Qui utilise Booker ?

Les salons et instituts qui souhaitent gérer et développer leur activité à l'aide d'une plateforme cloud simple, mais performante.

Description de Booker

Le logiciel pour instituts de beauté avant-gardiste de Booker vous aide à mener et à développer votre salon avec une plateforme tout-en-un qui vous permet de vous concentrer sur vos clients plutôt que sur des tâches administratives. Gérez vos prises de rendez-vous en ligne, votre point de vente ainsi que vos programmes d'adhésion et de fidélité tout en attirant de nouveaux clients et en vous assurant qu'ils reviennent. Gérez votre institut de beauté où que vous soyez et à tout moment grâce au logiciel cloud sécurisé et économique de Booker.

Informations sur Booker

Booker

http://www.booker.com/

Fondé en 2007

Prix de Booker

Booker n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Booker est disponible à partir de 129,00 $US/mois.

Vidéo de Booker
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À partir de

129,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Booker - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Paiements en ligne
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Rappels de rendez-vous
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation en ligne
  • Synchronisation du calendrier

Logiciels d'agenda : afficher la liste complète

  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Intégration e-commerce
  • Lecture de codes-barres
  • Profils de compte client
  • Signature électronique

Logiciels de caisse : afficher la liste complète

  • Achats
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de la formation
  • Gestion de projets
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du marketing
  • Gestion financière
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels de gestion d'affaire : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel

Logiciels de planning : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Changement d'équipe
  • Distribution planifiée
  • Gestion de la paie
  • Gestion des ressources
  • Messagerie
  • Planification automatisée
  • Rapports et analyses
  • Suivi du temps en ligne

Logiciels de planning du personnel : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Forfaits de soins
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Photos avant/après

Logiciels pour centres de cure : afficher la liste complète

  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des employés
  • Gestion des rendez-vous
  • Notes SOAP
  • Point de vente (PDV)
  • e-mail marketing

Logiciels pour centres de massages : afficher la liste complète

  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion de la paie
  • Gestion des employés
  • Gestion des locations de stands
  • Gestion des stocks
  • Point de vente (PDV)
  • Profils client
  • Rendez-vous récurrents

Logiciels pour instituts de beauté : afficher la liste complète

  • Carte de fidélité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des employés
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des stocks
  • Planification des rendez-vous
  • Point de vente (PDV)
  • Profils client
  • Rappels de rendez-vous
  • e-mail marketing

Logiciels pour salons de coiffure : afficher la liste complète

  • Carte de fidélité
  • Gestion des clients
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Paie et commissions
  • Planification du personnel
  • Point de vente (PDV)

Logiciels pour spas : afficher la liste complète

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Avis sur Booker

Afficher 5 avis sur 911

Note globale
4,1/5
Facilité d'utilisation
4,2/5
Service client
4,1/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
3,9/5
Ashely S.
Recruiter
Services aux consommateurs, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/10/2018

"Book It!"

Avantages: Booker is a godsend for so many salons. It is very user-friendly and they have implemented the use of embedded training videos for all the features; this is a wonderful tool and works very well for people who are visual learners, which most stylists happen to be. For salon managers and owners, Booker offers a variety of tools: time-clock, sales tracking, inventory, tip allocation, expenditures/budgets, etc. Being a web-based software, it's very easy to add a widget or embed a link on your website and/or Facebook page to allow customers to easily schedule themselves for services. In addition, there is a built-in point of sale system that makes it easy to check out clients without needing to switch over to another program and/or system.

Inconvénients: The downside to being a web-based software: if the server is down or there is an issue with the website, you cannot access your calendar or your point of sale system. Booker has been awesome enough to provide a separate website where they allow you to report issues of the system being down and also announcing known issues. Their customer service makes up for this issue.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/10/2018
Michael C.
Vice President
Cabinets médicaux, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2019

"Using it for our Med Spa"

Commentaires: Booker does what we need, support has always been responsive and it is easy to use.

Avantages: Ease of use so, easy to train. In the Day Spa industry front desk turnover is frequent so it is nice to be able to quickly show a new gal how to use the system.

Inconvénients: We were previously Salon Iris customers and I am a programmer. With access to the database on that system I could run queries on anything in the database. Booker does not provide access to the SQL database so that is not possible. I do however have all of the reports that I need. Also, it would be nice to have the ability to set access a little more granular. For example, if I give a gal access to look at gift card balances, I will also have given her access to modify gift card balances.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2019
Utilisateur vérifié
Massage Therapist
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020

"Good but Pricey"

Commentaires: My experience was great with them. The customer service was great- easy to contact & fix any issues I dealt with prompt.

Avantages: I knew this program backwards and forward- To me it was easy to use and simple to teach new staff. Gift Card & Client look up was easy & had multiple ways to find something if you had very little info from client to go on.

Inconvénients: The price was my biggest issue. As a massage therapist I wish it had better SOAP note section or my even a body to make charting on a client better- it is a scheduler mainly though so I don't know. Just would have been a nice added feature that other competing scheduling software had.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020
Ella K.
Owner
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/12/2019

"Frustrated user of six years"

Commentaires: I’ve been using this software for six years the features seem promising but the reality of them are not easy to use and implement or take too long for customer service. It is not customizable for a large scale salon and that is not what bothers me the most, it’s when you call Support and they have no solutions except we don’t do that. And I mean repeatedly that is what I get from their Support team.

Avantages: All the features they supposedly offer.

Inconvénients: No customer support, terrible training, and my staff does not feel like it’s easy to use. It takes forever to track and check people out. The reports are confusing and make no sense and their payroll is not customizable so I still have to outsource and pay more. They seem to be prompt when they’re selling you something to add cost to your service but not when you need help. And their support has no solutions or work around options.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/12/2019
Celeste W.
Owner
Santé, bien-être et fitness, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/07/2019

"Just switched BACK to Booker from another booking software"

Commentaires: We have been using Booker in my business for years and earlier this year we were convinced by another booking service (the big name in our industry) to switch over. It was one of the worst decisions we have made. After 4 months of giving it our best try and much frustration over the new booking system's lack of features, unhelpful reporting options and staff frustrations, we switched back to Booker and THAT was one of the best decisions we made. Booker is the BEST platform for service based booking and the back end reporting of that kind of business. I do wish their customer service was as good as the other one we tried but it is not nearly as responsive. We are happy to be back though!!

Avantages: Ease of scheduling, quick to learn/intuitive platform, broad range of reporting options.

Inconvénients: The customer support could be faster and more helpful. The client end of scheduling could be easier for the client.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/07/2019