DrChrono

Qui utilise DrChrono ?

DrChrono se met à la disposition des petits cabinets individuels et des grands cabinets de groupes médicaux grâce à de nombreuses personnalisations spécialisées.

Description de DrChrono

Le solide module de gestion de cabinet et d'EHR DrChrono de la solution de dossier médical partagé mobile tout-en-un basée sur le cloud est livré avec des modèles de conversion de parole en texte et des modèles/formulaires personnalisés pour créer efficacement des graphiques. Avec le logiciel DrChrono PM, vous obtenez un flux de réclamations en direct pour le traitement de la facturation et des paiements, la génération de factures HCFA/Superbill et l'intégration du fax électronique. Les contrôles d'admissibilité en temps réel vous permettent de vérifier les détails des patients et de personnaliser des rendez-vous pouvant être communiqués par e-mail, SMS ou téléphone dans n'importe quel ordre. Les étudiants sont invités à visiter l'université DrChrono.

Informations sur DrChrono

DrChrono

http://www.drchrono.com

Fondé en 2009

Prix de DrChrono

DrChrono n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

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DrChrono video
Play
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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

DrChrono - Fonctionnalités

Logiciels d'ergothérapie
Dossiers patients
Facturation
Gestion de cabinet
Gestion des assurances
Gestion des plans de soins
Gestion des évaluations
Inscription de patients
Planification des patients
Suivi de la progression
Gestion des assurances
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Gestion des stocks
Suivi des rappels
Facturation des patients
Gestion des dossiers patients
Gestion des flux de patients
Gestion des rendez-vous
Gestion des réclamations
Gestion des stocks
Photos avant/après
Planification
Portail des patients
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Gestion de cabinet
Gestion des images
Gestion des rendez-vous
Gestion des réclamations
Gestion des stocks
Notes sur l'évolution
Planification
Plans de traitement
Portail des patients
Certifié ONC-ATCB
Conforme HIPAA
Graphiques
Planification des rendez-vous
Portail libre-service
Prescription électronique
Reconnaissance de l'écriture manuscrite
Reconnaissance vocale
Suivi de la conformité
Utilisation significative certifiée
Avis de versement
Clôture de réclamations
Devis
Gestion de cabinet
Gestion des demandes de paiement
Gestion des réclamations
Historique des factures
Saisie de codes et de frais
Suivi de la conformité
Tableau de bord personnalisable
Vérification des assurances
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Dossiers patients
Facturation des patients
Gestion des réclamations
Gestion des stocks
Inscription de patients
Planification des médecins
Planification des patients
Portail des patients
Prescription électronique
Prise en charge de plusieurs bureaux
Prise en charge de plusieurs médecins
Vérification de l'admissibilité à l'assurance
Alertes cliniques
Annulation d'ordonnance
Autorisation préalable électronique
Base de données de référence sur les drogues
EPCS
Gestion de formulaire
Gestion des recharges
Historique des médicaments
Renouvellement d'ordonnance
Administration des stratégies
Déclarations de sinistre électroniques
Gestion de la conformité
Gestion des cas
Gestion des clients
Gestion des experts répartiteurs
Gestion des formulaires
Gestion des payeurs
Réclamations sur papier
Suivi des tickets modérateurs et des franchises
Suivi résolution des réclamations
Cabinet de plusieurs praticiens
Conforme HIPAA
Conférences vidéo
Facturation médicale
Formulaires en ligne
Gestion de cabinet
Messagerie personnelle
Planification des rendez-vous
Plans de traitement à distance
Prescription électronique
Rappels de rendez-vous
À des fins médicales
Conforme HIPAA
Forfaits de soins
Gestion des cartes cadeaux
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Gestion des stocks
Photos avant/après
Bibliothèque d'exercices
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Emplacements multiples
Facturation
Gestion de cabinet
Gestion des assurances
Gestion des rendez-vous
Notes sur l'évolution
Plans de traitement
Portail des patients
Pour la kinésithérapie
Rappels de rendez-vous
Rapports et analyses
Évaluations
Conformité pour le secteur médical
Facturation
Gestion des comptes patients
Gestion des dossiers patients
Gestion des réclamations
Notes SOAP
Outils d'évaluation des résultats
Rappels de rendez-vous
Dossier médical informatisé et partagé
Dossiers patients
Facturation
Gestion des rendez-vous
Gestion des réclamations
Notes SOAP
Planification
Portail des patients
Cabinet d'un seul praticien
Cabinet de plusieurs praticiens
Dossier médical informatisé et partagé
Facturation médicale
Gestion des employés
Gestion des réclamations
Patient hospitalisé/résident
Planification des rendez-vous
Plans de traitement
Portail libre-service
Prescription électronique
Rappels de rendez-vous
Suivi de la conformité
Évaluations initiales

Avis sur DrChrono

Afficher 5 avis sur 428

Note globale
4,1/5
Facilité d'utilisation
4,2/5
Service client
3,9/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
3,9/5
Dr baden P.
Owner / Primary Chiropractic Physician at Fit 4 Life Chiropractic
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/05/2018

"Save thousands in upfront expenses."

Commentaires: I saved thousands of dollars in upfront expenses from other EHR companies and then pay update fees every year.

Avantages: They keep current payers at the monthly price they started at when tasing the priced for new customers. I have been with and using DrChrono for about 6 years now. They are always improving. It is a nice system that can be used multi-disciplinary. I am a chiropractor an I used it with a a medical Nurse Practitioner. What initially appealed to me is there was no multi thousand dollar up front software like a lot of other EHR companies want to charge you, along with yearly upgrade fees. None of that here so you start off saving thousands.

Inconvénients: The Price keeps raising every year, for new accounts. Customer service sinks and there is no direct phone number to call to have the issue solved right away, you have to email them and wait for them to get back to you.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/05/2018
Norman J.
CEO
Psychologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/01/2020

"Product is "Good", Service is "Outstanding""

Commentaires: Dr C is excellent for our practice, easy to customize templates and support is always fast and effective.

Avantages: Easy to implement, great support, ease of use

Inconvénients: Some of the features don't really function as well as advertised

Réponse de l'éditeur

envoyé par DrChrono le 24/01/2020

Thank you for the kind words and helpful feedback!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/01/2020
Scott S.
Physician
Cabinets médicaux, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/07/2020

"Great Software, Pushy Salespeople, Expensive"

Commentaires: Great Software. Inconsistent customer support, pushy sales people

Avantages: Comprehensive integrated system, allows for efficient patient care. Software support is generally good and responsive.

Inconvénients: Pushy salespeople, bad experience with sales and billing staff, expensive. Took 6 months to integrate billing software with clearinghouse, poor follow up with customer service regarding this process!!!!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/07/2020
Richard C.
Owner/Physician
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    1/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/09/2019

"Don't buy the hype"

Commentaires: All cash practice previously using Practice Fusion which worked okay but would not send text reminders at the time we transitioned to DrChrono. Sold on text reminders, configurable templates, kiosk sign in with easy to use online intakes, payments, and signable consents. A big issue for us is that we have different patient types but only one intake can be selected. An intake can have numerous submenus for different visit types but it very quickly get convoluted and difficult to use. The consents can be set to be required or not but then they are required for every patient. Medicare Consent for patients on medicare and not on others. Can't do it. Consent for botox or filler JUST for a patient coming in for this treatment. Nope. All consents or no consents or optional consents. None of these options work for me. Customer service is by email and I would say overall moderately acceptable once you realize that when the system is down it is just down and your response will be that we are fixing the problem. You will never get an acceptable explanation of WHY something didn't work. Why did my patient not receive a text reminder? "Oh that option was turned off." But why did they receive the last 4 reminders? "Oh the system was turned off but we turned it on." Huh? Ipad and laptop programs are so massively different that you have to learn two completely different systems. The ipad system glitches causing the wrong patients chart to get signed off.

Avantages: The sales pitch is great but none of the functions that we use work well, work consistently or work as you would expect.

Inconvénients: Getting to an old note without modifying it is near impossible. Getting to the list of vital signs of a patient from a closed chart requires first going into the demographics page. Nothing is easy or natural to find. Where do I find lab results? Oh, might be under lab order, or incoming faxes, or documents. Labs are ordered old to new so once I click I then have to scroll to the bottom of a page to find last weeks labs. Click away and back then restart the process. I just put in a controlled script and got an error, "couldn't contact escripts", put in again and the pharmacy calls confirming to dispense twice. Controlled scripts go to the pharmacy without making it into the record. Searching controlled scripts given out does not work in any useful way. Text reminders can be set but half the time they don't go out. Patients complain they didn't get a reminder and appointments are missed. Try to collect a late fee on a patient who didn't get a reminder on her 5th appointment but got one for the last four. Many times we are unable change a patient status from "checked in" to "in room". Nobody realizes the program glitched and the patient complains they were in the room forever. The way the templates work seems great but they cannot be edited on the fly. Slider ON = "uneditable text into the chart here". Not every patient fits in the cookie cutter. Nice kiosk sign in concept but always breaking and leaving patient data visible to the next patient in line.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/09/2019
Dr john Z.
Non-Force Chiropractor
Hôpitaux et soins de santé, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/04/2020

"The ultimate software partner for your Mac computer office!"

Commentaires: Patients save me time and charting by communicating through the onpatient portal.
I can run reports and have an immediate idea of what symptoms and frequency my patients are presenting and develop educational materials that support those diagnosis.
I stay on top of my day by way of daily schedule emailed to me every morning.

Avantages: Seamless integration with my MacBook, iMac and iPhone.
Fast, knowledgeable support.
The unlimited ability to customize for my sole practitioner non-force chiropractic practice.
Easy to understand video tutorials which answer most questions without having to contact support.
Robust, integrated systems, such as the ability to provide credit card processing.
Knowing that drchrono is a leader and partner with Apple Health.

Inconvénients: I get frustrated when I am on a learning curve with a new part of the software. But that's my problem!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/04/2020