Qui utilise Smartsheet ?

L'application de gestion de projet en ligne intuitive de Smartsheet est largement utilisée au sein des organisations pour suivre et gérer divers types de travail pour les équipes grandes et petites, depuis les grandes entreprises jusqu'aux PME.

Description de Smartsheet

Smartsheet est une plateforme d'exécution du travail en ligne qui permet aux organisations de planifier, suivre, automatiser et rendre compte du travail. Plus de 80 000 marques comptent sur Smartsheet pour la gestion de projet et la gestion du travail grâce à son interface conviviale, ses diagrammes de Gantt en temps réel, ses tableaux de bord et ses fonctionnalités d'automatisation du travail.
* Récompenses 2018 : Désigné comme un leader de la gestion collaborative du travail par Forrester Research et sélectionné dans la liste des Fast 500 de Deloitte, reconnu pour l'innovation et la vision technologique par 451 Research.

Informations sur Smartsheet

Smartsheet.com

http://www.smartsheet.com

Fondé en 2006

Prix de Smartsheet

Smartsheet est disponible à partir de 14,00 $US/mois. Smartsheet n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Smartsheet ci-dessous.

À partir de

14,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Smartsheet - Fonctionnalités

Logiciels BPM (Business Process Management)
Alertes/Notifications
Automatisation des processus métiers
Collaboration
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des règles métiers
Gestion visuelle du workflow
Mappage de processus
Modélisation et conception de processus
Suivi des changements de processus
Budgétisation et prévision
Calendrier de marketing
Gestion de contenu
Gestion des frais
Gestion des marques
Gestion des ressources numériques
Planification d'activités
Planification stratégique
Suivi du ROI et de l'analytique
Workflow d'approbation
Candidatures en ligne
Gestion des comités
Gestion des documents
Gestion des expirations
Gestion des rendez-vous
Privilèges
Suivi des certifications
Vérification de licence
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance préventive
Suivi de l'historique des services
CRM
Facturation
Gestion de projets
Gestion des devis
Gestion des documents
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Génération d'offres
Outils de collaboration
Portail client
Suivi du temps et des dépenses
Autorisations basées sur les rôles
Gestion de versions
Gestion des tâches
Outils de balisage
Partage des fichiers
Piste d'audit
Suivi des statuts
Suivi des échéances
Alertes/Notifications
Codage des couleurs
Fonction de glisser-déposer
Gestion des tâches
Modèles
Suivi de la dépendance
Suivi de la progression
Suivi des capacités
Suivi des étapes
Base de données de patients
Conforme HIPAA
Conformité 21 CFR Part 11
Gestion des documents
Gestion des inscriptions
Gestion des recrutements
Monitoring
Plan d'études
Planification
Saisie électronique des données
Actions découlant d'un événement
Base de données de contacts
Campagnes multiples
Gestion des canaux
Gestion des leads
e-mail marketing
Collaboration
Gestion des exigences
Gestion des portefeuilles
Gestion des problèmes
Gestion des ressources
Gestion des tâches
Gestion du budget
Planification de projets
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Tableau de bord
Définition des priorités
Gestion des exigences
Gestion des portefeuilles
Gestion des problèmes
Gestion des ressources
Gestion des tests et de l'assurance qualité
Gestion des tâches
Prise en charge de la méthode Agile
Prise en charge de la méthode Scrum
Roadmap stratégique de produits
Suivi des bugs
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps et des dépenses
Diagrammes de Gantt
Gestion des idées
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Gestion du budget
Modèles personnalisables
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Portail client
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Accès mobile
Aperçu de Gantt/du calendrier
Creation de sous-tâches
Gamification
Gestion des tâches récurrentes
Liste des tâches
Outils de collaboration
Rapports et analyses
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps
Tableau des tâches
Tableur
Accès hors ligne
Accès mobile
Bâtiments résidentiels
CRM
Commerce
Demandes de renseignements et soumissions
Estimation
Gestion des contrats
Gestion des sous-traitants
Intégration comptable
Ordres de changement
Rapports d'incidents
Sous-traitants
Suivi des équipements
Suivi du budget et coût des tâches
Facturation médicale
Gestion des dossiers patients
Gestion des lits
Gestion des médecins
Gestion des patients hospitalisés
Gestion des réclamations
Gestion des soins ambulatoires
Gestion des stocks
Gestion des stratégies
Intégration comptable
Planification des rendez-vous
Calendrier des événements
Enquêtes et feedback
Gestion de site web
Gestion des campagnes
Marketing localisé
Pages de renvoi et formulaires Web
Promotion sur les médias sociaux
Rapports et analyses
Segmentation du public
e-mail marketing
Analyse prédictive
Budgétisation et prévision
Calendrier de marketing
Collaboration
Configuration et suivi des objectifs
Gestion de projets
Gestion des dépenses
Outils de présentation
Planification des médias
Roadmap stratégique
Diagrammes de Gantt
Définition des priorités
Gestion des modèles
Gestion des ressources
Gestion des tâches
Gestion du budget
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Suivi de la progression
Suivi des échéances
Tableau kanban
Diagrammes de Gantt
Définition des priorités
Outils de collaboration
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Calendrier du personnel
Diagrammes de Gantt
Gestion des offres
Gestion des tâches
Ordres de changement
Planification de projet
Planification des tâches
Replanification
Fiches d'évaluation (scorecards)
Fonctions/calculs
Intégrations de sources de données
Suivi des indicateurs clés de performance
Tableaux de bord privés
Tableaux de bord publics
Visualisation de données
Widgets
Analytique
Calculatrices
Collaboration entre plusieurs utilisateurs
Graphiques
Modèles
Piste d'audit
Accès mobile
Automatisation des processus métiers
Configuration des workflows
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des formulaires
Gestion des tâches
Intégrations de tiers
Sans code
Suivi de la conformité
Tableau de bord personnalisable
Éditeur graphique de workflow
Collaboration
Gestion de projets
Gestion des campagnes
Gestion des documents
Gestion des tâches
Partage des fichiers
Suivi du temps
Définition des priorités
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Planification de projets
Prise en charge de la méthode Scrum
Roadmap stratégique
Suivi de la dépendance
Suivi des indicateurs clés de performance
Suivi des étapes
Suivi du temps
Tableaux multiples
Brainstorming
Conférences vidéo
Correction en temps réel
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de projets
Gestion de versions
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des tâches
Aperçu de Gantt/du calendrier
Définition des priorités
Gestion d'équipe
Gestion des backlogs
Gestion des commentaires négatifs
Gestion des demandes
Gestion des flux de travail
Gestion des modèles
Gestion des ressources
Gestion des rétrospectives
Prise en charge de la méthode Scrum
Suivi des statuts
Tableau kanban
Connecteurs de source de données
Exploration des rapports
Exportation de rapports
Fonction de glisser-déposer
Prévision
Rapports de marketing
Rapports de ventes
Rapports planifiés et automatisés
Reporting financier
Tableau de bord personnalisable
Traitement analytique en ligne

Avis sur Smartsheet

Afficher 5 avis sur 1 426

Note globale
4.4/5
Facilité d'utilisation
4.3/5
Service client
4.3/5
Fonctionnalités
4.3/5
Rapport qualité-prix
4.3/5
Nathan R.
Director, Management Information Systems
Politique publique, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/12/2018

"Project Management in the Cloud"

Commentaires: It does help us track projects and the alerts we've set up help keep users aware of deadlines. So for that, Smartsheet works well. We've found a workaround for the one area we've paid extra for--the reporting--that is deficient. The biggest selling point is its approachability: anyone that is familiar with a spreadsheet application should be able to intuitively understand how SmartSheet basically works. That at least removes the biggest obstacle for a project management solution being ignored: the difficulty of use.

Avantages: SmartSheet allows individuals and teams to work projects together, plotting milestones and critical paths, tracking tasks, creating alerts, and using gantt charts to quickly view how various team members are allocated and intersect. It does a good job of integrating with Office 365, allowing you to share links to files in OneDrive and to Skype within SmartSheet. The revamped interface makes it closer to working in Excel, which is the really the whole premise to Smartsheet: providing a familiar spreadsheet interface for working projects. To that end, there is a wealth of functionality for formatting cells to indicate project stages, task completion, etc. You can even apply conditional logic to have cells change color when a task reaches a certain stage. There are good controls for determining levels of access, so you prevent changes to your sheet except by authorized persons. Overall, it's a good tool for managing projects.

Inconvénients: The reporting functionality we paid extra for is a joke. Instead, we've resorted to pulling data into Microsoft's Power BI to create reports and visualize data. And like many other Cloud-based services, there's a core product and then tiers of functionality that cost significantly more. Smartsheet is a capable product, but I'm frankly unsure it's cost is justified by its maturity. I've had the feeling I've been paying for what's coming, not for what's already there. But since we've invested in it, I guess we'll stay the course.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/12/2018
Nathan S.
Digital Marketing Manager
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 19/07/2019

"SmartSheet - A different approach to project management tools"

Commentaires: Project management is a very important part of any Business operation and as such, its important to explore options. Smartsheet appeals to us because we have a strong background with Microsoft Excel and adopting it has been easy. Our goal is finding a project management solution that works for our teams and ensuring that they actually use it. While everyone has their personal preference, SmartSheet was a better fit as a lot of our teams already use Excel extensively.

Avantages: SmartSheet is a good project management tool that has an interface similar to Excel.
Pros:
1. Multiple Project Views - Project managers will appreciate the multiple viewing options such as Gannt and Kanban, standard spreadsheet and even a calendar view. Many options for different managers. 2. If Spreadsheets are your thing, SmartSheet is worth a try - If you and your team use spreadsheets a lot, you may appreciate that SmartSheet is based off the concept of spreadsheets, you can adopt and add different sheets for a variety of projects. So whether basic or advanced, a host of users can easily adapt to Smartsheet if they know how to use a spreadsheet, even to the point of adding formulas and formatting of cells. This is a huge selling point which makes SmartSheet a good option. 3. As Good as Project Management tools get - As a project management tool Smartsheet covers the basics. You get milestones, task management, comments, collaboration and project management and as mentioned before the view options. 4. You can add collaborators to a project for free - A good thing is that you can add multiple “users” to access Smartsheets without paying extra. If you do need to give them more privileges, there are options to set them up. 5. Support for Smartsheet is stellar - There is a thriving community of users and help guides and videos if you ever find yourself stuck and not sure what to do. 6. Smartsheet also integrates well with Microsoft Office 365.

Inconvénients: There is not a lot to gripe about SmartSheets other than on occasion, the app can lag or suffer an error and finding what error it is and how to fix it can be a little frustrating. There is a limitation with exporting reports. If you want to display data in a visual way, you may need to manually extract the data and then add it into another application. If the reports feature could be improved and maybe export in a usable format it would be a solid winner.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 19/07/2019
David L.
President and CEO
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/02/2020

"Smartsheets enhances our productivity"

Commentaires: My overall experience with Smartsheet has been exceedingly positive. I particularly find the project management tool with Gantt charts very useful and they have helped me bring significant projects to completion. They have many useful templates such as task lists, forms, sales pipeline, and project management or you can easily create your own. I often pin photographs and logos to various rows. There is an important reminder function which I utilize heavily and the ability to share this application from teammates and ask for updates greatly facilitates collaboration

Avantages: Smartsheet is very intuitive to use. Anyone familiar with spreadsheets can get up and running immediately. The ability to pin documents and URLs and comments to any row is an important productivity feature because it makes information easily available when you want it. While in Business School we used a number of collaboration software products to work on projects with our teammates but when I was introduced me to smartsheets I decided that that was the tool for our company and I'm glad I did.

Inconvénients: I have experienced no cons with this project.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/02/2020
Kirstine L.
Office Manager
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/01/2020

"Great software to create a bespoke solution"

Commentaires: I work for a small construction company who used to keep all their information "in their heads, or on the back of a fag packet"!!! This has revolutionised the way they work and not only stopped them from forgetting things but also given them the ability to look at live costs and income. They now have a dashboard to see the 'big picture', individual Reports to show their own specific projects, an automated transfer of information to accounts when they mark a job as complete, reminders, comments so they can stay up to date with any info added by other people, and so many other little 'life hacks' that make their lives easier. Smartsheet has changed the way we all work immeasurably for the better. I couldn't recommend it more highly.

Avantages: I love the Smartsheet Community who will help you find ways to adapt Smartsheet to suit each individual need you may have. I've been using the software for years and every time I've wanted to use it for something new we've found a way! Sometimes there have been delays due to the capacity not being there YET, but it's easy to submit a Product Enhancement Request. There are updates and innovations ALL THE TIME and while they're not shoved down your throat, there's plenty of support out there if you want it, not only from the Community but also videos and webinars (live or recorded). If you've got the motivation and imagination then I think the possibilities are unlimited, without needing to be a programmer or have any coding knowledge.

Inconvénients: There's not much I can say that's bad about Smartsheet. I find it slightly difficult that it's very US based and I'm in the UK, but that's true of most comparable software. I'm also not keen on the Learning Centre as it sometimes assumes a level of knowledge that is beyond me and I find it incomprehensible! It's not a problem though as I can easily turn to the Community!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/01/2020
Myca A.
Director, Customer Experience
Philanthropie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 08/02/2018

"Multi-functional Tool for Project Management "

Commentaires: One of my team members was able to create a content calendar for a broad editorial group within the platform and it worked great and had excellent adoption from a cross-functional team. Vet it carefully for your particular needs before making an investment -- SS has a lot to offer for the right projects.

Avantages: SmartSheet provides a lot of great features: easy-to-use "card view", quick Gantt charts and easy entry of tasks. I really like the simplicity of the tool as it feels very much like Excel at first blush. The two levels of access -- one for power users and one for light editors -- helps keep the tool in a very affordable price range. I absolutely love the ability to create a web intake form within minutes that can be published live for use without a login to the system. The form is highly configurable and is a great way to grab structured feedback or details from individuals.

Inconvénients: SmartSheet is not a fantastic project management tool for software development. While the web-based intake form is decent for reporting bugs and it is a relatively simplistic tool, tracking items from beginning to end and creating validation loops should be easy but is not. Granted, we were using the tool for something it wasn't technically designed for, but much of the functionality is available within the platform for "light" development teams. Unfortunately, the implementation of specific task-driven items simply wasn't where it needed to be.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 08/02/2018