Acumatica Cloud ERP

Qui utilise Acumatica Cloud ERP ?

L'éditeur travaille principalement avec des entreprises de taille moyenne spécialisées dans la distribution en gros, la fabrication discrète, la vente au détail et la vente en ligne ainsi que la plupart des entreprises de services (professionnels, commerciaux, réparation et organismes à but non lucratif).

Description de Acumatica Cloud ERP

Acumatica fournit des solutions professionnelles aux petites et moyennes entreprises du monde entier. De la comptabilité en ligne multientreprise aux suites ERP complètes, l'éditeur propose des solutions flexibles qui incluent : gestion financière, distribution, fabrication, maintenance sur site, services professionnels, e-commerce, bâtiment, business intelligence et CRM. Toutes les solutions sont entièrement compatibles avec les appareils mobiles pour vous permettre d'y accéder depuis n'importe où sur n'importe quel appareil équipé d'un navigateur. Acumatica vous permet également de choisir le lieu de mise en œuvre et des options de licence. Facturé en fonction des ressources utilisées, pas des utilisateurs.

Informations sur Acumatica Cloud ERP

Acumatica

http://www.acumatica.com

Fondé en 2006

Prix de Acumatica Cloud ERP

Acumatica Cloud ERP n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

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Acumatica Cloud ERP video
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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Acumatica Cloud ERP - Fonctionnalités

Logiciels ERP
CRM
Gestion d'entrepôt
Gestion de la chaîne logistique
Gestion de la distribution
Gestion de projets
Gestion des bons de commande
Gestion des commandes
Gestion des ressources d'entreprise
Gestion des ressources humaines
Gestion des stocks
Gestion financière
Rapports et analyses
Bons de commande
Cabinets d'expertise comptable
Comptabilité clients
Comptabilité des fonds
Comptabilité des projets
Facturation
Gestion de l'impôt
Gestion de la paie
Gestion des immobilisations
Gouvernement
Rapprochement bancaire
Suivi des frais
À but non lucratif
Budgétisation et prévision
Consolidation et regroupement
Gestion de l'impôt
Gestion de la trésorerie
Gestion de projets
Gestion des devises
Gestion des investissements
Gestion des risques
Prise en compte des revenus
Reporting financier
Achats
Codes-barres et RFID
Gestion Import/Export
Gestion d'entrepôt
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Gestion des retours
Gestion des stocks
Prévision des ventes

Avis sur Acumatica Cloud ERP

Afficher 5 avis sur 30

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,3/5
Service client
4,2/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Adam C.
Technical Consultant
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/02/2019

"Deployment is simple and support is great!"

Avantages: I love that the team from Acumatica is readily available to assist with deployments, updates, and errors when they occur.

Inconvénients: We've worked to change over our system to Acumatica and have yet to run into any major problems. The small issues that we've encountered have been quickly resolved with their team.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Acumatica le 08/05/2019

Hello Adam - Thanks for sharing your feedback on Acumatica with a review on Gartner Digital Markets! We really appreciate you taking the time to complete the review as we value your business on. Thanks!-Kim

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/02/2019
Kelly M.
Director, Finance & Administration
Études de marché, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/03/2020

"Acumatica Review - (includes Project Accounting module)"

Commentaires: Being able to analyze all project costs (including labor) has been a huge eye opener for management.

Avantages: Project accounting module - labor & costs can be applied to each project and compared to initial budget to see what went right and what went wrong

Inconvénients: Dashboarding functionality - I am not a programmer - I don't understand the generic queries required to program the dashboards and have to pay our consultants to create them etc. I don't have the problem with spending the time doing it but my mind does not work that way. Very inefficient when I need to play around to get what I want then explain to some one else how I want it.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Acumatica le 01/04/2020

Hello - A big thank you for sharing your feedback on Acumatica with a review on Capterra! The feedback is very valuable as we work to enhance the solution. Thanks!-Kim

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/03/2020
Kayla W.
Consultant
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/06/2018

"The program is easy to use but can be buggy."

Avantages: Easy to add time to work schedule
Easy to understand
User-friendly layout helps to easily see where everything is.

Inconvénients: The program has been very buggy since I first started using it. Sometimes it will produce multiple negative times. Sometimes it will produce a MoveNext error. Also, I have lost the written descriptions that I had written in a particular time slot because of data corruption.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/06/2018
Ed K.
President
Construction
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4,5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4,5/5
  • Support client
    4,5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 30/12/2015

"Great Cloud ERP System with an open source"

Avantages: Access data anytime from any device anywhere around the world via an internet connection with a consistent real-time visibility. All users can access and input data into a centralized data store which puts consistent updated information at everyone’s fingertips instantly.
the flexibility: Easily scale resources up or down as needed without making a major investment decision. Cloud ERP software will remain current with automatic updates as part of your Cloud ERP service contract making it easier to take advantage of new capabilities.
More Responsive Service and Support: Cloud vendors provide more detailed information to Cloud ERP users at every service level and are more motivated to provide the best customer support.
Faster Time-to-Solution Value: When using public cloud models, businesses don’t have to buy and deploy infrastructure which allows them to be up and running with their Cloud ERP system much more quickly.
Minimized Financial Risks: Reduce upfront capital spending on technology infrastructure and the option of subscription software licensing thus further minimizing financial output and risk.
Economies of Skill: Vendors deploy, manage and run Cloud ERP solutions so businesses don’t have to, therefore allowing them to focus more on employee success, optimal business growth and bottom line profit initiatives.
Easy adoption and the user frendly, the seamless integration between the erp and microsoft office 365 and the workflows.
easy to customize without needed to have deep technical knolwledge to do the customization, the cost effectiveness of the ERP allowing us to increase the profitability, in addition the fact that maintennance of the database is easier, and the inclusion of CRM with the ERP accessing a unique database. Integration with PowerBi, and Financial reporting.
The software price is not based on the number of users. and the posibility to grow with the software. easy consolidation between companies with differents multi-currencies and multi-languages. Worldwide access.

Inconvénients: there is just not much i can say about dislike, due to any issues that i have with the system, the system was able to complete all the process without customization.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 30/12/2015
Utilisateur vérifié
System and Process Manager
Vente en gros, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/10/2018

"Good ERP for Small Business"

Commentaires: Acumatica has helped our company improve our operations and handle significant growth. We moved from basic Quickbooks functionality to full inventory and manufacturing control. The improved transaction controls have reduced the amount of errors done in normal business processes. We've also been able to engage employees at all levels into our system.

Avantages: Ease of use, comprehensive list of features, Report writing and General Inquiry functionality,

Inconvénients: The worst part of Acumatica is how it handles Email. System email accounts, while not a horrible idea, just don't work well. The worst part of that is how the outgoing emails use the system accounts. Outside contacts end up saving these email addresses instead of the "real" user email. Then when they email us using those email addresses the emails go nowhere. All emails should be sent using the user's real email address, and preferably their email client such as Outlook.
Third party VAR modules are harder to coordinate.
Upgrades are too frequent and expensive if you do not have your own development staff.
Customization requires development capabilities. Should be more user-level customization tools similar to Report Writer and GI screen.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/10/2018