Qui utilise Loc8 ?

Loc8 est une excellente solution pour les petites, moyennes et grandes entreprises de services ayant des techniciens sur le terrain chargés de la maintenance des équipements, installations et infrastructures de leurs clients dans n'importe quel secteur.

Description de Loc8

Facile à utiliser, intuitif et gratuit, Loc8 fournit un niveau d'expertise indispensable pour les petites entreprises de services. Cette plateforme prête à l'emploi permet à ses utilisateurs de créer/envoyer des devis, de gérer leurs travaux et leurs équipes et d'obtenir des informations financières complètes sur leurs opérations. Grâce aux intégrations intelligentes à Xero et QuickBooks, toutes les factures peuvent être créées, gérées et générées directement depuis un appareil mobile. Avec Loc8, les utilisateurs peuvent également effectuer des paiements par carte de crédit directement sur le terrain et consigner des paiements en espèces.

Informations sur Loc8

Loc8.com

http://www.loc8.com/

Fondé en 2011

Prix de Loc8

Loc8 est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Loc8 est disponible à partir de 10,00 $US/mois.

Vidéo de Loc8
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À partir de

10,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Loc8 - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Facturation
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des étalonnages
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Planification
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi des ressources

Logiciels de gestion de la maintenance : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels de gestion de services CVC (chauffage, ventilation, climatisation) : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de contacts
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Planification
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Signature électronique
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi du temps en ligne

Logiciels de gestion des interventions : afficher la liste complète

  • Aménagement paysager
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des tâches
  • Planification des rendez-vous
  • Routage
  • Suivi du temps

Logiciels de paysagisme : afficher la liste complète

  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Paiements mobiles
  • Signature électronique
  • Suivi du temps
  • Traitement des paiements

Logiciels pour artisans : afficher la liste complète

  • Base de données de sous-traitants
  • Budgétisation
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des documents
  • Gestion des offres
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Rapports et analyses
  • Suivi des qualifications
  • Suivi du temps

Logiciels pour entrepreneurs : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis
  • Dispositions des biens
  • Facturation
  • Gestion de la flotte
  • Gestion des expéditions
  • Historique du service client
  • Planification
  • Routage
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi de l'usage des pesticides

Logiciels pour entreprises de désinsectisation/dératisation : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des équipements
  • Planification
  • Routage

Logiciels pour paysagistes et jardiniers : afficher la liste complète

  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels pour plombiers : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats
  • Gestion des ordres de travail
  • Planification
  • Pour sous-traitants en commerce et/ou électricité industrielle
  • Suivi du temps

Logiciels pour électriciens : afficher la liste complète

Loc8 - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Loc8

Avis sur Loc8

Read all reviews

Overall rating

3,7/5

Average score

Facilité d'utilisation 3,5
Service client 3,8
Fonctionnalités 3,6
Rapport qualité-prix 3,6

Review software

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Lois G.
Electrical Designer Sr. Supervisor Assistant
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/07/2018

"Excellent for tracking records for a smaller business."

Commentaires: Ability to track our jobs and material.

Avantages: Easy to use, easy to download documents. Ease of access for other users to track your information. Professional quality. Easy to print documents. Holds large files.

Inconvénients: Would like an easier way to search jobs. Multiple search tools. Times out quickly have to sign in again. Will freeze frequently.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Loc8.com le 12/07/2018

Hi Lois,

Thank you very much for taking the time to write a review about our software, we appreciate and value your feedback.

We are glad to know that you are satisfied with our product! Customer experience/satisfaction is at the epicentre of our business strategy!

Best regards,
The Loc8 Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/07/2018
Brandon F.
Member
Sécurité et enquêtes, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2018

"Great Field Service App"

Commentaires: So far its been great. I switched because my last FSM software increased the pricing and/or changed the pricing structure. Since I am a very small service company specializing in life safety inspections, I don't always need the routing, GPS tracking, auto emails and SMS, etc. Many programs now days either lump the few options I need (tasks, subtasks, portal, branding, etc) with numerous functions I would never use. This usually prices it out of a reasonable range.....

Avantages: The , most important feature, to me is the ability to create a job from within the app, on the fly. Many FSM apps force a user to go to the website via browser to add certain information. I realize that's on purpose, to limit junk information being input into your system, however for smaller companies like me its critical to be able to perform all functions within the app.

Inconvénients: It appears there are certain features that are not in the freemium version. I would like it if there was a way to perform an extended demo of those items. also, It would be great if items not included in the freemium could be on a menu based subscription.
Lastly, where most of these softwares fail, in my opinion, is bulk export of everything. I.e. - if I ever cancel for any reason, I should be able to bulk export all of my pictures, files, notes, contacts, work orders, invoices, etc …. most either have very limited export options or require manual export per job, etc.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Loc8.com le 08/10/2018

Hi Brandon,

Thank you for your feedback and review. We will get in touch with you soon regarding a demo of the premium features!

Regards,

The Loc8 Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2018
Graham B.
Quality Manager
Construction, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2016

"A Functional Work Order Manager"

Commentaires: Loc8 can be frustrating due to the fact that work order disappear from the app as soon as they go into 'Completed'. Their should be the option to 'hide' a work order once it's completed. This makes it very difficult for a supervisor to monitor jobs on the road and you have to log on through a third party flash browser app, or take your laptop with you everywhere. The sub-contractor desktop dashboard is not as detailed as the supervisor's desktop dashboard which also makes finding details difficult for them. Does have some good features, but the frustrations out-do the positives unfortunately.

Avantages: It has desktop and mobile apps.

Inconvénients: The mobile app is extremely limited in its capability.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Loc8.com le 08/11/2017

REVIEW RELATED TO 2015 LOC8 SYSTEM | New 2017 version available!

Hi Graham,

Thank you for taking the time to write a review about our software!
We agree with some of the elements you pinpoint and we are sorry to hear that your Loc8 experience hasn¿t always been smooth. Unfortunately, your company has not yet upgraded to the current Loc8 platform in which the issues you raise have been addressed and the system vastly improved. 

The new Loc8 platform was release in early 2016 and we strongly encourage you to take advantage of the 14-day free trial so you can take note of the significant improvements. Our support team will get in touch with you and they will do their very best to optimise your Loc8 experience!

Best regards,
The Loc8 Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2016
Corwin D.
Sales Executive
Biens de consommation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/10/2018

"Straight Forward and User Friendly"

Commentaires: It's so simple to use that I can refer associates and colleagues to open jobs, they can do the job and I get a finders fee. I don't even have to touch the job technically, I can get paid.

Avantages: During the start-up period of my business, I went through the trial periods of several task management and technical dispatch programs. Jobber, Housecall, Thumbtack and then Loc8. While Jobber and Housecall are over complicated with hidden fees attached everywhere, I found Loc8 to be very intuitive and very affordable in the long run and the trial is completely free. All of those programs require you to modify and manually tweak the settings at some point so the easier a program like Loc8 is to use, the more time you can dedicate to developing your business and getting projects done.

Inconvénients: Being entirely cloud based can have it's downsides in the field when connectivity is spotty.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Loc8.com le 09/10/2018

Hi Corwin,

Thank you very much for taking the time to write such positive review about our software, we greatly appreciate and value your feedback!

We are pleased to know that you are satisfied with your Loc8 experience as we are continuously working on ways to improve our platform to make it always more intuitive and effective.

Best regards,
The Loc8 Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/10/2018
Aimee C.
Owner
Services à la personne et aux familles, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/08/2018

"Too expensive"

Commentaires: I did a 14 day free trial for what was advertised as a month service. After I spent 20 hours entering data I seen my updated cost of a month.

Avantages: Very orgaized way to keep track of clients and employees

Inconvénients: Deceptive costs... and i wasted 20 hours entering data

Réponse de l'éditeur

envoyé par Loc8.com le 27/08/2018

Hi Aimee,

Thank you very much for taking the time to write a review about our software, we greatly appreciate and value your feedback!

You should not be getting charged since you are using the free version of our software. One of our Support Team members is going to contact you shortly!

Best regards,
The Loc8 Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/08/2018