Description de Marketo Engage

Marketo est une plateforme de marketing automation de premier plan dotée de toute une gamme de fonctionnalités pour les petites et moyennes entreprises et pour les grandes entreprises dans divers secteurs. Parmi les fonctionnalités courantes figurent l'e-mail marketing, la maturation, le référencement, les pages de renvoi, la notation et l'analytique, tandis que d'autres éditions offrent des fonctionnalités avancées telles que la personnalisation de sites web, l'engagement mobile, le reciblage social et web. Des marques de B2C et de B2B de toutes tailles comptent parmi ses utilisateurs habituels.

Qui utilise Marketo Engage ?

Pour les entreprises B2B ou B2C soucieuses de fidélisation des clients, de segmentation personnalisée et évolutive, de personnalisation et d'engagement profond des clients.

Marketo Engage Logiciel - 1
Marketo Engage Logiciel - 2
Marketo Engage Logiciel - 3

Marketo Engage ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Marketo Engage

Marketo Engage

4,2 (651)
Indisponible dans votre pays
0,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
102
138
3,8 (651)
3,8 (651)
3,9 (651)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
50,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
105
231
4,3 (5 507)
4,2 (5 507)
4,4 (5 507)

Alternatives à Marketo Engage

Salesforce Marketing Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Gestion des campagnes e-mail
Rapports et analyses
HubSpot Marketing Hub
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Base de données de contacts
e-mail marketing
Drip
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des campagnes e-mail
Segmentation
AVG Antivirus Business Edition
Fonctionnalités les mieux notées
Logiciels de protection des équipements
Sécurité des données
Sécurité réseau
Bettermode
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de contenu
Oracle Marketing
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des leads
Segmentation
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Segmentation
e-mail marketing
Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Recherche/Filtre
Tableau de bord d'activités
ActiveCampaign
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des e-mails

Avis sur Marketo Engage

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
45%
3
14%
2
1%
1
1%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Capital risque et capital-investissement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Marketo Engage Examen

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Avec cette application je suis vraiment fier car l'équipe que je dirige, je les gère par mails à travers cette application

Avantages :

Avec ce logiciel de marketing , je suis bien satisfait de mon travail

Inconvénients :

Le fais que certains options ne tiennent pas.

MD Masoom
MD Masoom
Sr. Executive Sales and Research (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Indeed a Best-in-Class Marketing Automation Software

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : My overall experience with Marketo Marketing Automation is satisfactory. I am using it daily for marketing automation for different marketing campaigns for different team members and I found this platform very helpful and amazing. My experience with their dashboards and reports features are mindblowing and this is the best thing about this tool.

Avantages :

I like almost everything about this amazing marketing automation tool. Some of the things that I like most about it is the following: 1. Marketo customer support team is very responsive and always available to help, this is something I like the most. 2. Marketo's simple and easy user interface is amazing and very easy to use. This is the second thing that I like about it. 3. Marketo's amazing dashboards and reports features are the 3rd things that I like most about it. It is very informatics.

Inconvénients :

I want to share one thing that I dislike about it and that is Marketo is a little bit expensive compared to other tool but I must say that it is worth to spend on it.

Thierno Ousmane
Loans manager (É.-U.)
Banque, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Marketo Engage, the e-mail Marketing booster.

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : The platform is highly customizable, allowing users to tailor their campaigns to their needs and goals. And that is what any marketer would ask for.

Avantages :

1. Robust features: Marketo Engage provides a wide range of tools and features for marketing automation, email marketing, and lead generation.2. Flexibility: It is a good choice for businesses of all sizes and industries because the software is highly customizable. 3. Strong customer support: There is a reputation for excellent customer support at Marketo Engage, including onboarding assistance, a large knowledge base, and ongoing support.

Inconvénients :

Handling the software may require several times to learn.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

A very expensive CRM - Adobe Marketo Engage.

3,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : I think it’s a great software for campaign management and market automation but it’s really very expensive. In the past it has helped us generate higher cart conversions. It’s UI/UX is also very professional and one might get geeked out.

Avantages :

The pros are as follows -- You can quickly and successfully plan, execute, and track your marketing efforts using Adobe Marketo. - You can manage your lead base centrally and keep track of your leads as they pass through the conversion process using Adobe Marketo. - Based on your target demographic and how they interact with your website, Adobe Marketo gives you the ability to customise the content of your campaigns. - A variety of analytics and performance tracking tools are available from Adobe Marketo to help you evaluate the success of your marketing. - You may easily link Adobe Marketo with other marketing platforms to develop an efficient omnichannel marketing strategy.

Inconvénients :

The cons regarding it are -- For certain firms, especially small and medium-sized ones, Adobe Marketo is really expensive. Just like other Adobe products.- Some people may find Adobe Marketo difficult to understand and operate, especially if they have no prior experience with marketing automation. - For some companies with particular requirements, Adobe Marketo's lack of all marketable features could be a drawback. - A business that relies too heavily on Adobe Marketo risks becoming reliant on it and losing the capacity to manage marketing campaigns on its own. - Integration issues may arise because Adobe Marketo may not be compatible with certain data management and marketing platforms.

Whitney
Director of DG (É.-U.)
Logiciels, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Marketo powers our entire marketing team

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Marketo is the platform that powers our entire marketing campaigns and performance. It allows us to understand the impact marketing is having on overall bottom line.

Avantages :

It's incredibly robust, so you're able to manage the entiretly of your marketing campaigns within Marketo: audience creation, lead scoring, emails, landing pages, content management, automation and sync to salesforce. Bizible ensures everything a prospect or customer does is tracked in Salesforce so we understand the impact marketing has on revenue.

Inconvénients :

It's clunky because it's legacy. It's not an easy tool to navigate or manage. It requires coding to build landing pages and their templates aren't great (pro-tip: use Unbounce and connect to Marketo). Because Marketo is so robust, when you build automation and audiences and campaigns, you can get overwhelmed and lost.