Description de LiquidPlanner

LiquidPlanner est un logiciel dynamique de gestion de projets conçu pour les entreprises modernes. Ce logiciel en ligne permet aux équipes en évolution constante de planifier, suivre, organiser, collaborer et gérer des ressources pour un portefeuille complet de projets en temps réel. LiquidPlanner aide les équipes à faire ce qu'il faut au bon moment et à obtenir un aperçu détaillé de la disponibilité des ressources. Dites adieu à la complexité grâce à cet outil de gestion de projet idéal pour les équipes technologiques.

Qui utilise LiquidPlanner ?

Les équipes de fabrication et de technologie qui veulent suivre le temps, gérer les ressources, collaborer, planifier plusieurs projets, gérer les portefeuilles de projets et télécharger des documents de manière centralisée.

Vidéo de LiquidPlanner LiquidPlanner Logiciel - 1 LiquidPlanner Logiciel - 2 LiquidPlanner Logiciel - 3 LiquidPlanner Logiciel - 4 LiquidPlanner Logiciel - 5

Vous hésitez à choisir LiquidPlanner ? Comparez-le à une autre option populaire

LiquidPlanner

4,3 (648)
LiquidPlanner
15,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
91
1
3,9 (648)
4,0 (648)
4,3 (648)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
12,50 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
110
81
4,3 (745)
4,4 (745)
4,5 (745)
Pourquoi ce message s'affiche-t-il ?

Alternatives à LiquidPlanner

Teamwork a conçu des applications de gestion du travail pour des équipes de toutes tailles et de tous secteurs d'activité, afin que vous puissiez gagner en efficacité, en organisation et en sérénité. En savoir plus sur Teamwork
Jama Connect est une solution de développement de projets et de produits destinée aux entreprises développant du matériel, des logiciels et des systèmes intégrés complexes.
ConnectWise réduit les erreurs d'inattention en générant des factures automatisées. Réduisez le temps de facturation à seulement quelques minutes !
Microsoft Project est un outil simple et performant conçu pour gérer de petits projets ou des programmes complexes.
Wrike est un logiciel de gestion de projets pour entreprise incluant des modèles, une gestion du temps, des diagrammes de Gantt, des tableaux Kanban, un reporting, etc. En savoir plus sur Wrike
Cockpit Enterprise est hautement configurable et peut être personnalisé pour répondre aux besoins d'une entreprise.
Zoho CRM offre aux entreprises une solution de gestion complète du cycle de vie en termes de relation client. En savoir plus sur Zoho CRM
La solution Hydra est conçue pour les services professionnels et les entreprises du secteur des technologies de l'information et des logiciels ou de la haute technologie qui gèrent un portefeuille de projets.
Collaborez sur les projets, gérez le temps, gérez les dépenses et facturez vos clients. Disponible dans le cloud, depuis n'importe quel appareil !
Légitimé par des millions d'utilisateurs, Basecamp centralise tout ce dont vous avez besoin pour faire votre travail.
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement. En savoir plus sur monday.com
Plateforme de suivi du temps alloué aux projets basée sur le cloud conçue pour obtenir des informations instantanées sur les heures facturables, les ressources, les clients, les projets et la facturation En savoir plus sur Replicon
Asana est un moyen simple d'organiser et de gérer l'ensemble du travail de votre équipe. Découvrez pourquoi plus de 9 000 clients lui attribuent 4,5 étoiles sur 5. En savoir plus sur Asana
Logiciel de tableur et d'analyse de données de premier plan. Généralement livré avec Microsoft Office.
ProofHub est un outil de gestion de projet et de collaboration en ligne qui permet aux équipes de collaborer et de gérer des projets facilement.
A no-code platform for innovation and development. All your ideas, projects, resources, risks and innovations in one place in the Cloud
Ravetree est une solution primée de gestion du travail pour les entreprises axées sur les projets.
Nommée première solution de gestion de projet par Gartner. "Mavenlink est mon premier choix pour la gestion de projet" - Forbes
La plateforme pour la gestion du travail d'entreprise qui aide les équipes et les entreprises à planifier, exécuter et fournir un excellent travail et les résultats souhaités.
un outil de collaboration visuelle qui crée une perspective partagée pour votre équipe, quel que soit le projet d'une manière amusante, flexible et gratifiante. En savoir plus sur Trello

Avis sur LiquidPlanner

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
45%
4
43%
3
10%
2
1%
1
1%
Chuck
Chuck
Principal System Engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biotechnologie, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Liquid Planner is a Very Effective Tool for Project Planning and Management.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Our team is fairly small (~50 users across the company) so we do not have dedicated resources to just maintain the information in Liquid Planer. However, Liquid planner is accessible and intuitive so we can have several team members contribute to the maintenance of project schedules as part of their duties. We use Liquid Planner to manage the temporal aspects of project management. The tool is very good for what it is designed to do. There are a rich set of reporting tools that allow for customization to meet our needs. It has done this job for us very well. The support provided has been timely and effective.

Avantages :

The product is well designed so that it is a relatively low bar to learn how to use it effectively. It is easy for team members to interact with the software and to enter the information according to each users project role. When used as intended, the software does an excellent job providing the necessary views into project status. The software definitely lives up to its name as modifying project plans and priorities is easy and the impacts of such changes are essentially instantly available. The numerous but intuitive ways to manage project subtleties such as available time, delays, etc. make it straightforward to create realistic project schedules.

Inconvénients :

I do not have any specific negatives with respect to Liquid Planner. Like any software of this class, It does take some training and experience to get the most out of it. My best advice is to spend some time to understand how the designers intended the product to be used use it accordingly. LP has a rich set of features and if used properly will contribute positively to project management.

Matthew
Senior Software Engineer (É.-U.)
Biotechnologie, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

LiquidPlanner Project Management that Works!

5,0 l’année dernière

Commentaires : We consolidated a variety of tools (spreadsheets, Microsoft Project, email) into a single project management system used by the entire company. This streamlined our training and minimized our project management overhead. LiquidPlanner did a great job at what it claimed to do - project management.

Avantages :

The product was simple to use. It was easy to for remote access since it is a SAAS. It did a great job keeping track of project tasks. Each task was simple to enter and simple to manage. Task attachments and checklists were nice features that gave additional information to the person doing the task and the project manager.

Inconvénients :

The software has a specific mentality about project management. If you follow that mentality, the software is amazing. If you decide you know better, it will lead to lots of lost time in trying to gain metrics from LiquidPlanner. Our team was trained on the former, but decided to do it their own way for about 16 months. It was a long hard battle to get our management team to switch to the LP mentality. When they finally did, the tool just worked with minimal effort and overhead. So, more our issue than LPs, but LP could be more flexible.

Betsy
Business Architect (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very Helpful Product

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : LiquidPlanner has been very helpful for me to understand everything that my team is working on, help me prioritize their work so it is clear, and also understand when projects will be completed.

Avantages :

I like 2 things most about this software: 1. The top-down scheduling engine2. The ability to use a "package" to pull tasks from different projects and prioritize them amongst themselves for any given week. This helps our resources who work on multiple small projects understand the priority of the tasks against everything they are working on.

Inconvénients :

Understanding what pushes a resource load color coding to red. Sometimes it's obvious why a resource is overloaded. Other times, not so much.

Samuel
Samuel
Product Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Compagnies aériennes/Aéronautique, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Project Management and Not Much Else

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : I do like the tool. It's fairly simple to learn. Menu structure and feature overload are intimidating at first, but you get over that (to an extent). iOS app is important to my team - quick reference to projects running is very good to have and many other products like LP don't have a mobile app at all. Overall, it's just not for me and my team. If there are better connections with development tools (Jira, BitBucket, Slack etc.) in the future, we may reconsider.

Avantages :

It's easy to set up hierarchy and control a project using LiquidPlanner. Feature set is very good and there are few gaps. For project planners, it's a great tool because it allows you to assign tasks, add time, and see a Gantt chart in a few clicks.

Inconvénients :

It's not for me. I'm in Product Management and my team was looking for a tool that will integrate with (or be less friction) with our current development tools. We currently use Atlassian (Jira, BitBucket) products for development and Google Sheets for our sprint management. The cons of LiquidPlanner is that it's a PROJECT tool, not a Product tool. I know LP probably doesn't plan on filling that need for a Product tool but there is a gap in that market and providing integrations with products like Atlassian could allow for LP to expand into a completely new market. All the features are there, just need to engineer some more automated and simplified ways of managing products, rather than large scale projects with LP.

Kevin
President (É.-U.)
Conseil en gestion, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

LiquidPlanner's Superpowers and its Impact on Your Profits

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : We wanted to increase On time Percentage of our Engineer to Order process to over 90% to get more business, which we did, increasing profits, along with the ability to take on more work and reduce chaos on the manufacturing plant floor. Basically a lever for profit making.

Avantages :

The most basic difference between this software and others is a simple acceptance that task times vary. However, no other tools account for that, which leads to an unseen paradox. If you are estimating a project to be finished by using the average length of each task, then the predicted lead time will always be wrong! LiquidPlanner can be used as part of the Theory of Constraints Critical Chain Project Management process, which I have used to get OTP consistently over 95%.

Inconvénients :

At this time, Critical Path is not available in the new version but is offered in the Classic version.