Lectures de mesure
  • Notification si dépassement limites de tolérance
  • Plannings d'étalonnage
  • Reporting statistique
  • Suivi des échéances
  • Audit
  • Gestion des contrôles internes
  • Gestion des incidents
  • Gestion des risques liés à l'informatique
  • Gestion des risques opérationnels
  • Gestion des stratégies
  • Reprise d'activité
  • Respect de l'environnement
  • Alertes de risque
  • Archivage et rétention
  • Conformité FDA
  • Conformité HIPAA
  • Conformité ISO
  • Conformité OSHA
  • Conformité Sarbanes-Oxley
  • Gestion de versions
  • Piste d'audit
  • Respect de l'environnement
  • Tests de contrôles
  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Création de cours intégrée
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Gestion des certifications
  • LMS intégré
  • Portail des apprenants
  • Simulation
  • Université/Écoles
  • e-commerce
  • Contrôle des documents
  • Contrôle qualité des fournisseurs
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des audits
  • Gestion des normes ISO
  • Gestion des plaintes
  • Gestion des risques
  • Gestion des équipements
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Suivi des problèmes
  • Gestion de la formation
  • Gestion des audits
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Mesures correctives et préventives
  • Rapports de blessures
  • Tenue des dossiers OSHA
  • Évaluation des risques de sécurité
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur
  • Classification des plaintes
  • Gestion des assurances qualité
  • Gestion des cas
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des enquêtes
  • Gestion des formulaires
  • Mesures correctives (CAPA)
  • Portail libre-service
  • Routage
  • Suivi des médias sociaux
  • Suivi des plaintes de clients
  • Suivi des problèmes
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse prédictive
  • Audit
  • Contrôle des processus métiers
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des contrôles internes
  • Gestion des exceptions
  • Gestion des risques de réputation
  • Gestion des risques juridiques
  • Gestion des risques liés à l'informatique
  • Gestion des risques opérationnels
  • Gestion des réponses
  • Mesures correctives (CAPA)
  • Évaluation des risques
  • Audit des problèmes
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion de projets
  • Gestion des affectations
  • Gestion des tâches
  • Problèmes récurrents
  • Programmation des problèmes
  • Tableau de bord
  • Base de données de clients
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Planification de la maintenance
  • Suivi des garanties
  • Suivi des équipements
  • Archivage et rétention
  • Comparaison des versions
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Entrée / Sortie de documents
  • Historique des révisions
  • Notes et commentaires
  • Piste d'audit
  • Pour les documents d'ingénierie
  • Retour à la version précédente
  • Analyse des causes profondes
  • Conformité OSHA
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des billets
  • Gestion des tâches
  • Mesures correctives (CAPA)
  • Piste d'audit
  • Rapports d'incidents
  • Reprise d'activité

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Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur QT9 Quality Management

Excellent support, traceability and ease of use.

Publié le 17/06/2015
Reba D.
Director of QA/RA
Appareils médicaux
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
4.5 / 5
Facilité d'utilisation
4.5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: For a small company this sw package has all the basic offerings. We are a medical device company and myself, the FDA & ISO auditors liked the traceability, control of documents and everything was there at our fingertips from Management review to Documents to CAR's. Qt9 is always responsive to our questions and resolving issues. They have incorporated some of our suggestions into their sw updates. It is intuitive to new users and easy to use. We have configured their ECR module to handle storage of documents and electronic signoff for Validation Protocols,Reports, Design review meetings, Stop & Resume Ships, and other processes that need sign-off in addition to its ECR capability. For the cost, the flexibility, electronic signature and traceability is worth trying out the system.

Inconvénients: One of the items on our wish lists is to be able to limit daily emails to weekly for some people. The common complaint is that people don't look at them (deleting) because a notification appears every day.
Training module is a little inflexible, but they are looking at improving it and also improving the report outputs.

Réponse de l'éditeur

envoyé par QT9 Software le 03/09/2019

Reba - Thank you for your review of the QT9 QMS. We love hearing our software is easy to use and the support excellent! We have added many new features to the QT9 QMS over the years, and we would be happy to show you how you can use the Training Module to benefit Magellan Diagnostics. Please feel free to reach out to our team. Thanks again!

QT9 - All Quality Management Systems in one place

Publié le 07/05/2019
Timothy W.
Quality Engineer
Exploitation minière et métaux, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Our biggest problem with the legacy programs were solved by using QT9, by having control over all requirements of our quality system registrar. All users (123 people) have been polled with a 98% positive response.

Avantages: I like most that our ISO 9001:2015 certified quality management systems are now in one (software) place. We no longer need to create and store our documentation, audits, suppliers, inspections, change control, risk assessment , calibration, projects, management review, corrective actions in multiple locations and formats.

Inconvénients: Query / search features are limited and not made to be used intuitively.

Réponse de l'éditeur

envoyé par QT9 Software le 04/09/2019

Tim - Thank you for your follow-up review of the QT9 QMS. It is great to hear you are able to integrate so many of your processes into one central place! Just let us know if we can help you or your team centralize information from any other processes. Thanks again.

QT9 all the modules, tons of training and service

Publié le 07/06/2017
Lisa M.
General Manager
Matières plastiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We are a tiny manufacturing company. Recent audits for a large and valuable customer have driven the need to develop our Quality Management System. QT9 was the only reasonably priced option that didn't make me pick upfront which handful of modules I might need. I still haven't started using everything QT9 has to offer but my CAPA and Customer Feedback programs are robust and well documented. The automatic emails to designated "Responsible Parties" seemed to really please my last auditor. I even use it for my Safety Incidents/Investigations.

Avantages: You get all the modules that are available at the time of purchase, plus your software gets upgraded to include future awesomeness as they develop it. It's pretty intuitive, but what it lacks there, it makes up for in the abundant training and help options. The staff is very hands on and knows the product intimately. The launch process was relatively easy and well handled. A sandbox site allows you to work out how you'll implement the system before cluttering it up with your first attempts. All that and relatively inexpensive.

Inconvénients: Not all the modules may be a perfect fit for how you'll use the software. You may have to be creative or maintain some documentation outside the software.

Réponse de l'éditeur

envoyé par QT9 Software le 04/09/2019

Lisa - Thank you for your review of the QT9 QMS. We are happy to hear you have had a positive experience and like all the modules included! Please feel free to reach out to us on training for the other modules.

A very solid QMS option

Publié le 19/10/2017
Maurice G.
IT Business Solutions Manager
Papier et produits forestiers, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall a very good value for the price.

Avantages: Easy to use, all of the modules are integrated to one another, fast setup / configuration. the support that you receive from QT9 is always fast and effective.

Inconvénients: The software cannot be customized to your exact needs. It is not possible to change the name of modules or tabs within the system or to hide ones that your facility does not use.

Réponse de l'éditeur

envoyé par QT9 Software le 04/09/2019

Maurice - Thank you for your review of the QT9 QMS. We are happy to hear you find it easy to use and like the interconnected modules!

QT9 Implementation and Population

Publié le 01/06/2016
Rachel B.
Quality Compliance Analyst
Services et technologies de l'information
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
4/5
Note globale
3.5 / 5
Facilité d'utilisation
4.5 / 5
Fonctionnalités
4.5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: For CARs, the information is all in one convenient location.
The Employee Training location allows us to attach documents (we keep Curriculum Vitae in the Related Files section). This allows for a one-stop-shop when audited on employee training and experience.
Vendor has been incredibly interactive and helpful when we have had questions/concerns. Also provided requested on-site training that met our expectations and timeline.

Inconvénients: Unable to perform 'text' searches. For example, performing a search within the Master File attachments for a term or other document number is not available.
In addition, I create training records for new hires; the content and attributes are always the same. It would be helpful if I could copy an existing record.
As part of the Quality organization, I notice grammatical errors. QT9 has several messages that contain mis-spellings.

Réponse de l'éditeur

envoyé par QT9 Software le 03/09/2019

Rachel - Thank you for your review of the QT9 QMS. We are glad to hear that the QT9 QMS has helped you centralize parts of MedNet's operations! We have added lots of filter options for searching through documents and have added the ability to attach related files and interconnect modules together. We have also added the ability to setup training profiles for recurring training records to ease training. We are constantly adding new features to the software, so if you see a spelling error please let us know, so we fix it right away. Thanks again!

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