Pour qui ?

L'application de gestion de projet en ligne intuitive de Smartsheet est largement utilisée au sein des organisations pour suivre et gérer divers types de travail pour les équipes grandes et petites, depuis les grandes entreprises jusqu'aux PME.

Notes moyennes

1 194 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 14,00 $US/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Smartsheet.com
  • http://www.smartsheet.com
  • Fondé en 2006

En savoir plus sur Smartsheet

Smartsheet est une plateforme d'exécution du travail en ligne qui permet aux organisations de planifier, suivre, automatiser et rendre compte du travail. Plus de 80 000 marques comptent sur Smartsheet pour la gestion de projet et la gestion du travail grâce à son interface conviviale, ses diagrammes de Gantt en temps réel, ses tableaux de bord et ses fonctionnalités d'automatisation du travail.
* Récompenses 2018 : Désigné comme un leader de la gestion collaborative du travail par Forrester Research et sélectionné dans la liste des Fast 500 de Deloitte, reconnu pour l'innovation et la vision technologique par 451 Research.

Smartsheet - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus
  • Candidatures en ligne
  • Gestion des comités
  • Gestion des documents
  • Gestion des expirations
  • Gestion des rendez-vous
  • Privilèges
  • Suivi des certifications
  • Vérification de licence
  • Accès mobile
  • Facturation
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des étalonnages
  • Maintenance préventive
  • Suivi de l'historique des services
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Génération d'offres
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Alertes/Notifications
  • Codage des couleurs
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des tâches
  • Modèles
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi de la progression
  • Suivi des capacités
  • Suivi des étapes
  • Base de données de patients
  • Conforme HIPAA
  • Conformité 21 CFR Part 11
  • Gestion des documents
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des recrutements
  • Monitoring
  • Plan d'études
  • Planification
  • Saisie électronique des données
  • Collaboration
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Planification de projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Ordres de changement
  • Rapports d'incidents
  • Sous-traitants
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Facturation médicale
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des lits
  • Gestion des médecins
  • Gestion des patients hospitalisés
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des soins ambulatoires
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stratégies
  • Intégration comptable
  • Planification des rendez-vous
  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Suivi de la progression
  • Suivi des échéances
  • Tableau kanban
  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Outils de collaboration
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Calendrier du personnel
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des offres
  • Gestion des tâches
  • Ordres de changement
  • Planification de projet
  • Planification des tâches
  • Replanification
  • Fiches d'évaluation (scorecards)
  • Fonctions/calculs
  • Intégrations de sources de données
  • Suivi des indicateurs clés de performance
  • Tableaux de bord privés
  • Tableaux de bord publics
  • Visualisation de données
  • Widgets
  • Analytique
  • Calculatrices
  • Collaboration entre plusieurs utilisateurs
  • Graphiques
  • Modèles
  • Piste d'audit
  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow
  • Collaboration
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Suivi du temps
  • Définition des priorités
  • Gestion des tâches
  • Outils de collaboration
  • Planification de projets
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi des indicateurs clés de performance
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps
  • Tableaux multiples
  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Définition des priorités
  • Gestion d'équipe
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des demandes
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des rétrospectives
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Suivi des statuts
  • Tableau kanban
  • Connecteurs de source de données
  • Exploration des rapports
  • Exportation de rapports
  • Fonction de glisser-déposer
  • Prévision
  • Rapports de marketing
  • Rapports de ventes
  • Rapports financiers
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Tableau de bord personnalisable
  • Traitement analytique en ligne

Avis les plus utiles sur Smartsheet

Excellent alternative to traditional spreadsheets and project management tools and processes

Publié le 08/10/2019
Rick F.
Senior Director, Dynamic Pricing Execution
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We use it for all project implementations to manage collaboration with our clients - project plans, decision logs, issue logs, contact lists, action item lists, document sharing, etc. We also use it internally for similar activities. I even use it on my team for very efficient weekly status reporting. We even link it to JIRA for automatically syncing sheets and reports to that system for managing product releases and product support. We love it!!!

Avantages: Very easy to learn and get users onboard quickly. Works much like Excel yet with much more document sharing functionality and the notifications service is most beneficial to us. Very cost efficient in that our clients don't need to purchase a license so we use this to collaborate with them for our project work.

Inconvénients: Very little not to like. Advanced functionality we need to not alwasys there, however, Smartsheet comes out with new features a few times a year and they always very helpful. Biggest complaint is that we have not yet figured out how to provide users edit access to a group and yet limit certain sheets within that group to viewer only. Would also like to see more options for backups and restores.

Smartsheet Review

Publié le 08/10/2019
Sarantos P.
Vice President of Operations
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We use the software to track daily, weekly, and monthly tasks. We work with hundreds of clients who send in requests each week, and the software allows us to track the requests, and progress of the tasks.

Avantages: Simplicity of use. Minimal downtime. Customer support has been great, and very responsive. Communication when downtime will occur, or when issues are taking place.

Inconvénients: I do not have any issues or complaints regarding the software.

Quick points

Publié le 08/10/2019
Darrin B.
Director
Administration publique, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
3 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: ·Being able to share a spreadsheet with other users in real-time.
· Like that users can complete a form to populate a spreadsheet to include uploading documents and that update requests could be sent to that user if a correction needs to be made or additional info is needed. The user then make the change(s) to the cell requested.

Inconvénients: ·Recently a change was made whereas a non-licensed user can no longer send update requests. We use Smartsheet to have student teachers complete some info pursuant to state law. When the student makes an error, we used to send an update request to have them correct a cell. Now only a licensed user can send those notifications, so we most likely will utilize regular emails for these changes or not use Smartsheet for this work.
·As of Monday (9.30.19), how the system used "comments" changed from a pop-up box that let you enter into a field, save that info and now click anywhere and that pop-up box disappeared. Now it opens "Conversations" which now blocks the right side of the spreadsheet and you must now click on the X to close it out. It also holds all of the comments made to the entire sheet which is more info that I need. Typically if a comment is added to a row, I just click on the comment bubble to that row instead of viewing all of the comments to the sheet.
·When an update request is sent and the person makes the correction, this information is not clearly discernible when viewing the sheet. Turning on notifications turns on too many notifications so this was not an option. The workaround is, I add a "note sent"column that I check when an update request is sent. I then review the sheet and look for rows that have "note sent" checked and now no longer have the pending update icon to look for corrections.
·Need better form controls (field limits, date fields, etc.).

Collaboration made easy

Publié le 08/10/2019
Amanda H.
Project Manager
Marketing et publicité, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Smartsheet saves us time and makes it easier to collaborate and share updates across all of our projects. We appreciate the constant improvements and the walk through introduction when bigger changes are rolled out.

Avantages: Smartsheet has been a lifesaver for group collaboration. My team runs multiple projects simultaneously, and the scopes of these projects are constantly changing. Smartsheet allows for the team to update their pieces of the puzzle and send alerts about changes in one environment. We've actually replaced endless back and forth emails with the comments function in the comment section so that all pertinent information about an issue exists in the platform itself for easy reference. We can track our gantt chart, program data, and group communications in one place. I= We're also utilizing Smartsheet for people outside of our organization. Smartsheet allows us to select the type of visibility that clients have to data (through settings or via dashboards) so we can control the story that we're sharing with our clients. This has been a big time saver as it eliminates the need for extra reporting on data that is already avilailable online. Our clients have shared positive feedback about Smartsheet forms which we've been using to collect survey data and for event registration. The forms have allowed us to cancel our account for SurveyMonkey (which we used for several years previous to Smartsheet).

Inconvénients: The main pain point I have with Smartsheet is the fact that not all of my favorite Excel formulas work in Smartsheet. The formulas also don't always work the same way as they do in Excel so there's a bit of a learning curve. Smartsheet needs to allow a Time function. We use Smartsheet to register individuals for events, and right now we're having to program Time as a text. This means we can't use formulas to change times based on Timezones. I also still miss when the recent sheets appeared as tabs at the top of the webpage. The new recent tabs menu works well, but I found the tab view easier to navigate.

We use Smartsheet for Project Management

Publié le 08/10/2019
Rob D.
Clinical Business Analyst
Gestion d'organisme à but non lucratif, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: As I mentioned, we use Smartsheet extensively for project planning and project management. But we also use it to run a help desk for our Electronic Health Record System. Here the forms feature comes in really handy. Users fill out a form to add tasks to the help desk. We also use it to manage our individual tasks and queues. And our development department is building sheets to track donations and plan promotions. We often export the data and use it to build Tableau reports.

Avantages: Projects are easy to set up with the built in functionality. There are lots of built in templates that you can use. But we have found it most helpful to build our own templates. We really appreciate being able to add dependencies, working and non working days, and duration. Then the start and end dates fill in automatically. We have found that the learning curve is not nearly as steep for Smartsheet as it was for Microsoft Project. Another really helpful feature is being able to use formulas in the Project Plan. Our team schedules our work using a points system. I was able to create formulas that take the number of points for that task and who is assigned to that task to create a point breakdown for each person or team assigned. We then use the linking feature to link the total points for the project, the points accomplished, and the status of the project to a master "Queue" sheet. Smartsheet has special formula values available for children and ancestors of a task. So, we use a simple =Sum(Children()) formula to add up the points. Actually, the formulas end up being more complicated because we can test whether the row has children or not and do different things depending on the test. For instance, when summing the work completed if the task has no children, then the product of the percent complete and points gives us the number of points completed. If the row is a parent, then the formula sums the children.

Inconvénients: For project planning the resources feature is not as helpful as it could be. The main reason is that if a staff is assigned to a row during a particular time, the resource function assumes that they are 100% allocated for that time. So, if you have three tasks that overlap, the resource allocations shows 300%. We have mitigated that by routinely filling in 30% allocation for each resource. This helps to take into account the fact that a task although it lasts a full week won't take up all the staff's time. One idea I have had recently--but haven't tried yet--is to make a formula that takes the number of points for the task and assigns an appropriate allocation number based on points per week. The other feature that we haven't found useful is the "Critical Path." How the software determines what is on the critical path is a mystery. I'm not sure why it chooses some tasks that have dependencies filled in, but not others that seem to be just as important.

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