Qui utilise SpiraTeam ?

Gestionnaires de projet, analystes commerciaux et responsables de l'assurance qualité (QA) à la recherche d'un système ALM intégré qui leur permette de gérer l'ensemble de leur projet, depuis les besoins initiaux jusqu'à la livraison en passant par les tests.

Description de SpiraTeam

SpiraTeam est un système ALM (Application Lifecycle Management) intégré qui gère les besoins, les versions, les cas types, les problèmes et les tâches de votre projet dans un environnement unifié.

Avec des tableaux de bord personnalisables intégrés contenant les informations principales du projet, SpiraTeam vous permet de prendre le contrôle de l'ensemble du cycle de vie de votre projet et de synchroniser les mondes autrefois séparés du développement et des tests.

Informations sur SpiraTeam

Inflectra

http://www.inflectra.com

Fondé en 2006

Prix de SpiraTeam

SpiraTeam n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de SpiraTeam est disponible à partir de 42,00 $US/mois.

À partir de

42,00 $US/mois
Consulter les tarifs

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

SpiraTeam - Fonctionnalités

Logiciels DevOps
Définition des priorités
Gestion des portefeuilles
Gestion des stratégies
Gestion des versions
Gestion du calendrier
KPI
Rapports de dépannage
Tableau de bord
Workflow d'approbation
Gestion de la conception
Gestion de la conformité
Gestion de projets
Gestion des changements
Gestion des documents
Gestion des exigences
Gestion des fournisseurs
PDM (product data management)
Suivi des coûts
Collaboration
Gestion des backlogs
Gestion des billets
Gestion des flux de travail
Gestion des tâches
Piste d'audit
Diagrammes de Gantt
Définition des priorités
Outils de collaboration
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Contrôle de niveau administrateur
Examen des exigences
Gestion de projets
Gestion de versions
Gestion des niveaux utilisateur
Gestion des tâches
Gestion des versions
Planification de l'itération
Suivi des cas de test
Suivi des problèmes
Définition des priorités
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Planification de projets
Prise en charge de la méthode Scrum
Roadmap stratégique
Suivi de la dépendance
Suivi des indicateurs clés de performance
Suivi des étapes
Suivi du temps
Tableaux multiples
Définition des priorités
Gestion des backlogs
Gestion des itérations
Gestion des tâches
Planification de lancement
Rapports quotidiens
Roadmap stratégique
Sprint planning
Suivi de la progression
Suivi des indicateurs clés de performance
Suivi des étapes
Tableau collaboratif
Brainstorming
Conférences vidéo
Correction en temps réel
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de projets
Gestion de versions
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des tâches

Avis sur SpiraTeam

Afficher 5 avis sur 89

Note globale
4,1/5
Facilité d'utilisation
4/5
Service client
4,6/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,6/5
David B.
Test Manager
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 26/05/2016

"SpiraTeam and Inflectra great alround value"

Commentaires: Very intuitive and easy to use application with custom role based access that suites any organisation.
We have run the in-house version for over four years now and nothing much to complain about and when we've had a problem the support has been fantastic.
We don't use the application to its fullest potential but extensively for test management and reporting.

Avantages: Ease of use, no client installations, supports the main browser flora, a multitude of plugins for integration with other systems. Configuration flexibility. Plenty of features to grow in to. Fantastic support team and a vendor that listens to the user base addapting and improving the application at every new release. Very reasonable licensing and support fees.

Inconvénients: I can only think of one drawback that is MS platform dependancy for the server installation and db.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Inflectra Corporation le 31/05/2016

Thanks David

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 26/05/2016
Juan D.
Test Engineer
Services et technologies de l'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/08/2019

"Capitec Bank Feedback"

Commentaires: Most excellent, brings our Business and testing together in understanding the req.

Avantages: The Software made Automation easier. Integration easy, total revolutionary product. Very powerful tool if used as designed.

Inconvénients: Users. Misunderstanding the designed use compared to their personal opinion.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/08/2019
Daniel T.
Architect IT
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/11/2016

"A complete vision of the projects"

Commentaires: I was used SpiraTeam in some projects. Our work with the application was right, but our experience with it, is like a fixed application with a strongest modulation of the project process. The UI, is not very friendly with a complex form to work on it.
Is true, that you can add any document, requirement, task or other in each moment, but you cannot change the flow of the project. In action it is maddening because you has not clarity of the steps to do with the different parts of the project.
But, if you have a big project with many people that need to interact (for example, you need to follow the status of the tasks and the test cases by developer) it is your project application.

Avantages: The application can modify to adapt the workflow to your needs (based on a complex workflow). The document management is very good. You can change a part of UI (colors, logos, etc.). You can do a personal dashboard with your heat points. This could help you to focus your most important points.

Inconvénients: In my personal opinion, the application needs a guidance or a screen that can show the flow process to make more easy the entry of the project elements.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Inflectra le 21/11/2016

Thanks for the feedback. We are adding a new user onboarding wizard into SpiraTeam to guide a new user through the project management process that is enabled in SpiraTeam.

We're not sure which version Daniel used, but v5.0 has a completely overhauled user interface which our users are loving.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/11/2016
Riccardo C.
Test Engineer
Pétrole et énergies, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/03/2020

"Spira review"

Avantages: the feauture i like mosto are remote launch, easy to duplicate project structure

Inconvénients: it's difficult tu upgrade the version. It will be appreciate a automate tool for version update

Réponse de l'éditeur

envoyé par Inflectra le 20/03/2020

Hi Riccardo,
Thanks for the review. Sorry to hear about the difficulties you have run into upgrading your version. We released a completely new upgrading system in v6.0 last year, I'm not sure if you have tried that version?
We have made continual improvements to the ease of use of the application itself and the upgrading tools in v6.0 and later.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/03/2020
Tom E.
QA Engineer
Télécommunications, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/12/2016

"Pretty Good!"

Commentaires: Overall, I like SpiraTeam. There's a bunch of different ALM solutions out there. I prefer something easy of a lot of confusing functionality. SpiraTeam is somewhere in the middle. It has a good balance. I use it for keeping track of test cases, but don't use the requirements functionality. I wish we did use the Requirement functionality, but the developers I work with have a thing about NOT documenting what they are developing... In any case, I can produce the results of the test effort rather easily so the rest of the team can see where we are within the project.
Some of the annoyances are the ability to produce a report and distribute to the rest of the team. With the templates that SpiraTeam provides, I would like something a lit bit different. The templates just don't provide the information that I need. I know there is a way to modify the templates, but never had time to devote to figure it out. Also, the way arranging tests in folders and then moving tests around in the folders has been difficult over the versions of SpiraTeam. I like how tests are arranged in that way. It helps keep everything organized in a good manner, but the implementation of it is not entirely perfect. test cases often get put in the wrong place and have to spend some time moving them around. My last annoyance is how test cases are copied and pasted. When pasting a test case, it places it on the top of the test case I copied, not underneath it. That bugs me more than anything.
But when judging SpiraTeam as a whole, I do like the product, but it's those little interface annoyances that get in the way.

Avantages: I like the concept of how test cases are arranged, within folders.

Inconvénients: I don't like how the concept of the folders was implemented. Often times, when copying and pasting test cases, it gets placed in the wrong location. Have to spend extra time getting test cases and folders placed in the right location.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Inflectra le 14/12/2016

Hi Tom
Thanks so much for the very fair and detailed review, we appreciate the time you spent writing it.
I would like to mention that in SpiraTeam v5.0 we completely overhauled the test case and test set folders in line with the issues you identified, so please try out the newest version and let us know if you have any suggestions or feedback.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/12/2016