The Service Program

Qui utilise The Service Program ?

Quel que soit le type de service que vous proposez, qu'il s'agisse de services de nettoyage de piscines, d'entretien de gazon, de nettoyage de toilettes portables ou de réparation, il est important de tenir vos clients informés de manière proactive.

Description de The Service Program

The Service Program est un des principaux logiciels de services complémentaires pour QuickBooks. Expédition, planification d'itinéraire, suivi des ordres de travail, calendriers de maintenance, appels client, suivi des équipements, GPS, solution mobile et portail de service client (compatibles avec tout iPhone, téléphone Android, tablette ou ordinateur portable) avec synchronisation en temps réel, capture de signature, impression sur le terrain, images en pièce jointe, factures, locations, codes-barres et facturation, etc. Inclut une formation hebdomadaire, le support technique et les mises à niveau logicielles. Simple.

Informations sur The Service Program

Westrom Software

http://westromsoftware.com

Fondé en 2006

Vidéo de The Service Program
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Présentation des tarifs de The Service Program

The Service Program n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de The Service Program est disponible à partir de 49,95 $US/mois.


À partir de

49,95 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de The Service Program

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

The Service Program - Fonctionnalités

  • Devis
  • Facturation
  • For Arborists
  • Gestion des inspections
  • Mappage de la végétation
  • Planification des tâches
  • Rapports avec photos
  • Rendez-vous récurrents

Logiciels agricoles : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Facturation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Portail libre-service
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels d'affectation du personnel : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels de gestion de services CVC (chauffage, ventilation, climatisation) : afficher la liste complète

  • Biens commerciaux
  • Gestion de l'espace
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des équipements
  • Maintenance préventive
  • Planification des installations
  • Planification des salles
  • Pour écoles
  • Propriétés résidentielles

Logiciels de gestion des installations : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de contacts
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Planification
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Signature électronique
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi du temps en ligne

Logiciels de gestion des interventions : afficher la liste complète

  • Catalogue de services
  • Gestion des billets
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des versions
  • Portail libre-service
  • Rapports de service

Logiciels de gestion des services informatiques : afficher la liste complète

  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Planification de la maintenance
  • Suivi des garanties
  • Suivi des équipements

Logiciels de maintenance des équipements : afficher la liste complète

  • Aménagement paysager
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des tâches
  • Planification des rendez-vous
  • Routage
  • Suivi du temps

Logiciels de paysagisme : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des clients
  • Gestion des commissions
  • Gestion des parcelles
  • Gestion du carburant
  • Routage

Logiciels de remorquage : afficher la liste complète

  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Paiements mobiles
  • Signature électronique
  • Suivi du temps
  • Traitement des paiements

Logiciels pour artisans : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis
  • Dispositions des biens
  • Facturation
  • Gestion de la flotte
  • Gestion des expéditions
  • Historique du service client
  • Planification
  • Routage
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi de l'usage des pesticides

Logiciels pour entreprises de désinsectisation/dératisation : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels pour entreprises de nettoyage : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des produits chimiques
  • Planification
  • Routage

Logiciels pour piscines : afficher la liste complète

  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels pour plombiers : afficher la liste complète

  • Expédition d'urgence
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion du carburant
  • Planification
  • Routage
  • Suivi GPS
  • Suivi du kilométrage

Logiciels pour régulateur des transports : afficher la liste complète

The Service Program - Alternatives

Plus d'alternatives à The Service Program

Avis sur The Service Program

Lire tous les avis

Note globale

4,4/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,5

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Cherylyn S.
Owner/Member
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2019

"Time Saving Software"

Commentaires: Time, scheduling, employee time, sub contractor job entry just to name a few

Avantages: It doesn't try to boss my financial software around, so many features you can customize what works for you, reporting features, filtering features, etc. What isn't there to love..

Inconvénients: Initial cost. But, I did appreciate the terms worked out and well worth the money!

Réponse de l'éditeur

envoyé par Westrom Software le 10/09/2019

Thank you for taking the time to review The Service Program. As you mentioned, The Service Program was meticulously developed so that it works seamlessly with QuickBooks rather than conflicting with it. We truly appreciate you sharing the many software features that are benefiting your business.

Your feedback is vital to our growth, thanks again for sharing!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/09/2019
Kelley R.
Office Manager
Services aux consommateurs, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/04/2020

"Best routing program out there"

Commentaires: We are extremely happy with this program, and we highly recommend it to any company needing a scheduling software in the service industry.

Avantages: Taking our paper door tags digital has been amazing. The training and customer support has made learning how to use and operate this program a breeze. I couldn't be happier about the change.

Inconvénients: There have been a few minor items that weren't available at first, but an email to the development team has been all that was needed to make the changes I needed to happen.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Westrom Software le 28/04/2020

Thank you for taking the time to review The Service Program. We are happy to hear of your positive experience with our company as a whole, as we are committed to providing exemplary customer service.

Providing our customers with features in which they can easily communicate with their customers is essential and knowing you are utilizing the digital door tags lets us know we are on track.

Thanks again for your feedback.

-The Westrom Software Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/04/2020
Jeff F.
owner
Comptabilité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/11/2020

"Outstanding Product"

Commentaires: For the past 12 years I have used this software, I have been more than satisfied with not only the Service Program but the customer service/tech support as well. The only very minor problems I have had with the program was due to my lack of not performing the updates. When notifying tech support through the software they would respond within minutes and conduct the updates for me immediately.
This is an outstanding product and a first class tech company!

Avantages: I run a small pond/lake management business. Twelve years ago I wanted to expand my customer base but did not want to hire an office person or bookkeeper to process the additional invoicing or paper work. I needed a software program that had these features: 1. On a mobile device for use in the field.
2. Customizable.
3. Capable of recording data and creating a sales ticket.
4. Had to interface with QuickBooks for month-end invoicing, eliminating all double entry into an accounting program.
5. Reliable and easy to use.
6. Affordable
Not only did the Service Program meet all of my criteria but has exceeded my expectations.

Inconvénients: The Service Program does allow some legacy data retrieval on a mobile device but it is a bit cumbersome to access. This is not the case on the desktop.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Westrom Software le 01/12/2020

We appreciate you taking the time to provide such a detailed review. We're so pleased to hear of your success with The Service Program!

Your insight helps to ensure we are not only providing software built to industry standards but quality customer service as well.

Thanks again for your feedback!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/11/2020
Leonard C.
Owner
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/02/2016

"A spread sheet manipulator that is not flexible & will work if you conform to their way of operation"

Commentaires: This system is ideal for A/C Repair, Pool Cleaning, Pest Control, etc. t was designed for just those type businesses. Lawn Care mow and blow operations that get it done no matter what is another business that will be able to use it. Being in Lawn Care but quality not quantity oriented, sometimes we end up spending extra time that slows down production. There's no quota. We're more of a grounds keeping service that spends time to service all yard issues in one stop. I attempted to install this product twice. Each time I spent weeks keying data about my customers on different forms that reference and cross reference each other. It is difficult to set up if you have any number of customers. Be careful. I found that because we spend extra time to do service it was very difficult to manage what work would be scheduled on what day. We work on a two week cycle. My old system had no trouble with that. This system demands a rigid schedule. It seems in order to combine or slip schedules you have to change every task instead of the group. And if I did that the system changed the routing to zig-zag the truck. They tried desperately to shoe horn me into their model, but it was never going to work. I made several suggestions to them that would have easily improved the flexibility of the system, and, I might have been able to use it, but they chose not to undertake them. Support during installation is very difficult. There are very small windows of limited availability for training. There is no help text, no documentation, no knowledge base, and some videos that may be helpful to an issue. Also, what they call support is really technical support, to fix broken programming, it's not real customer support. So you either call Training with operational issues and hope that you get a response within 24 hours unless you are fortunate enough to catch them on the phone or you wait. They are always courteous and attempt to be helpful. But chances are if you are in any way unique they will be stymied. I think they are very limited in their lawn care knowledge area. It's all the same, right? I can't imagine a large company using this, although I'm sure that they will claim hundreds. With too much keying you can't set this and forget it. A small startup could ease into it because it doesn't require a large financial investment up front and they won't have a lot of customers to start with. The mobile app fixes all that is what I was told.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Westrom Software le 11/07/2016

Hi Lenny, we appreciate your feedback. As you are aware, your monthly subscription provided daily open Q&A forums per week to call in speak to a Live Trainer. Tech support is available M-F. and you never used the online help documentation with step by step screen shots, training recordings. We offered an lawn industry coach since your company is unlike hundreds of other landscape companies by schedule routes for customer lawn maintenance. Since you charge per service visit, there is ONE button in software to generate Route Stops to Tasks (populating customer's preferred pricing). Once serviced (by paper or Mobile app) the quick complete generates INVOICES in QBs. No Double entry.. We wish your business well.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/02/2016
Patrick R.
Assistant Manager of Pool Operations
Santé, bien-être et fitness, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/01/2021

"Good Service, Exceptional Customer support"

Commentaires: Overall experience has been positive. there are many features which our company has implemented that has saved both time and resources. The online portion has made it possible for our company to eliminate nearly 95% of our paper usage

Avantages: Product is easy to use, with many helpful online resources available. Product training videos help tremendously in getting new employees integrated into the software

Inconvénients: The software does have glitches like any other software. Normally glitches are resolved within the current day but sometimes small issues linger for a few days.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Westrom Software le 16/01/2021

Thank you for taking the time to review The Service Program. We are fortunate to have an exceptional support team that doesn't disappoint. Happy to hear that you are taking advantage of our videos and other online resources as well.

As always, your input helps us to build the best software for the industry! We truly appreciate your feedback.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/01/2021