15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de SimpleTix

SimpleTix est un package de site web d'e-commerce pour la promotion d'événements et l'achat de billets. Avec SimpleTix, vous pouvez répertorier des événements, des produits et des articles de presse. C'est un jeu d'enfant, avec ses outils promotionnels intégrés qui font la promotion de vos événements. Les clients peuvent commander des billets sur le web via un ordinateur ou un mobile. Rapports faciles à lire sur tous les événements et les horaires des événements, ainsi que des fonctionnalités d'exportation de données. Il suffit de choisir parmi plus de 15 thèmes étonnants et personnalisables. SimpleTix est bien intégré à plus de 20 passerelles de paiement.

Qui utilise SimpleTix ?

Conférences, événements de performances en direct, festivals,

SimpleTix Logiciel - 1
SimpleTix Logiciel - 2
SimpleTix Logiciel - 3
SimpleTix Logiciel - 4

SimpleTix ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

SimpleTix

SimpleTix

4,7 (73)
5,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
47
10
4,5 (73)
4,8 (73)
4,8 (73)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
399,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
58
Intégrations introuvables
3,4 (36)
3,7 (36)
4,2 (36)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à SimpleTix

Blackbaud Altru
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des événements
Eventbrite
Fonctionnalités les mieux notées
Inscription en ligne
Planification des événements
Réservations de billets
ShowClix
Fonctionnalités les mieux notées
Impression à domicile
Rapports et analyses
Sièges réservés
Eventbee
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Tessitura
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Réservations de billets
Tableau de bord
Brown Paper Tickets
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des données client
Plan de salle
Réservations de billets
TicketSpice
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des données client
Rapports et analyses
Réservations de billets
Ticketleap
Fonctionnalités les mieux notées
Billetterie
Gestion des inscriptions
Réservations de billets
Angage
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des participants
Mises à jour en temps réel

Avis sur SimpleTix

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
82%
4
12%
3
3%
2
3%
Andrew
Andrew
Trustee / Ticketing Chief (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Arts de la scène, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Very easy to use, powerful tool with excellent support

5,0 l’année dernière

Commentaires : We decided to switch to SimpleTix after a bad experience with another provider. We just had our opening weekend of a show using SimpleTix and everything worked very well indeed!

Avantages :

Very easy to set up by non-technical staff. Platform does everything we need as a performing arts organization. Square integration awesome. It's also great seeing our revenue flow directly into our bank account on a daily basis instead of being held in escrow somewhere! Very good technical support.

Inconvénients :

User interface for ticket purchasers sometimes confusing - especially widget with limited real estate. Would like more comprehensive library of support topics. Would like better tech support over weekends (this is being improved as of Feb 2023, according to SimpleTix team)

Abygail
Digital Producer (É.-U.)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Highly Recommend

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : After a thorough review of multiple timed ticketing platforms, it was an easy decision for us to move forward with SimpleTix. The software met all of the requirements we were looking for and our customer experience rep, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], went above and beyond in making sure it was the right fit and that we were completely comfortable with the software.

Avantages :

The SimpleTix management interface is user-friendly and offers customization options flexible enough to meet the specific needs, but simple enough that content changes can be easily made in-house. Additionally, the interface offers great front-end customization options so that the customer experience on the website is seamless with the ticketing system experience. SimpleTix doesn’t require a fee for individual reservations compared to some of the enterprise solutions explored.

Inconvénients :

SimpleTix doesn't offer a built-in CRM with their platform, however, that's how they're able to keep the cost low. This actually worked out well for us since we were able to integrate a separate CRM via Zapier and save money.

Réponse de l'équipe de SimpleTix

il y a 3 ans

Thanks for your review Abygail!

William
Owner (É.-U.)
Médias de diffusion, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best Ticketing App on the Planet!!!

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

The design of SimpleTix is first class. This is an all in one solution! In addition, minor glitches are worked out quickly. I had an issue with the app and the support staff called me in 10 minutes and solved the problem immediately.

Inconvénients :

There are no cons to SimpleTix whatsoever!

Karla
Executive Director (É.-U.)
Musées et institutions, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Does not work for events that have multiple event times and locations

2,0 il y a 5 ans

Commentaires : I was skeptical about it working for our festival, but the support team assured me it would and even set it up for us after I gave them all the necessary information. But when registrations started coming in and I couldn't get reports that I needed and event tickets listed one location and time for all events. Then team told me I had to set it up differently, so I spent 3 hrs doing it. During test runs after finishing I realized people could not purchase admission and a banquet ticket and a bus trip ticket without checking out 3 times...once for each ticket. This seems so basic, yet is not possible. I wouldn't have been upset if they had told me at the start it wouldn't meet my needs, but I was told it would by 2 people. Then when it was apparent it wouldn't work it took over 2 business days for them to let me know. Currently, I have some registrations in Simpletix that I will have to manually put into a new registration system once I figure out what that will be, and we have customers upset they can't register. Do not use this system for festivals or other events that have separate events within them with different dated or times.

Avantages :

Many options You can add your own graphics Option to scan pre-purchased tickets at the door

Inconvénients :

-It couldn't work for our festival, as we have multiple events at different times, like 3 bus trips and a banquet. -2 different support staff told me it would work, and in the end, it did not

Réponse de l'équipe de SimpleTix

il y a 5 ans

We worked with this client, gathered the ticket price details, and put together the event page very early on. Then after going live we learned that each of the ticket prices were for totally different events at different locations and different times. If we knew this up front we should have suggested going another route. While it's still quite simple, we just needed to know that in the beginning. SimpleTix is a great solution for festivals and conferences.

Taylor
Owner Operator (É.-U.)
Divertissement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

It truly is simple!

5,0 l’année dernière

Commentaires : The integration of the online ticketing system with my Square account. Also, I struggled to properly set up and manage online tickets.

Avantages :

The ease of use of their system. Coming from another ticketing system, this has been easy to learn, understand and set-up!

Inconvénients :

So far, nothing! All features have been there that I need and the customer support has been phenomenal!

Réponse de l'équipe de SimpleTix

l’année dernière

Taylor, thanks for your business. We really appreciate it.