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DocuWare
Description de DocuWare
Solutions d'automatisation de bureau qui offrent un flux de travail numérique intelligent et un contrôle des documents, définissant un nouveau rythme pour la productivité des employés et les performances de l'entreprise. Intégration flexible, mobile, simplicité d'utilisation maximale avec des services cloud zéro compromis, reconnus comme les mieux adaptés pour numériser, automatiser et transformer les processus clés avec plus de 175 000 utilisateurs satisfaits.
Qui utilise DocuWare ?
DocuWare est utilisé par des milliers d'organisations dans de nombreux départements de tous secteurs, y compris les finances et la comptabilité, les ressources humaines, le droit, etc.
DocuWare ne vous convainc pas tout à fait ?
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DocuWare
Avis sur DocuWare
Une GED simple et accessible !
Commentaires :
Nous utilisions Docuware depuis une dizaine d'années en tant que GED en utilisant uniquement ses APIs.
L'année dernière, nous avons mis en place une base de partage entre les services comptabilité, gestion, juridique et les commissaires aux comptes qui leurs permet, depuis le front-office de Docuware, d'avoir une vue globale sur l’avancement des bilans financiers.
La communication entre les différents services est fluidifiée, la dernière version validée des documents est partagée de façon transparente. Ceci est d'autant plus important dans cette période de confinement où toutes les équipes télé-travaillent.
Avantages :
L'outil est rapide à paramétrer : en quelques jours ou semaines, il possible d’automatiser/dématérialiser des processus de l'entreprise. Il est simple et facile d'utilisation que ce soit pour les utilisateurs ou les administrateurs/paramétreurs.
Inconvénients :
Le front office est un peu "Brut", il faudrait le remettre au goût du jour, avec un design plus attrayant. Si l'interface était plus personnalisable, il ne serait pas nécessaire de récréer des portails par dessus (couleurs - logo de l'entreprise, ajout de boutons, d'infos-bulles, page d'accueil personnalisée par collaborateurs avec un récapitulatif de ces principaux processus et validations,ces derniers documents consultés...). Certaines fonctionnalités ne peuvent être utilisées chez nous, car elles nécessites l'installation d'un client lourd... à l'ère du Cloud, il faudrait que la plateforme soit 100% online !
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 3 ans
Thank you for taking the time to review DocuWare. We're happy to learn that your organization is benefiting from DocuWare's user-friendlines. its ability to streamline communication and make audits much simpler. We appreciate your feedback on the user interface. It will be shared with our product team. If you would like to be directly involved with our development process check out our Product Tester program at: https://start.docuware.com/docuware-product-tester-program If you have further input, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.

Une solution flexible rapidement adaptable dans un système d'information
Commentaires :
Exemple récent d'implémentation dans le contexte du Covid-19.
Avec l'aide d'un intégrateur, nous avons mis en place un parapheur et son workflow en quelques heures. Celui-ci permet aux équipes métier de stocker des documents dans le but de les faire signer par leur N+1.
La personne devant signer est notifiée automatiquement qu'une signature est faire suite au dépôt du document, de même pour le dépositaire une fois que le document a été signé.
Avantages :
- Solution fiable et sécurisée - Concepteur de workflow graphique - Connecteur Outlook
Inconvénients :
La fonctionnalité SmartIndex basée sur la capture visuelle de champs d'applications tierce est une bonne idée qui permet de gagner du temps, mais cela fonctionne mal dans le cas où les utilisateurs utilisent des résolutions d'écran disparates.
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 3 ans
Thank you for taking the time to review DocuWare. We appreciate your positive feedback. We're glad that the ease of setting up DocuWare Workflow enabled your organization to quickly make the adjustments necessary during the Covid-19 crisis. If you would like to learn more about how to optimize the functionality of Smart Connect, please consult your DocuWare Reseller or Regional Sales Director. They will be able to address your issues. You may also reach out to us directly at customer.feedback@DocuWare.com.

Innovative and robust document management platform
Commentaires : DocuWare has allowed us to improve the organization, access and security of our documents, significantly increasing our efficiency in the office. I would recommend DocuWare to other companies looking to optimize document management.
Avantages :
I like DocuWare's ability to efficiently scan and store all of our important documents has allowed us to streamline processes and reduce paper usage. The intelligent search function makes it easy for us to quickly find any file, which saves us valuable time in our daily routine. In addition, integration with other systems, such as ERP and CRM, has improved interdepartmental communication and information management. DocuWare's ease of use and quick implementation allowed us to adapt smoothly to this new way of working. Finally, remote access and real-time collaboration have improved our efficiency, allowing us to work more agile and respond quickly to our company's needs.
Inconvénients :
DocuWare offers many useful features, but it can be costly for small businesses. Also, more customization options would be ideal.
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 4 mois
Hi Eileen, many thanks for your comments. For small business, maybe DocuWare Cloud would be a good solution... We work every day on improving and being much more efficient for our users.
Easy-to-use software for organizing documents
Commentaires : After capture, DocuWare creates a well-organized system that can transport images, data, communications and information in a dance of workflows that seamlessly connect and integrate with existing and future systems.
Avantages :
DocuWare is easy to configure and provides state-of-the-art functionality that improves data capture, utilization, integration, and distribution. Since DocuWare has an open design, I am able to create multiple very sophisticated connections that I can use in your daily work.
Inconvénients :
If I had a magic wand, I would design a standardized entry point that collects these various forms of media and provides context-specific links to the complexities of frequently recognized categories.
DocuWare: Serviceable
Commentaires : My experience was good. As stated, once you figured out what you needed to do to complete the transaction, it was fine.
Avantages :
Our association used Docuware for about six years and for where our business model was at the time, it served a good purpose. Once you figured out the system, it was easy enough to use, albeit a bit "clunky." We used it primarily for uploading invoices and bills to be paid.
Inconvénients :
It was challenging to find past invoices with this system. Docuware was not overly intuitive, so it took a fair amount of time to figure out how to access and pull up past invoices if there were questions about payment.
Réponse de l'équipe de DocuWare
il y a 3 ans
Thank you for taking the time to review DocuWare. I'm glad that your overall experience with our solution was positive. The situation that you describe is not typical. DocuWare is known for its ease of use and powerful search capabilities. Customers are able to assign keywords they choose, such as vendor and date, as well as use full text search. If you have further input, please reach out to us at customer.feedback@docuware.com.