Description de PMC

PMC est l'un des systèmes GMAO les plus utilisés et éprouvés au monde. Des milliers d'organisations ont choisi PMC pour augmenter leurs bénéfices tout en améliorant leur productivité, en réduisant les temps d'arrêt et en étendant la durée de vie des équipements. PMC fournit un système d'ordres de travail, d'achat centralisé et de gestion des stocks intégré, ainsi que des rapports et des graphiques. PMC est une solution de pointe spécialement conçue pour la maintenance et facile à prendre en main pour les techniciens. Structure tarifaire compétitive et flexible.

Qui utilise PMC ?

Bien que les clients satisfaits proviennent de secteurs variés, la fabrication, la maintenance des installations et l'entretien de flottes sont les domaines de prédilection de PMC.

Où peut-on déployer PMC ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • DPSI
  • Situé à Greensboro, É.-U.
  • Fondé en 1986

Assistance PMC

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

anglais, espagnol

À propos de l'éditeur

  • DPSI
  • Situé à Greensboro, É.-U.
  • Fondé en 1986

Assistance PMC

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

anglais, espagnol

PMC en vidéos et en images

PMC Logiciel - 1
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PMC Logiciel - 3
PMC Logiciel - 4
PMC Logiciel - 5
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Comparez le prix du logiciel PMC avec ses alternatives

2 000,00 $US/unique
Version gratuite
Essai gratuit
40,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
45,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
5,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - PMC

  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des ordres de travail
  • Maintenance préventive
  • Planification de la maintenance

Alternatives à PMC

Une solution logicielle de maintenance mobile et simple à utiliser qui vous permet de gérer facilement les actifs, les responsables de projets, les WO, etc.
La plateforme de gestion de missions BigChange planifie, gère et suit vos équipes d'interventions grâce à une solution cloud facile d'utilisation. En savoir plus sur BigChange
Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing. En savoir plus sur Odoo
simPRO est l'un des principaux fournisseurs mondiaux en logiciels de gestion des interventions pour les entreprises.
Cette solution de gestion des ordres de travail organise les demandes de service, planifie les tâches récurrentes et suit les ressources, le temps et les matériaux tout en fournissant des rapports.
Boost productivity in the field, reduce admin costs and increase defect quote conversions with world-class asset maintenance software.
Le logiciel de gestion des installations de FMX rationalise les processus, augmente la productivité des biens que vous gérez et transforme les informations exploitables en résultats.
Rosmiman IWMS est un logiciel de gestion immobilière et des installations caractérisé par sa robustesse et sa fiabilité.
Conservez vos devis, factures, achats et plus encore dans un seul système. Accès au bureau et à l'application, aux formulaires électroniques et aux certificats. Version d'essai gratuite de 30 jours.
Pour rationaliser la gestion de vos biens, effectuez le suivi, l'affectation, le service, l'entretien, l'enregistrement et la mise au rebut des actifs avec des alertes, des rappels et des e-mails. En savoir plus sur Asset Infinity
Aladdin, is a cloud-based Asset Lifecycle Management Solution that can help you save costs and increase lifespan of you assets.
PEMAC Assets : - Gestion des actifs - Rapports en direct - Étalonnages - Conformité à la norme 21CFR - Gestion des permis et des entrepreneurs - Suivi sans documents sur papier
Cette application logicielle de gestion des équipements (EAM) permet d'optimiser les opérations de maintenance grâce à une amélioration des flux de travaux ainsi que de la capture et de la modélisation de données.

Avis sur PMC

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
79%
4
8%
3
4%
1
8%
reshonda
reshonda
PMC (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matériaux de construction, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

PMC_Review

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : PREVENTIVE MAINTENANCE IS IMPORTANT, HELPS WITH THE MAINTENANCE PF MACHINES THAT RUNS 24 HRS A DAY. ALLOWS YOU TO KEEP UP WITH INVENTORY, NEVER RUNS OUT OF PARTS

Avantages :

HELPS TO KEEP UP WITH INVENTORY, THE SOFTWARE LET'S YOU KNOW WHEN PARTS NEEDS TO BE ORDERED

Inconvénients :

THAT YOU CAN NOT DELETE INFORMATION YOU DON'T NEED ANYMORE.

Réponse de l'équipe de DPSI

il y a 3 ans

Thanks!

JIM
Planner (É.-U.)
Équipements publics, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Have it yourway

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Us using the PMC program has cut our Maintenance cost dramatically and increased the life of our equipment.

Avantages :

I have worked in Maintenance my whole carrier now over 40 plus years. I have set up and administered several types of CMMS software over my many years. We have been using the PMC software from DPSI for over 20 years now and it has been a very useful tool at our facility. I am the Maintenance Planner / Inventory Administrator here we and use all parts of the PMC program, Work Order, Scheduleing, Purchasing, Inventory and the Reports. There are several advantages to the Access Base PMC program I like, it is very easy to use for one, with minimal training you can start using the program. The menu base home page give your quick access to all areas of the program. The data entry is very straight forward in all sections from the Work Orders to the Inventory Parts.. And all sections tie together for ease of job planning and history, keeping track of your Inventory and ordering repair parts to spare parts. I would recommend the PMC program to any facility who wants easy of use and accurate tracking of there maintenance.

Inconvénients :

The only draw back that I have with the program is it is not an Internet based software, but YES it can be ran over the internet using additional software.

Réponse de l'équipe de DPSI

il y a 3 ans

Thanks for the review, Jim!

Jason
Maintenance Manager (É.-U.)
Produits pharmaceutiques, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

WARNING! THIS IS A REAL REVIEW! TRYING TO SAVE THE NEXT BUSINESS SOME MONEY AND HEADACHE!

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : At first during the sales process DPSI made this software sound great for the money, unfortunately the sales pitch was full of false and misleading information. It's antiquated making it difficult use and training will run you $175 per hour and they want to sell you a minimum of 20 hours. We are in 2020, when is the last time you needed a week of training for what should be a basic user friendly software? It's only customizable if you PAY for it, which even then is limited. You cannot delete or change anything, if you make a mistake you're stuck with it. You cannot customize reports, again unless you pay for it. They will say anything to get the initial sale and then afterwards charge you for everything you want the software to do. I am only writing this review hoping to save the next person some frustration and regrets. This company does not care, PMC is just to get you in the door to sell you more because they know it is not user friendly, not customizable, and not complete.

Avantages :

Remote work request that is not customizable, you cannot change the format.

Inconvénients :

Not customizable at all. Not user friendly. Very antiquated, 30 years old! No custom reports. Cannot delete anything.

Réponse de l'équipe de DPSI

il y a 2 ans

Jason, we're sorry to hear that you have not had a positive experience with PMC. We offer two different products, iMaint and PMC, depending on our customers' needs. iMaint is our enterprise asset management solution that's fully customizable, and available as an on-premise or cloud-hosted solution. PMC is our legacy on-premise maintenance management software, which is a very affordable and user-friendly solution for most people. That being said, there is a learning curve with any software solution and we do encourage our customers to schedule training for their own benefit. The decision of whether or not to purchase training hours is ultimately up the customer. We do offer a 'Getting Started Guide' in our user documentation and some free video tutorials. DPSI prides itself on providing excellent customer service, and we encourage you to reach out to your customer account manager with questions.

TIM
TOOL ROOM SECTION LEADER (É.-U.)
Sécurité publique, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

USING PMC

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : OVERALL I AM ABLE TO PRINT OUT PM ORDERS FOR OUR MACHINES DAILY, WEEKLY, MONTHLY, AND ANUALLY BY THE PROGRAM KEEPING THE TIMMING AND AUTO PRINTING THEM. I FOUND THAT PMC IS LIKE ANY OTHER SOFTWARE PROGRAM. YOU HAVE TO LEARN IT'S LANGUAGE SO YOU WILL KNOW WHAT RESPONCE IS NEEDED WHEN YOU ARE ASK A QUESTION.

Avantages :

THE PROGRAM IS VERY UNIVERSAL. THERE IS SO MUCH THAT YOU CAN DO WITH THIS PROGRAM. I AM CREATING WORK ORDERS, PM's, RUNNING SEVERAL DIFFERENT REPORTS, AUTO PRINTING ORDERS, AND I'VE ONLY TOUCHED THE TIP OF THE ICEBERG. I SEE POTENTIAL FOR SEVERAL OTHER TASK.

Inconvénients :

SO FAR I'VE ONLY RUN INTO TWO SNAGS THAT PMC IS NOT CAPIABLE OF. I AM NOT ABLE TO AUTO PRINT ORDERS IN ANOTHER COMPANY TO A DIFFERENT PRINTER WHIT MY COMPANY AND PRINTER BEING THE DEFAULT. I ALSO FOUND THAT IF I SET UP AN ASSET GROUP THEN ALL THE WORK ORDERS IN THE GROUP HAVE TO BE COMPLETED BEFORE IT WILL PRINT THE NEXT ORDER FOR ANY OF THEM IN THE GROUP.

Réponse de l'équipe de DPSI

il y a 4 ans

Thanks for the glowing review, Tim!

Steve
IT Manager (É.-U.)
Automobile, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

PMC for use at a manufacturing plant

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : As mentioned above, PMC has been a great investment for controlling our crib and tool control inventory, Work Orders and Preventive Maintenance.

Avantages :

PMC works great for handling our crib and tool control inventory. We also generate all of our maintenance Work Orders, Purchase Orders and Preventive Maintenance Orders with PMC. On the rare occasion that we have an issue with PMC, DPSI's Tech Support helps us quickly resolve the problem. PMC has worked out very well for us, as well as several of our sister manufacturing plants. We highly recommend it, it has been a great investment for controlling our crib and tool control inventory, Work Orders and Preventive Maintenance.

Inconvénients :

DPSI is working on PMC so it can be more user friendly for emailing Purchase Orders, etc. directly from PMC. We have not had any other concerns about using PMC.

Réponse de l'équipe de DPSI

il y a 4 ans

Thanks for the kind review, Steve!