Marketo Engage

Qui utilise Marketo Engage ?

Pour les entreprises B2B ou B2C soucieuses de fidélisation des clients, de segmentation personnalisée et évolutive, de personnalisation et d'engagement profond des clients.

Description de Marketo Engage

Marketo est une plateforme de marketing automation de premier plan dotée de toute une gamme de fonctionnalités pour les petites et moyennes entreprises et pour les grandes entreprises dans divers secteurs. Parmi les fonctionnalités courantes figurent l'e-mail marketing, la maturation, le référencement, les pages de renvoi, la notation et l'analytique, tandis que d'autres éditions offrent des fonctionnalités avancées telles que la personnalisation de sites web, l'engagement mobile, le reciblage social et web. Des marques de B2C et de B2B de toutes tailles comptent parmi ses utilisateurs habituels.

Informations sur Marketo Engage

Adobe

http://www.marketo.com/

Fondé en 2006

Présentation des tarifs de Marketo Engage

Marketo Engage n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Marketo Engage est disponible à partir de 895,00 $US/mois.


À partir de

895,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Marketo Engage deployment and support

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Marketo Engage - Fonctionnalités

  • Base de données de clients
  • Gestion des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ventes sur le terrain
  • Gestion du territoire
  • Génération d'offres
  • Mesure des performances
  • Prévision des ventes
  • Suivi des références
  • e-mail marketing

Logiciels de SFA (Sales Force Automation) : afficher la liste complète

  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des interactions
  • Suivi des sources

Logiciels de lead management : afficher la liste complète

  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Contenu dynamique
  • Lead scoring
  • Marketing social
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Sales intelligence
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B

Logiciels de marketing automation : afficher la liste complète

  • Analyse des comportements
  • Contenu dynamique
  • Gestion des leads
  • Marketing multicanal
  • Pages de renvoi et formulaires web

Logiciels de marketing tout-en-un : afficher la liste complète

Marketo Engage - Logiciels similaires

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Avis sur Marketo Engage

Read all reviews

Overall rating

4,2/5

Average score

Facilité d'utilisation 3,8
Service client 3,9
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 3,8

Review software

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Md masoom R.
Sr. Executive Sales and Research
Services et technologies de l'information, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/07/2019

"Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software"

Commentaires: My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.

Avantages: I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following: 1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most. 2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it. 3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.

Inconvénients: I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/07/2019
Ruth B.
Marketing Automation and Website Manager
Banque, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/06/2020

"Customizable to Your Business"

Avantages: Marketo is robust and can be configured to meet most business cases. It integrates well with many systems/services. For example, Marketo integrates better with Salesforce than Salesforce Marketing Cloud. There is a solid user group/community. Things like Content AI and Web Personalization take personalization across your digital marketing to the next level. Training is required to use a lot of features.

Inconvénients: You have to build your own preference center. This doesn't come out-of-the-box. UI is bad, and Marketo Sky will help fix this, but it's taking forever for Marketo Sky to get to a point where I can actually use it. Many features do cost extra but you can pick and choose. Landing page templating is lacking without a dedicated devloper.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/06/2020
Imad F.
Marketing Specialist
Construction, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/09/2020

"Great for all businesses"

Commentaires: Can't live a day without the software. Sometimes I can't understand somethings, but they have loads of tutorials on their website and YouTube.

Avantages: Whatever you can think of in terms of marketing automation, lead management and email marketing, chances are Marketo can do it.

Inconvénients: You can just subscribe and start using it without a little training. And the functionalities are so many, that you really need to know what you are looking for to find it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/09/2020
Edward U.
Owner
Logiciels
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3,5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4,5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 12/11/2015

"Pros and Cons"

Avantages: Once optimized, Marketo is good for rapid-fire content creation (emails, landing pages, and campaigns) that is tailored and optimized for digital marketing experiences. It can collect a broad range of data out-of-the-box which provides significant advantages compared to competitors.

Inconvénients: Marketo's ability to scale, technically, can be a limiting factor at times. The major dependencies are lead database size, web traffic volume, and integration with the CRM. At the point of 750k+ leads, Marketo becomes slow to work with. At the point of 10k page visits/day, queues start to pop up on logging web activity. When lots of leads are begin updated in Marketo and through the CRM, the back-and-forth usage of API calls (by which Marketo communicates with CRMs) starts to max out, and you have to really optimize the setup in order to have timely communication between Marketo and the CRM.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 12/11/2015
Cameron E.
Marketing Operations Manager
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/07/2020

"Can't go wrong with the best MAP - but you need to spend time getting it how you like it"

Commentaires: I've been using Marketo for over 2 years and have managed multiple instances, including implementing a new one. It's been great to learn and use. I came from HubSpot and although I loved HubSpot, it was limited in it's capabilities because things are locked down to look "pretty" and work more out-of-the-box. What I say is Marketo is for the "big kids"/enterprise/B2B market and HubSpot is more for the SMB market. Marketo also does well integrating with Salesforce, whereas HubSpot's API integration is very locked down and limited.

Avantages: What can't Marketo do? Not much! It's the be-all-do-all tool. Tons of features and customization, integrations and functionality.

Inconvénients: If you are looking for a "pretty" software, don't look here. The interface is dated and harder to navigate if you don't know what you are doing. I always tell people that "Marketo is UGLY, but it's POWERFUL."
What it trades for looks, it makes up for in functionality and customizations.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/07/2020