
DocuWare
Description de DocuWare
Solutions d'automatisation de bureau qui offrent un flux de travail numérique intelligent et un contrôle des documents, définissant un nouveau rythme pour la productivité des employés et les performances de l'entreprise. Intégration flexible, mobile, simplicité d'utilisation maximale avec des services cloud zéro compromis, reconnus comme les mieux adaptés pour numériser, automatiser et transformer les processus clés avec plus de 175 000 utilisateurs satisfaits.
Qui utilise DocuWare ?
DocuWare est utilisé par des milliers d'organisations dans de nombreux départements de tous secteurs, y compris les finances et la comptabilité, les ressources humaines, le droit, etc.
DocuWare ne vous convainc pas tout à fait ?
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DocuWare

Avis sur DocuWare
Maud
Une GED simple et accessible !
Commentaires :
Nous utilisions Docuware depuis une dizaine d'années en tant que GED en utilisant uniquement ses APIs.
L'année dernière, nous avons mis en place une base de partage entre les services comptabilité, gestion, juridique et les commissaires aux comptes qui leurs permet, depuis le front-office de Docuware, d'avoir une vue globale sur l’avancement des bilans financiers.
La communication entre les différents services est fluidifiée, la dernière version validée des documents est partagée de façon transparente. Ceci est d'autant plus important dans cette période de confinement où toutes les équipes télé-travaillent.
Avantages :
L'outil est rapide à paramétrer : en quelques jours ou semaines, il possible d’automatiser/dématérialiser des processus de l'entreprise. Il est simple et facile d'utilisation que ce soit pour les utilisateurs ou les administrateurs/paramétreurs.
Inconvénients :
Le front office est un peu "Brut", il faudrait le remettre au goût du jour, avec un design plus attrayant. Si l'interface était plus personnalisable, il ne serait pas nécessaire de récréer des portails par dessus (couleurs - logo de l'entreprise, ajout de boutons, d'infos-bulles, page d'accueil personnalisée par collaborateurs avec un récapitulatif de ces principaux processus et validations,ces derniers documents consultés...). Certaines fonctionnalités ne peuvent être utilisées chez nous, car elles nécessites l'installation d'un client lourd... à l'ère du Cloud, il faudrait que la plateforme soit 100% online !
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 3 ans
Thank you for taking the time to review DocuWare. We're happy to learn that your organization is benefiting from DocuWare's user-friendlines. its ability to streamline communication and make audits much simpler. We appreciate your feedback on the user interface. It will be shared with our product team. If you would like to be directly involved with our development process check out our Product Tester program at: https://start.docuware.com/docuware-product-tester-program If you have further input, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Christophe
Une solution flexible rapidement adaptable dans un système d'information
Commentaires :
Exemple récent d'implémentation dans le contexte du Covid-19.
Avec l'aide d'un intégrateur, nous avons mis en place un parapheur et son workflow en quelques heures. Celui-ci permet aux équipes métier de stocker des documents dans le but de les faire signer par leur N+1.
La personne devant signer est notifiée automatiquement qu'une signature est faire suite au dépôt du document, de même pour le dépositaire une fois que le document a été signé.
Avantages :
- Solution fiable et sécurisée - Concepteur de workflow graphique - Connecteur Outlook
Inconvénients :
La fonctionnalité SmartIndex basée sur la capture visuelle de champs d'applications tierce est une bonne idée qui permet de gagner du temps, mais cela fonctionne mal dans le cas où les utilisateurs utilisent des résolutions d'écran disparates.
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 3 ans
Thank you for taking the time to review DocuWare. We appreciate your positive feedback. We're glad that the ease of setting up DocuWare Workflow enabled your organization to quickly make the adjustments necessary during the Covid-19 crisis. If you would like to learn more about how to optimize the functionality of Smart Connect, please consult your DocuWare Reseller or Regional Sales Director. They will be able to address your issues. You may also reach out to us directly at customer.feedback@DocuWare.com.
Rafael
The Best Tool for Electronic Document Management
Avantages :
I use and manage DocuWare in the company where I work, it has an incredible administration tool, allowing you to create multiple access profiles, with rules for viewing and writing, allows you to create several file trays for separation and organization of them, among others features. Already for the end user of the company, the graphic interface of the Web part is very easy to understand, without a lot of unnecessary information, after only what the user needs to filter and find their documents. Importing documents into DocuWare is another fantastic thing, you can do this by simply printing the document through the DocuWare printer, a supplement that sends the document directly to the user's default tray, or to a certain tray if rules are created for it. You can also import documents into DocuWare simply by placing them in a certain pre-defined folder, which is monitored by the system and automatically imports as soon as a document is placed there. There is also the possibility of using scanners to scan physical documents, as you can also manually import the documents already scanned into DocuWare.
Inconvénients :
Regarding the tool I have nothing to complain about, but the support leaves something to be desired, DocuWare's own support takes some time to answer simple questions at times, but it has a vast documentation that can be used to remedy various types of doubts , often solving simpler problems without having to open a call for support.
Chris
Alternatives envisagées :
Docuware Review
Commentaires : Docuware has been a great experience for our Company. It has allowed us to pay invoices faster, track information about who has overcharged us, and track change orders without letting them get lost in the shuffle.
Avantages :
Docuware is a powerful tool for routing paperwork through workflows. It has eliminated paper running through our office and allowed our employees to work from any location without needing physical access to the paper.
Inconvénients :
Setting up the workflows is difficult at first, but once you get used to "speaking the language" per se it's not bad at all.
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 4 ans
Thank you for the great feedback! We love to hear when DocuWare is a great success for organizations like yours.
Cynthia
DocuWare: Serviceable
Commentaires : My experience was good. As stated, once you figured out what you needed to do to complete the transaction, it was fine.
Avantages :
Our association used Docuware for about six years and for where our business model was at the time, it served a good purpose. Once you figured out the system, it was easy enough to use, albeit a bit "clunky." We used it primarily for uploading invoices and bills to be paid.
Inconvénients :
It was challenging to find past invoices with this system. Docuware was not overly intuitive, so it took a fair amount of time to figure out how to access and pull up past invoices if there were questions about payment.
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 2 ans
Thank you for taking the time to review DocuWare. I'm glad that your overall experience with our solution was positive. The situation that you describe is not typical. DocuWare is known for its ease of use and powerful search capabilities. Customers are able to assign keywords they choose, such as vendor and date, as well as use full text search. If you have further input, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.