15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Qgiv

L'éditeur du logiciel est une entreprise constituée de personnes passionnées, qui ont construit une plateforme qui facilite la collecte de fonds en ligne pour les organismes à but non lucratif. Votre plateforme de collecte de fonds ne doit pas limiter votre réussite. C'est pourquoi elle prend en charge un nombre illimité de formulaires, d'événements, d'utilisateurs, de formations et de prises en charge.

Vous ne serez jamais obligé de signer un contrat, vous pourrez à loisir consulter les dons annuels et récurrents, l'enregistrement des événements, les collectes de fonds entre pairs, les collectes de fonds par SMS, les enchères sur mobile, sans aucun souci.

Qui utilise Qgiv ?

Cette solution s'adresse aux organismes à but non lucratif de toutes tailles, des petites associations d'intérêt général aux organisations nationales comptant de nombreuses sections locales.

Qgiv ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Qgiv

Qgiv

4,7 (52)
1,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
65
17
4,6 (52)
4,5 (52)
4,7 (52)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,30 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
34
116
4,5 (3 085)
4,4 (3 085)
4,3 (3 085)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Qgiv

Stripe
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Traitement des cartes de crédit et de débit
Traitement des paiements
Salsa Engage
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Gestion des collectes de fonds
Eventbrite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Inscription en ligne
Planification des événements
SpotOn
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour restaurants
Saisie de commande
Traitement des paiements
Classy
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Gestion des campagnes
Traitement des paiements
Greater Giving
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Paiements électroniques
Traitement des paiements
PatronManager CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Plan de salle
Réservations de billets
Blackbaud Raiser's Edge NXT
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Traitement des paiements
Givebutter
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Paiements électroniques
Traitement des paiements

Avis sur Qgiv

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
73%
4
23%
3
2%
1
2%
Benjamin
Benjamin
Online Fundraising Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very Good Beginner Nonprofit Fundraising Software

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

I have stuck with Qgiv for years because of its ease of use and easy to navigate UI. I can get in and out, make quick changes and never am hit with anything unexpected or updates that scramble by ability to navigate to where I need to go. Qgiv has very good customer service. You will speak to real people. They do a good job of not being annoying when they trying to upsell but do it in a helpful way. For example, they will educate you on text-to-give offerings and look for ways it can help add value but without pushing it on you. One cool thing I'll add and recommend that Qgiv added in the last few years has been the ability of donors to cover transaction fees which has been a nice little boost to our average gift.

Inconvénients :

This isn't the best software for a seasoned pro. Don't go in looking to organize donor and transaction data in lots of different ways. The dashboard reporting won't give you much more than how much you raised in the current month, but if that's all you need, Qgiv is a good choice.

Réponse de l'équipe de Qgiv

il y a 2 ans

Thank you so much for taking the time to leave a review. We value your feedback and are glad to hear that you feel supported by the Customer Experience Team and that you've enjoyed the GiftAssist feature! We recently launched new dashboard and reporting capabilities within Qgiv and would love the opportunity to chat with you more about these new features and the data you are looking for. Send us a quick message at support@qgiv.com. We look forward to hearing from you and thanks for trusting us with your fundraising needs!

Michelle
Community Events Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Ease of Use

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

I love the easiness of the ability to get someone from your customer service to help me when I’m having trouble. Your team has been so helpful!

Inconvénients :

The cost is expensive per month for our non profit as I understand things are expensive but every penny we spend is a penny we lose.

Réponse de l'équipe de Qgiv

il y a 4 ans

Hi Michelle! Thanks so much for your review! We love that your registrants found it so easy to sign up for events! We've got some exciting changes on the horizon we think you'll love. We're sorry to hear that pricing is a pain point for you. We make every effort to be transparent, fair, and flexible in our pricing structure. If you have any feedback on what could make the system more valuable to you, we'd love to hear about it! Send us an email at support@qgiv.com and we'll talk through it.

Douachee
Marketing Manager (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

I don't love or hate Qgiv...

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : We only use Qgiv for our walks, so we use it a couple of times a year. Using Qgiv is really frustrating at first, but once you talk to someone, it helps a lot. Time is needed at the beginning to understand the program and set-up, but once you spend that time, working with Qgiv gets easier. From a marketing standpoint, I do wish it the design of it could be stronger.

Avantages :

Qgiv has really good customer support. Whenever I have questions, I am able to chat with someone or call to figure things out. Their timing is really useful. It is super helpful when I started using Qgiv.

Inconvénients :

When starting, it's not as easy to understand how to customize everything the P2P pages. It's not the most intuitive setup. Also, for P2P, it would be nice to have the ability to restore last years' captains/team pages.

Réponse de l'équipe de Qgiv

il y a 4 ans

Thanks so much for leaving a review, Douachee! We're glad to hear that you've been able to chat through things with the Customer Experience team. ...aaaand we've got some good news! We're making some updates later this year to the peer-to-peer platform that we think you'll love. Stay tuned! :)

Amanda
President (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Complex data tracking

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We've really appreciated the details we can pull from QGiv, and feel like it has given us a better handle on our fundraising efforts.

Avantages :

We capture a lot of unusual data at some of our events, and QGiv lets us build custom fields to track those answers.

Inconvénients :

Sometimes it can be hard to figure out what type of fundraiser you need to set up and where to start from. Once you get started, it's easy, though.

Réponse de l'équipe de Qgiv

il y a 3 ans

Thanks so much for your review, Amanda! We're happy to hear that you find the custom fields on Qgiv forms easy to use and helpful! If you ever have feedback on what we could do better, please let us know at support@qgiv.com!

missam
Hospital supervisor (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great product

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Great company, great service and great product

Avantages :

Great features for non profit starting new and need help.

Inconvénients :

Cost is high for having higher features and abilities.

Réponse de l'équipe de Qgiv

il y a 4 ans

Thanks for your review, Missam! So glad to hear that you enjoy the features in your Qgiv plan! In an effort to help support nonprofits who are meeting the unexpected challenges of 2020 head-on, we've made our Data package free until 2021. We hope you enjoy the advanced tools in the package and that they help you reach your goals. Thanks for being part of the Qgiv family!