Qui utilise Wild Apricot ?

Wild Apricot est un logiciel basé sur le web dédié aux associations modestes et aux organismes à but non lucratif qui facilite la gestion des adhésions, du site web, des événements et d'autres activités. Il s'agit d'un outil puissant, facile à utiliser et abordable.

Description de Wild Apricot

Wild Apricot aide des milliers d'organisations à réduire le temps consacré aux tâches administratives, comme le traitement des paiements et la mise à jour des fichiers Excel, et à consacrer davantage de temps à l'augmentation des adhésions. Ce logiciel est conçu pour les associations gérées par des bénévoles et les petites équipes disposant d'un back-end convivial et ne nécessite aucune connaissance technique pointue pour développer votre organisation. De plus, vous aurez accès à une communauté de pairs et d'experts qui partagent leurs connaissances et leurs meilleures pratiques. Wild Apricot est là pour vous aider.

Informations sur Wild Apricot

Personify

http://www.personifycorp.com

Fondé en 2000

Vidéo de Wild Apricot
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Présentation des tarifs de Wild Apricot

Consulter les tarifs

Wild Apricot est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Wild Apricot est disponible à partir de 40,00 $US/mois.


À partir de

40,00 $US/mois Consulter les tarifs

Prix

Forfaits fixes tout compris. Pas de contrats.

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Déploiement et prise en charge de Wild Apricot

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Webinaires
  • Documentation

Wild Apricot - Fonctionnalités

  • Communautés de membres
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des élections
  • Gestion des événements
  • Gestion financière
  • Portail des membres
  • Publication d'offres d'emploi
  • Répertoire de membres
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion d'association : afficher la liste complète

  • Accueil des enfants
  • Comptabilité intégrée
  • Don en ligne
  • Gestion de plusieurs sites
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des petits groupes
  • Gestion des promesses de don
  • Gestion des événements
  • Intégration comptable
  • Portail des membres
  • Répertoire de membres
  • Suivi des présences

Logiciels de gestion d'églises : afficher la liste complète

  • Base de données des adhérents
  • Gestion de site web
  • Gestion des applications
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des événements
  • Portail des membres
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion des abonnements : afficher la liste complète

  • Communautés de membres
  • Comptes de membre
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des listes
  • Gestion des événements
  • Portail des membres
  • Publication d'offres d'emploi
  • Répertoire de membres

Logiciels de gestion des anciens élèves : afficher la liste complète

  • Base de données de membres
  • Comptabilité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des événements

Logiciels pour ONG (organisation non gouvernementale) : afficher la liste complète

  • Base de données de biens
  • Base de données de membres
  • Gestion de site web
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des comités
  • Gestion des documents
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des événements
  • Traitement des paiements

Logiciels pour syndic de copropriété : afficher la liste complète

Wild Apricot - Alternatives

Plus d'alternatives à Wild Apricot

Avis sur Wild Apricot

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,3
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,4

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Martin M.
Chief Content Officer
Design, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/10/2020

"Best solution for small to medium sized associations"

Commentaires: WildApricot is an excellent solution for managing association memberships and websites. The solution includes basic eCommerce and the ability to build a website with the Wild Apricot CMS - you can also connect easily to other website tools. Members love the easy of managing their own profiles and the other features for member communications.

Avantages: Easy of use, ability to customize the member database easily and the integrated content management system for a professional website.

Inconvénients: The software does not allow you to determine the membership ID within he system. This creates a challenge for any organization that already has a member number schema.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/10/2020
Chris L.
Pastor of Membership Services and Operations
Institutions religieuses, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/09/2020

"An Out of the Box Solution for Membership Management"

Commentaires: Other than the issues described above with the payment gateway, we have been extremely pleased with our Wild Apricot experience.

Avantages: Wild Apricot is a single source for nearly everything needed to manage a membership organization. It has revolutionized our database, taking it into the cloud, it has streamlined our renewal process, given us greater visibility into our email marketing, and overall allowed us to function more efficiently as an organization. Since its deployment, we've been able to replace the work of up to 2 FTE because of how Wild Apricot has allowed us to streamline our operations.

Inconvénients: Their payment gateway, Wild Apricot Payments, does have some unique challenges that we are working through. It has errored out a number of times and there was no intuitive alert to let us know we were missing out on authorized donations. Their customer support team has been slower than we'd like to respond to these issues and have yet to provide a clear reason for them and any timeline for resolution.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/09/2020
Gene K.
Education Chair
Services et installations de loisirs, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/11/2020

"Best Bang For Your Buck"

Commentaires: Wild Apricot allows us to schedule classes, have members enroll in activities, and hosts our web site simply.

Avantages: It's universality, it works well on every device, giving us instant functionality. I can find members, schedule events and make adjustments instantly, anywhere.

Inconvénients: Sometimes I get lost doing certain operations.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/11/2020
Sean H.
Vice President
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/01/2021

"Not Customer Friendly"

Commentaires: Our non-profit has approximately 1500 members we are managing and this was our first attempt at using a membership management tool. The implementation went well and our first year was generally positive. The features they offer are functional but pale in comparison to standalone services. For example the newsletter tool is extremely limited compared to our previous service, MailChimp, to the point where we are considering going back to MailChimp. After the company switched owners recently, the customer service quality has dropped dramatically. A recent forced change of payment systems resulted in our members' automatic subscriptions being canceled without warning, which was not expected or documented. We tried to engage customer support prior to the change but they were not helpful at all. This will likely result in a loss of members and thus income.

Avantages: It offers a large selection of features and can be a one stop shop for membership tools. Although most of the features are not nearly comparable to equivalent stand-alone services, they are functional.

Inconvénients: Customer support has been quite poor. They dropped telephone support in the last year and did not provide any guidance or assistance to us when they forced a payment system change that affected our members.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/01/2021
Utilisateur vérifié
IT Volunteer
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020

"Use with Multiple Organizations - A True Advocate"

Commentaires: Eight years ago I went through a selection process and chose Wild Apricot and then implemented it. A HUGE step up from disparate systems on Excel, a separate website, and email. This year I led the selection and implantation process for a different organization and Wild Apricot came out on top again. Processing a new member went from one hour to minutes. Renewals from 30 minutes to zero. Sending out emails used to be a huge process. Now it's simple.
One thing I've noticed is that Wild Apricot continues to add and improve features. The website builder has gotten easier to use. And adding responsive themes and an easy-to-implement app is a huge plus.

Avantages: Integrated features for membership management, communications, event management, and website development. Great coaching services during implementation and then support after.

Inconvénients: Nothing that would stop me from selecting it again. Some of the newer features like polls can use some development, and formatting is sometimes challenging. But the tradeoff for a fully integrated system is well worth it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020