Salesforce Marketing Cloud

Qui utilise Salesforce Marketing Cloud ?

Des entreprises de toutes tailles et de tous les secteurs d'activité.

Description de Salesforce Marketing Cloud

Découvrez Salesforce Marketing Cloud, la solution marketing leader pour accroître l'engagement avec chaque consommateur. Utilisez sa gestion de données performante pour collecter, organiser et stocker en toute sécurité des first, second et third-party data ainsi que des données hors ligne afin de créer des profils de données consommateurs complets. Personnalisez chaque interaction tout au long du parcours avec votre marque à l'aide de l'IA intégrée. Impliquez ensuite chaque consommateur à grande échelle en utilisant les solutions e-mail, mobiles, publicitaires et sociales leaders du secteur.

Informations sur Salesforce Marketing Cloud

Salesforce

http://www.salesforce.com/marketing-cloud/overview

Fondé en 2000

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Présentation des tarifs de Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de Salesforce Marketing Cloud

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Salesforce Marketing Cloud - Fonctionnalités

  • Bibliothèque d'images
  • Campagnes de drip marketing
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • E-mail découlant d'un événement
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Rapports et analyses
  • Répondeurs automatiques
  • Tests A/B
  • Éditeur d'e-mail WYSIWYG

Logiciels d'email marketing : afficher la liste complète

  • Attribution de canal
  • Ciblage contextuel
  • Coupons
  • Jeux concours par SMS
  • Marketing localisé
  • Messagerie texte
  • Notifications push
  • Suivi des engagements
  • e-mail marketing

Logiciels de marketing mobile : afficher la liste complète

  • Archivage et rétention
  • Bloqueur de spam
  • Boîtes de réception partagées
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des réponses
  • Gestion des signatures
  • Liste blanche et liste noire
  • Routage
  • Récupération de données
  • Réponses préenregistrées
  • Suivi des e-mails

Logiciels de messagerie : afficher la liste complète

  • Analyse des comportements
  • Analyse du secteur commercial
  • Analyse prédictive
  • Données démographiques
  • Géocodage
  • Géolocalisation
  • Géorepérage
  • Visualisation de données

Logiciels géodécisionnels : afficher la liste complète

  • Analytique
  • Ciblage client
  • Filtrage des mots-clés
  • Gestion de contenu
  • Gestion de plusieurs comptes
  • Gestion des contacts
  • Planification des publications
  • Suivi des conversions
  • Édition automatisée

Outils pour community manager : afficher la liste complète

Salesforce Marketing Cloud - Alternatives

Plus d'alternatives à Salesforce Marketing Cloud

Avis sur Salesforce Marketing Cloud

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,6
Service client 3,7
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 3,6

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Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud
Marketing et publicité, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2019

"Powerful, but complex"

Avantages: This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Inconvénients: There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2019
Walter T.
Marketing Specialist
Enseignement supérieur, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/01/2020

"SFMC"

Commentaires: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Avantages: In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Inconvénients: Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/01/2020
Utilisateur vérifié
Marketing Operations
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/04/2020

"A huge waste of time"

Commentaires: Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Avantages: I don't like anything about this software.

Inconvénients: The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/04/2020
Utilisateur vérifié
Visual Designer
Assurance, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/09/2019

"Definitely a step up from MailChimp"

Avantages: This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Inconvénients: IT is sometimes hard to organize and sort files

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/09/2019
Russell C.
Email Developer
Institutions religieuses
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/06/2018

"Fantastic Platform For Marketing"

Commentaires: You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.

Avantages: There's a lot that we use the marketing cloud for. Automation, email, journey builder, etc. It's something that helps us work with such a massive audience. We can send emails easily and import our own templates. It's also great for automating workflows and building out dynamic emails to save time in the future. You're really able to dig into personalization with this tool and really connect with your customers.

Inconvénients: The customer support. The support is horrible. You have to call this number (if you can find it) and then bounce around an automated system that usually ends with a message to check the online forums for help. If you have any kind of emergency or need help ASAP you're not going to get it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/06/2018