Acumatica Cloud ERP

Acumatica Cloud ERP

par Acumatica

Pour qui ?

L'éditeur travaille principalement avec des entreprises de taille moyenne spécialisées dans la distribution en gros, la fabrication discrète, la vente au détail et la vente en ligne ainsi que la plupart des entreprises de services (professionnels, commerciaux, réparation et organismes à but non lucratif).

Notes moyennes

28 avis
  • Note globale 4.4/5
  • Facilité d'utilisation 4.3/5
  • Service client 4.2/5
  • Fonctionnalités 4.2/5
  • Rapport qualité-prix 4.5/5

Informations sur le produit

  • À partir de 13 000,00 $US
  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Acumatica
  • http://www.acumatica.com
  • Fondé en 2006

En savoir plus sur Acumatica Cloud ERP

Acumatica fournit des solutions professionnelles aux petites et moyennes entreprises du monde entier. De la comptabilité en ligne multientreprise aux suites ERP complètes, l'éditeur propose des solutions flexibles qui incluent : gestion financière, distribution, fabrication, maintenance sur site, services professionnels, e-commerce, bâtiment, business intelligence et CRM. Toutes les solutions sont entièrement compatibles avec les appareils mobiles pour vous permettre d'y accéder depuis n'importe où sur n'importe quel appareil équipé d'un navigateur. Acumatica vous permet également de choisir le lieu de mise en œuvre et des options de licence. Facturé en fonction des ressources utilisées, pas des utilisateurs.

Acumatica Cloud ERP - Fonctionnalités

  • CRM
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Rapports et analyses
  • Bons de commande
  • Cabinets d'expertise comptable
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Facturation
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gouvernement
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des frais
  • À but non lucratif
  • Budgétisation et prévision
  • Consolidation et regroupement
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de projets
  • Gestion des devises
  • Gestion des investissements
  • Gestion des risques
  • Prise en compte des revenus
  • Reporting financier
  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Prévision des ventes

Logiciels les + demandés

Avis les plus utiles sur Acumatica Cloud ERP

Deployment is simple and support is great!

Publié le 04/02/2019
Adam C.
Technical Consultant
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I love that the team from Acumatica is readily available to assist with deployments, updates, and errors when they occur.

Inconvénients: We've worked to change over our system to Acumatica and have yet to run into any major problems. The small issues that we've encountered have been quickly resolved with their team.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Acumatica le 08/05/2019

Hello Adam - Thanks for sharing your feedback on Acumatica with a review on Gartner Digital Markets! We really appreciate you taking the time to complete the review as we value your business on. Thanks!-Kim

Great Cloud ERP System with an open source

Publié le 30/12/2015
Ed K.
President
Construction
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4.5/5
Fonctionnalités
4.5/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Access data anytime from any device anywhere around the world via an internet connection with a consistent real-time visibility. All users can access and input data into a centralized data store which puts consistent updated information at everyone’s fingertips instantly.
the flexibility: Easily scale resources up or down as needed without making a major investment decision. Cloud ERP software will remain current with automatic updates as part of your Cloud ERP service contract making it easier to take advantage of new capabilities.
More Responsive Service and Support: Cloud vendors provide more detailed information to Cloud ERP users at every service level and are more motivated to provide the best customer support.
Faster Time-to-Solution Value: When using public cloud models, businesses don’t have to buy and deploy infrastructure which allows them to be up and running with their Cloud ERP system much more quickly.
Minimized Financial Risks: Reduce upfront capital spending on technology infrastructure and the option of subscription software licensing thus further minimizing financial output and risk.
Economies of Skill: Vendors deploy, manage and run Cloud ERP solutions so businesses don’t have to, therefore allowing them to focus more on employee success, optimal business growth and bottom line profit initiatives.
Easy adoption and the user frendly, the seamless integration between the erp and microsoft office 365 and the workflows.
easy to customize without needed to have deep technical knolwledge to do the customization, the cost effectiveness of the ERP allowing us to increase the profitability, in addition the fact that maintennance of the database is easier, and the inclusion of CRM with the ERP accessing a unique database. Integration with PowerBi, and Financial reporting.
The software price is not based on the number of users. and the posibility to grow with the software. easy consolidation between companies with differents multi-currencies and multi-languages. Worldwide access.

Inconvénients: there is just not much i can say about dislike, due to any issues that i have with the system, the system was able to complete all the process without customization.

Good ERP for Small Business

Publié le 08/10/2018
Utilisateur vérifié
System and Process Manager
Vente en gros, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Acumatica has helped our company improve our operations and handle significant growth. We moved from basic Quickbooks functionality to full inventory and manufacturing control. The improved transaction controls have reduced the amount of errors done in normal business processes. We've also been able to engage employees at all levels into our system.

Avantages: Ease of use, comprehensive list of features, Report writing and General Inquiry functionality,

Inconvénients: The worst part of Acumatica is how it handles Email. System email accounts, while not a horrible idea, just don't work well. The worst part of that is how the outgoing emails use the system accounts. Outside contacts end up saving these email addresses instead of the "real" user email. Then when they email us using those email addresses the emails go nowhere. All emails should be sent using the user's real email address, and preferably their email client such as Outlook.
Third party VAR modules are harder to coordinate.
Upgrades are too frequent and expensive if you do not have your own development staff.
Customization requires development capabilities. Should be more user-level customization tools similar to Report Writer and GI screen.

The program is easy to use but can be buggy.

Publié le 21/06/2018
Kayla W.
Consultant
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
3/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Easy to add time to work schedule
Easy to understand
User-friendly layout helps to easily see where everything is.

Inconvénients: The program has been very buggy since I first started using it. Sometimes it will produce multiple negative times. Sometimes it will produce a MoveNext error. Also, I have lost the written descriptions that I had written in a particular time slot because of data corruption.

Best of Breed Cloud ERP System

Publié le 28/07/2018
Utilisateur vérifié
Cloud Solution Architect
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Ease of use, great dashboards, powerful technology, easy to integrate, and easy access to data.

Avantages: Acumatica is a very scaleable solution. I love the fact that our business can grow and we can scale this product with our business. GAAP Accounting hasn't changed in ages, so what Acumatica brings to the table is new technology and robust functionality. I love the fact that all of our users can have access to the system with custom user roles. The network of connected applications continues to grow, making it easy to integrate with Amazon, Concur, and Docusign (among many others). Lastly, the unlimited user licensing is incredible. This allows our company to grow without paying a penalty for the growth.

Inconvénients: There is very little about this product that I don't like. Acumatica only sells through a channel of partners. This is great if you find a competent, high-performing partner. If not, you may not take full advantage of everything this product has to offer. Make sure that you vet the partner you do business with just as much as the feature functionality.

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