RocketDocs

Qui utilise RocketDocs ?

Les organisations qui répondent régulièrement à des RFP (appels d'offres), RFI (demandes de renseignement), questionnaires de sécurité, DDQ (questionnaires de vérification préalable) et génèrent des propositions commerciales.

Description de RocketDocs

RocketDocs dispose du logiciel de propositions et de l'outil d'aide à la vente les plus performants. Certaines des plus grandes entreprises de gestion financière, de gestion des ressources, de soins de santé et de technologie utilisent RocketDocs pour simplifier leurs processus de réponse aux appels d'offres, ce qui leur permet de gérer des volumes de propositions élevés avec des équipes en flux tendu. Recherchez facilement du contenu approuvé dans une base de données centralisée, créez des propositions en quelques minutes dans le centre d'assemblage et simplifiez les approbations avec vos experts en la matière en quelques clics.

Informations sur RocketDocs

RocketDocs

http://www.rocketdocs.com/

Fondé en 1994

Vidéo de RocketDocs
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Présentation des tarifs de RocketDocs

RocketDocs n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de RocketDocs

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

RocketDocs - Fonctionnalités

  • Bibliothèque de contenu
  • Collaboration
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de versions
  • Gestion des appels d'offres
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des pipelines
  • Modèles
  • Piste d'audit
  • Signature électronique

Logiciels d'appel d'offres : afficher la liste complète

RocketDocs - Alternatives

Plus d'alternatives à RocketDocs

Avis sur RocketDocs

Lire tous les avis

Note globale

4,1/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,9
Service client 4,2
Fonctionnalités 4
Rapport qualité-prix 3,8

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Utilisateur vérifié
Senior Project & Proposals Manager
Hôpitaux et soins de santé, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/02/2018

"Reliable, easy-to-use, robust software solution for proposal content and development management"

Commentaires: Faster responding to proposal with vetted content. The ability to design a hierarchy of Q&As that matches our products/solutions to client needs and recognizes our marketing/sales themes. A sound and easily searched database of responses and proposals.

Avantages: Easy to learn, easy to use
Strong capability for categorizing Q&As, thus making them more accessible for use
Excellent customer support; knowledgeable, enthusiastic and responsive

Inconvénients: Potentially pricey for a smaller organizations
Not all functionality needed for smaller proposal teams

Réponse de l'éditeur

envoyé par Proposal Software le 06/02/2018

Thank you for your feedback! I will pass on your comment regarding expense to our sales team.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/02/2018
Clayton W.
RFP Specialist
Services financiers, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2018

"PMAPS Software has made organizing, updating, and retrieving information quick and straightforward."

Avantages: The software provides an excellent conduit to organize information. When uploading information, there are several different customizable categories that the user can use to sort information. This lets one customize how they want to tag and tier their information to make searching through thousands of records seamless. Under each uploading record, there are options to maintain notes, input the personnel responsible for uploading and/or reviewing the record, and options to put dates on when records become outdated. The last feature is especially helpful as the database will automatically change the highlight on the PMAPS dashboard for any record that has reached the creator's expiration date. This function is immensely helpful on ensuring answers used have been updated or at least recently reviewed. The ability to link word documents to PMAPS makes it quick and painless to update documents through the re-link function. This work with both qualitative and quantitative updates and is a huge time-saver. I use the PMAPS software as a way to store, retrieve, and update thousands of individual records. I've found in using it these past few years that it makes the job far easier.

Inconvénients: When working on PMAPS cloud version of Excel of Microsoft Word, there is no autosave feature, and it's not uncommon for the program to run into errors and forcibly shutdown. You have to make sure to manually save every so often as you will most likely experience the program closing on you unexpectedly at least once if you use PMAPS prolongedly. The saving process on PMAPS can be a little slow (relative to offline in word/excel), so a background frequent autosave would be a really nice feature. I've struggled to use Excel well with PMAPS. Overwriting Excel save files or inserting PMAPS records into Excel files frequently does not work or bugs out. I think Word works very well, but I've had enough struggles over the year that I just use Excel completely offline from PMAPS. When using PMAPS, you don't have the complete functionality of Word or Excel in their cloud system. If you want to change certain advance settings on Word, you have to close out of Word on their cloud, open Word offline and make the change, then re-open Word on PMAPS to have it integrated. There is no `file tab in Word or Excel when working from the PMAPS cloud.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Proposal Software le 06/02/2018

Thank you for taking the time to write such a thorough a review! We appreciate your feedback.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2018
Brett L.
Proposal Analyst I
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2018

"I've used this software for the last few years and PMAPs accomplishes what it says it does."

Commentaires: This software helps me with duties of the my position.

Avantages: the search feature is the main function that stands out. I maybe that I've been using it for a while but I am able to locate the information that I'm searching for.

Inconvénients: The copy feature I find is really clunky. I find myself not using most of this feature. I simply do a quick copy which does not count the # of uses of the document.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Proposal Software le 06/02/2018

Thank you for the feedback!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2018
Utilisateur vérifié
Director GCO Global RFP Center of Excellence
Logiciels
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2018

"Easy to use for Q&A searching"

Commentaires: Quick and efficient tool for us to respond to RFP's with easy and intuitive search function.

Avantages: It is intuitive, allows for multiple keywords search, multiple languages support. We use this for responding to RFP's with simple search, copy and paste. Works well for us.

Inconvénients: We would like to be able to import and export from spreadsheet, also there is no Wildcard search capability.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Proposal Software le 06/02/2018

Thank you for taking the time to write a review! We appreciate your feedback.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2018
Utilisateur vérifié
Proposal Marketing Specialist
Banque, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/02/2018

"PMAPS is relatively user friendly. We use it for proposal generation and for content management."

Commentaires: Good content management. Once built, automation is a nice benefit.

Avantages: I think the UI is pretty simple and easy to use. Most of the buttons are clear about their functionality.

Inconvénients: There are several limitations to creating documents from Salesforce. While I understand that there is a need to have PMAPS map fields from Salesforce to PMAPS, I think there should be a tool to allow users to build.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Proposal Software le 06/02/2018

Thank you for the feedback!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/02/2018