Widen Collective

Widen Collective

par Widen

Qui utilise Widen Collective ?

Moyennes et grandes entreprises axées sur le marketing. Principales verticales : Fabrication, produits de consommation, vêtements et mode, santé et technologie médicale, hôtellerie, éducation, divertissement, agences.

Description de Widen Collective

Reconnu comme le lauréat SIIA CODiE 2017 de la meilleure solution DAM, Widen dessert les moyennes et grandes entreprises avec une plateforme axée sur les données, le Widen Collective. Ces cinq applications clés englobent la gestion de marque, la gestion de vidéo et la gestion du travail créatif, en intégrant plus de 30 applications allant des suites créatives à la collaboration et au marquage automatique. Alimentez votre gestion de contenu avec des outils primés et un service hors pair, à partir de 28 000 USD par an. Demander une démo aujourd'hui.

Informations sur Widen Collective

Widen

http://www.widen.com

Fondé en 1948

Prix de Widen Collective

Widen Collective n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Widen Collective ci-dessous.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Widen Collective - Fonctionnalités

Logiciels MRM (Marketing Resource Management)
Budgétisation et prévision
Calendrier de marketing
Gestion de contenu
Gestion des frais
Gestion des marques
Gestion des ressources numériques
Planification d'activités
Planification stratégique
Suivi du ROI et de l'analytique
Workflow d'approbation
Collaboration
Gestion de contenu
Gestion de la formation
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des leads
Gestion des objectifs et des quotas
Gestion des offres
Gestion des performances
Gestion des présentations
Gestion des réunions
Gestion du territoire
Archivage des e-mails
Archivage multimédia
Archivage web
Contrôle d'accès
Déduplication
Gestion de versions
Gestion des documents
Gestion des rétentions
Gestion du stockage
e-discovery
Distribution
Gestion de projets
Gestion des campagnes
Gestion des changements
Gestion des flux de travail
Gestion des œuvres d'art
Calendrier éditorial
Catégorisation/regroupement
Ciblage du public
Gestion SEO
Gestion de la distribution
Gestion des campagnes
Gestion des marques
Gestion des médias sociaux
Gestion vidéo
Planification de l'édition
Suivi des conversions
Édition multicanal
Calendrier de marketing
Collaboration
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des tâches
Partage des fichiers
Suivi du temps
Actions découlant d'un événement
Base de données de contacts
Campagnes multiples
Gestion des canaux
Gestion des leads
e-mail marketing
Attributs de produits personnalisés
Bibliothèque de contenu
Comparaison de produits
Création de catalogues
Fonctionnalité de vente croisée
Gestion de contenu
Gestion des prix
Recherche/Filtre
Vues de catalogue personnalisées
Contenu audio
Contenu vidéo
Formulaires Électroniques
Gestion SEO
Gestion de site web
Gestion de versions
Indexation de documents
Modèles personnalisables
Recherche en texte intégral
Éditeur d'images
Éditeur de texte
Application mobile
Bibliothèque des ressources
Catégorisation des ressources
Conversion de fichier
Gestion de versions
Gestion des flux de travail
Gestion des métadonnées
Partage des ressources
Rapports et analyses
Recherche/Filtre
Stratégie de marque personnalisable
Accès hors ligne
Archivage de documents
Assemblage de documents
Conversion du type de fichier
Gestion de versions
Indexation de documents
Outils de collaboration
Reconnaissance optique de caractères
Récupération des fichiers
Rétention de documents
Signature électronique
Suivi de la conformité
Analytique
Boucles vidéo
Flux vidéo
Options de confidentialité
Partage social
Sous-titres
Superposition des marques
Support écran mobile
Téléchargement par lots
Accès mobile
Automatisation des processus métiers
Configuration des workflows
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des formulaires
Gestion des tâches
Intégrations de tiers
Sans code
Suivi de la conformité
Tableau de bord personnalisable
Éditeur graphique de workflow
Brainstorming
Conférences vidéo
Correction en temps réel
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de projets
Gestion de versions
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des tâches

Avis sur Widen Collective

Afficher 5 avis sur 305

Note globale
4.4/5
Facilité d'utilisation
4.4/5
Service client
4.7/5
Fonctionnalités
4.4/5
Rapport qualité-prix
4.6/5

A great asset manager for a large corporation

Publié le 14/08/2019
Alain D.
Webmaster
Génie civil, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We use Widen as a digital asset manager that houses our corporate photography, videos, branding materials, and other documentation. Everyone in the company can log in through Single Sign-On and begin using the tool to find and access the content they need to get their jobs done quickly and independently.

Avantages: The search functionality is powerful. Metadata parameters are as broad or as narrow as I'd like them to be when I'm uploading my content, but I know that I'll always be able to track things down with the search bar.
I love that, as an administrator, I can assign different "roles" or "groups" to both users and assets to ensure that the right content can be found by the right people, and restrictions or limitations can be put in place when required.
The front page is pretty customizable, though that part isn't as intuitive as it could be. (A free-form HTML editor option would be nice, for the geeks among us who want to really extract the full potential of a customized front page). Fully integrated Single Sign-On makes it easy for anyone in the organization to log in and get going with virtually no effort on my part as an administrator. The analytics reports let me know how much use we're getting out of the tool, what people are searching for, and creates opportunities for optimization. It also gives us a clear indication of what type of content require to get their jobs done, so we can better cater to their needs.

Inconvénients: Again, the lack of a truly free-form HTML editor option for the homepage layout is a bit limiting - We've managed to find clever ways around that to ensure people can still easily navigate around and find what they need, but the ability to customize that homepage would be great. It would be nice as an administrator to be able to quickly and easily change my view mode to be able to see what content is available for different role types. Currently, I find myself having to log into a number of dummy accounts with different access levels to verify what content is/isn't displayed, which can interrupt my workflow.

Widen is a responsive and powerful DAM with bonus features and very attentive customer service

Publié le 05/08/2019
Shelby T.
Global Imagery Manager / DAM Image Library Manager
Logiciels, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We are able to archive and distribute thousands of marketing assets to a global audience very efficiently and with a sufficient amount of protection and guidance about proper usage. Portals have allowed teams to communicate out about curated groups of assets and instructions with a single url which has helped their ability to promote the most valuable and up to date marketing assets.

Avantages: Assets are served up quickly around the world and it is a very stable platform. When technical issues do arise, they are very communicative about their progress of solving the issue. I like the dedicated customer rep as well as access to new features and feedback through their Trello boards. I also like the ability to extract metadata from image IPTC metadata and map it to our custom fields.

Inconvénients: I like the ability to create portals in order to highlight and add info to curated groups of assets, but there are some weaknesses in portal functionality and portal creation capabilities. It would be ideal to be able to create custom dashboards/homepage without extensive use of html. The current wysiwyg is extremely limited in design/layout capability. We'd like a better way for our users to be able to search for portals.

My Widen DAM Review

Publié le 12/01/2020
Utilisateur vérifié
Creative Services Coordinator/Graphic Designer
Administration publique, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Using Widen’s DAM to organize our assets has greatly reduced our marketing teams time spent hunting for images.

Avantages: My favorite things about Widen’s DAM software include an easy to navigate interface, very intuitive searching capabilities, customizable metadata fields for great detail to be attributed to assets, the ability to download files in multiple files types (fairly quick conversion depending on size of original file), the ability to customize your login screen and home screen (keeping everything on-brand is important!), and their customer support team is amazing.

Inconvénients: I feel that the asset sharing options could be expanded upon. Currently, you can type an email in and send a set of assets. I would like to see additional options implemented because it feels fairly limited currently.

Amazing product for managing content fantastically

Publié le 06/12/2019
Eric K.
Project Manager
Construction, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: For me this application is a huge blessing that keeps my content management easier by each passing day.

Avantages: It helps in embedding codes in order to categorize all my files and folders. URL’s can also be track down through this amazing platform in just few minutes. Moreover, this platform allows me to have a robust search filter that helps me to get all my required files within just few seconds.

Inconvénients: Regardless of all these features it also supports me to manage all my content digitally and also to have an access every time. It is always proved to be helpful to me. I failed to find any single feature to be like least about it.

Widen Collective

Publié le 30/11/2010
Kala H.
Trek Marketing Builder Administrator
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
Fonctionnalités
4/5
Support client
Rapport qualité-prix

Commentaires: The Digital Asset System was put in place to provide easy access to assets owned by Trek Bicycle Corporation for those internally and externally. These assets can be ordered and downloaded at any time of day or night. It's an invaluable tool for our dealers, distributors, and international offices.
'
The Media Template is an online ad, and media builder. It allows Trek to control brand consistency, while it allows our users to build media in minutes using pre-approved images and text without the need of expensive software programs. We use this portion of the site to provide promotional items and in store signage to our large dealer base.
Overall, I think the Widen collective is a great product and I really enjoy working with Widen.

Avantages: Good customer support
Robust reporting features
Assets can be downloaded in a variety of file formats
Various types of file formats are supported
Permissions can be setup to protect assets
Users can access the site through a standard web browser
Media can be built in minutes without needing expensive software programs
Assets/media can be ordered and downloaded at any time of day or night
Software updates made throughout the year

Inconvénients: Pages can be slow to load at times
Reporting tools can be confusing
Custom enhancements to the site can be expensive
Some education is needed for new users of the site
The site is not setup for printing on demand
Home page can be confusing if your site includes the DAM and the media builder