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à choisir le meilleur logiciel

Description de Hotelogix

Hotelogix est un système de gestion hôtelière robuste basé sur le cloud qui offre des fonctionnalités nouvelle génération nécessaires aux hôtels afin de simplifier les réservations, améliorer l'efficacité opérationnelle et maximiser les revenus. Ce logiciel permet une intégration en temps réel dans tous les principaux systèmes de distribution mondiaux (Global Distribution Systems, GDS) et agences de voyages en ligne (Online Travel Agents, OTA) pour élargir votre portée sur le marché, augmenter les taux d'occupation et éliminer les erreurs de réservation.
Hotelogix possède une expérience d'une dizaine d'années au service de l'hôtellerie dans plus de 100 pays.

Qui utilise Hotelogix ?

Hotelogix est conçu pour fournir des solutions aux petits et moyens hôtels et chaînes hôtelières, motels, resorts, hôtels-boutique, hôtels d'affaires, appartements de fonction, bed and breakfast, campings et auberges.

Hotelogix Logiciel - 1
Hotelogix Logiciel - 2
Hotelogix Logiciel - 3

Hotelogix ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Hotelogix

Hotelogix

4,4 (246)
3,99 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
38
Intégrations introuvables
4,3 (246)
4,4 (246)
4,5 (246)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
49,00 $AU
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
5
Intégrations introuvables
4,0 (6)
3,7 (6)
4,2 (6)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Hotelogix

ChannelManager Property Management System
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la réception
Gestion des réservations
Réservation en ligne
RMS Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Gestion des taux
Support client
Cloudbeds
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Inventaire des salles
Réservation en ligne
Little Hotelier
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la réception
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Inspire
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Gestion des clients
Pour salons de beauté et les spas
eZee Absolute
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la réception
Gestion des réservations
Gestion des taux
MPS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
eZee Centrix
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion des commandes
Gestion des stocks
protel PMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la réception
Gestion des réservations
Intégration GDS et OTA

Avis sur Hotelogix

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
64%
4
25%
3
6%
2
1%
1
5%
Christian Davy Régis
Christian Davy Régis
Responsable des Relations Publiques (Congo-Brazzaville)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Loisirs, voyage et tourisme, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

HôtelOgix, La solution idéale!

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Tout ce qui concerne la gestion des réservation est assez aisé. Et l'avantage d'être facile à l'utilisation.

Avantages :

L'aisance et la facilité de son utilisation

Inconvénients :

Amélioration oui sur la gestion des informations des clients. Production de rapport détaillé par exemple de leurs dates d'anniversaires, leurs choix culinaires, leurs attentes,....

A.Y. Julien
A.Y. Julien
Room Division Manager / Directeur de l'hébergement (Cameroun)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Hotelogix and WDC Aparthotel (5*)

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

For any new hotel, Hotelogix it a good way to start, especially small size business. Very easy to use and the suport team is very responsive and available.

Inconvénients :

It should be more modern and it can be good for it to have the email integration option, more options on invoice samples to fits best customers need. Also, as hotel CRM it's very important, with Hotelogix it's still tricky to track guests profile in order to have a good database and to be able to back it up or restore.

Marc
Director (Jamaïque)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Functionality, Customer Service

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : This is the fundamental software of any hotel, so it's critical it has the features you need, has good uptime, and the company is responsive to your questions. Hotelogix checks all those boxes, to my view.

Avantages :

It's intuitive for its basic features that your staff have to use, and very feature-rich. You have to live with it a while to learn how it goes about doing certain things, but once you do that and get a workflow going, it has a remarkable list of features. They are also tech-savvy and use advanced customer-service tools, so you get a sense that they are tech-forward people and will keep improving the product along the latest lines. I think their customer service may be their best attribute: they're available 24 hours a day, which is not something that, in particular, the North American companies offer unless you are paying tons of money for a very premium product. And they're very nice, with an old-world manner.

Inconvénients :

There are functions that could be simplified and shown more clearly and in a more user-friendly way; I just chalk this up to the company being from India so their English is often more formal and complex and sometimes can be interpreted in more than one way. And sometimes you have to search for info (such as, how every tax and fee is broken down, in a customer's bill) instead of it being able to be easily shown right there on the first page. But I'm okay to have to have this, in return for the functionality and the other attributes. And you can always ask them about every detail, and of course suggest improvements.

Giorgos
General Manager (Grèce)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

absolute **SCRAP**

1,0 il y a 8 ans

Commentaires : I would prefer to use an excel spreadsheet than your program and i regret the time we prepaid one year subscription.
For example lets see some points:
~Every time to login you have to enter an image verification code, enter your username (which has to be an email) and on the second screen it tells you that you have already login in a different device. in the third screen you have to select your "counter". Even if you have only one counter per user you will have to select it. and then you wait 3 second the PMS to show the final screen. So that is 30 seconds every time! ~Your system doesn't provide multi use. You cannot use the same account in 2 different computers simultaneously. Also if a different user has opened the one's room details, you will not be able to open it in your computer and will have to find who has already opened it..or wait for him to close it. Also to do the night audit you will have to logout all the other users! You have an option to do it though the extranet and wait 3 seconds but all this proccess will take 10 minutes. Imagine that to do it every time from a mobile device. And then the users will have to login again to use the pms ~the rooms that are to departure today don't have a different colour!
~You select a room, you make a reservation and the system saves it in a different room. CRAZY!. i have videos to show you if you want
~you cannot see which reservations are guaranteed and which not!
~you cannot move with the mouse a reservation to different dates
~the housekeeping report cannot be printed from the previous day! and not able to print for the next X day. only for the same day! and this is not a housekeeping report, it lacks very important information
~there is not option to build your own reports, and you are not willing to build a custom one..
~there is not a report to show the arrivals, departures and staying rooms in one piece of paper at once
~in the main screen there is not a info bar to show the numbers of available and occupied rooms
~you cannot see the money balance of the departuring rooms for a given date!! and there isn't a report to show all the clients that paid today or a X date
~your replies to the emails are out of topic!
~you cannot set the rooms to be double (for 2 people) and every time you have to select adults 2 after having press the "enable editing" button

I totally suggest you to avoid it unless you have a 3 rooms lodging

Avantages :

Nothing

Inconvénients :

all the above that i mentioned and a lot more

Réponse de l'équipe de Hotelogix

il y a 8 ans

Sincere apologies! We have addressed your concerns below -Image verification code is a security measure -Counter Selection: `already login¿ pops up for previous logins -Multiple user access is possible -`Opened Reservation¿ has an update restriction to avoid over riding of work -Night Audit helps close current days¿ transaction -Checking out reservations to be tracked on Frontdesk -Assign room to block a particular room -Refer to Booking Deposit Tracker Report for deposit guarantee booking -Move is used to transfer a reservation from one room/type to other on same dates -For different date, Stay Details>Edit Reservation Form>Shift -Reports >Housekeeping report> print Housekeeping report -Check House Status on Frontdesk for hotel occupancy -Money balance for departing rooms: Frontdesk>Room Operations>Checkout list -Money collected: Report>Cashier Report>Counter Revenue Report -Select double occupancy when creating reservation -Custom reports are possible

Dayanand
MANAGER (Inde)
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Easy to use front desk management & OTA management

5,0 l’année dernière

Commentaires : Excellent

Avantages :

Online reservation managed by PMS, we do not want to do manual work .

Inconvénients :

Support System at times take little longer to resolve the queries.