15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Mitchell RepairCenter

RepairCenter représente une nouvelle catégorie de solutions logicielle. L'espace de travail de RepairCenter permet aux ateliers de se concentrer sur le dépassement des attentes de leurs clients en se concentrant sur les domaines d'activité suivants : suivi des opportunités, gestion financière, gestion de l'expérience client, gestion des procédures de réparation, gestion de la production, gestion des pièces détachées, contrôle du travail et création de devis. Mitchell a réuni la gestion des réparations, la gestion de l'expérience client et la gestion d'entreprise.

Qui utilise Mitchell RepairCenter ?

Solution de gestion d'atelier sur site qui aide les entreprises de réparation à gérer le prix des pièces, le suivi des ventes et du marketing, le coût des travaux, la planification, etc.

Mitchell RepairCenter Logiciel - 1
Mitchell RepairCenter Logiciel - 2
Mitchell RepairCenter Logiciel - 3

Mitchell RepairCenter ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Mitchell RepairCenter

Mitchell RepairCenter

3,4 (21)
149,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
8
Intégrations introuvables
3,3 (21)
2,9 (21)
3,4 (21)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
189,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
14
Intégrations introuvables
4,0 (47)
3,6 (47)
3,9 (47)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Mitchell RepairCenter

Identifix
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Pour les concessionnaires automobiles
Service clientèle
CCC ONE
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Décodeur VIN
Facturation
ALLDATA
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Recherche par NIV
Taux de travail
ARI
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Gestion des ordres de travail
Fullbay
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des ordres de travail
Taux de travail
CAMS DMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Pour les concessionnaires automobiles
Service clientèle
ReconPro
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Shop Boss
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des services
Recherche par NIV
AutoRepair Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Taux de travail

Avis sur Mitchell RepairCenter

Note moyenne

Note globale
3,4
Facilité d'utilisation
3,3
Service client
3,4
Fonctionnalités
3,3
Rapport qualité-prix
2,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
14%
4
48%
3
14%
2
14%
1
10%
Kyle
General Manager (É.-U.)
Automobile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Mitchell User for 6+ Years

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : We have an excellent experience with Mitchell, and recommend the product. A best-practice is to use two estimate/diagnostic products in service centers (which we have just started to do), but make sure Mitchell is one of them.

Avantages :

Mitchell Repair Center does an excellent job at providing accurate diagnostic information to technicians. The fixes and recommendations they provide are verified by technicians all across the country, and are accurate. We primarily use Mitchell (ProDemand) for finding trouble-code recommendations with vehicles that we service, as well as customer estimates, TSB information, and fluid capacity and requirements for our vehicles.

Inconvénients :

There really is not much to complain about with the product! It does what it sets out to do and provides accurate information, quickly.

john a
owner (É.-U.)
Automobile, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

product finding

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : pretty good seems most repair information systems are of the same platform.i really would like to see something different .similar to an ai system which I thin would revolutionize the repair industry

Avantages :

I found that I had to jump thru too many hoops to find parts location.way too long to do simple things

Inconvénients :

parts locator function .it would take me way too much time to locate certain items on vehicles.on a very busy day

Denisse
Estimator (É.-U.)
Automobile, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Horrible customer service

1,0 il y a 6 ans

Commentaires : I was able to write estimates.

Avantages :

Ultramate, which is their estimating software, is the only product I have enjoyed using. However, the price you pay is way too high as any function you add is considered an add-on and will cost more money.

Inconvénients :

The price is way too high and and getting out of a contract is impossible even if the product or add on was horrible. It won't matter that their management system is hard to use and there are way better ones out there. All of their systems are supposed to work together and make things easier for shops, but they don't and will cause more wasted time and headaches. Their customer service starts out great with the sales team, but once they get you to sign their contracts and you are unhappy with a product things take a turn. We have spent hundreds of dollars on software that we do not even use and their customer service is not helpful when they say there is nothing you can do about it because you signed a contract. Trust me, I wish I would have known there is better software out there.

Alex
Collision Center Director (É.-U.)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

So, here's the truth.

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : We only have Mitchell software, because of our DRP and Certification relationships. Customer service is typically good at picking up and speaking with, but the solutions are usually, "give it time and try again later". If I didn't need Mitchell for our DRP or OE Certifications, I would not have the software.

Avantages :

Compared to it's larger competitor, I feel it is more polished. I like the provided diagrams, and the overall ease of use.

Inconvénients :

Labor times vary between it's larger competitor, and it is almost always less time in Mitchell (not a good thing). There are many times that in the middle of building an estimate, the program will close, and everything you've been working on is deleted/gone.

Brooke
Customer Service Rep / Admin (Canada)
Automobile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Consistent & Complex Software - A few glitches

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : All together a great product, works without fail. Updated regularly, great technical support team.

Avantages :

The product is generally easy to use. There are more features than we can even use- has an "all in one" feel to it. There are piles of reports, accounting pages, scheduling features- we sometimes use other programs to facilitate but could dive into Mitchell Repair Center deeper if needed.

Inconvénients :

It's not instant, there is a brief delay after clicking that you have to wait for before the page loads. Sometimes there is glitches in the scheduling process- unexplained errors (but could be due to human error?) I don't love how crowded the home page is. Too many options everywhere, could be tidier.

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