Description de Cisco Webex

Chaque mois, 113 millions de professionnels comptent sur WebEx pour collaborer et accélérer les projets. Désormais, les équipes peuvent travailler avec n'importe qui depuis un navigateur, un appareil mobile ou un système vidéo. WebEx Meeting Center offre des fonctions intégrées de partage audio, vidéo et de contenu. Assurez la confidentialité de vos conversations privées grâce aux réunions hautement sécurisées de WebEx prises en charge par Cisco Collaboration Cloud.

Informations sur Cisco Webex

Cisco

http://www.webex.com

Fondé en 1996

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Présentation des tarifs de Cisco Webex

Cisco Webex est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Cisco Webex est disponible à partir de 13,50 $US/mois.


À partir de

13,50 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Cisco Webex

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Cisco Webex - Fonctionnalités

  • Analyse du public
  • Contrôle d'accès
  • Enregistrement de session
  • Flux de multiples caméras
  • Modération
  • Multistreaming
  • Outils de monétisation vidéo
  • Participation du public
  • Planification des événements
  • Production de streaming en direct
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des performances
  • Écran divisé ou multiple

Logiciel de streaming : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Appels audio
  • Chat en temps réel
  • Conférences vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fils de discussion
  • Gestion des tâches
  • Intégration de tiers
  • Partage des fichiers
  • Recherche

Logiciels de communication d'équipe : afficher la liste complète

  • Capture d'écran
  • Enregistrement de l'écran
  • Gestion du contrôle des présentations
  • Mise en miroir de l'écran
  • Outils d'annotations et de dessin
  • Partage d'écran ciblé ou verrouillé
  • Partage d'écran et de navigateur
  • Partage d'écran mobile

Logiciels de partage d'écran : afficher la liste complète

  • Gestion de voyages
  • Gestion des comptes rendus
  • Gestion des invitations
  • Gestion des matériaux
  • Gestion des participants
  • Gestion des votes
  • Gestion du calendrier
  • Outils de compte-rendu de réunion
  • Outils de préparation de réunion
  • Planification
  • Réservation de salle de réunion
  • Réunions de comités
  • Réunions du conseil d'administration
  • Réunions internes
  • Réunions législatives
  • Suivi des tâches

Logiciels de réunions : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Cadrage automatique
  • Chat en temps réel
  • Chat privé
  • Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Possibilité d'enregistrement et de lecture
  • Profils d'utilisateurs
  • Sondages et votes
  • Streaming de présentation
  • Transcription automatique

Logiciels de visioconférence : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Audio HD
  • Chat en temps réel
  • Chat privé
  • Conférences vidéo
  • Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
  • Main levée électronique
  • Outils de présentation
  • Partage d'écran
  • Possibilité d'enregistrement et de lecture
  • Streaming de présentation
  • Webdiffusion à la demande

Logiciels de web conférence : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Gestion des événements
  • Hôtes multiples
  • Messagerie instantanée
  • Partage d'écran
  • Promotion sur les médias sociaux
  • Questions-réponses
  • Rapports et analyses
  • Sondages et votes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Webinaires à la demande

Logiciels de webinar : afficher la liste complète

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches

Outils collaboratifs : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance à distance
  • Chat vidéo
  • Collaboration
  • Conférences web
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tâches
  • Messagerie instantanée
  • Signature électronique
  • Softphone
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi des fuseaux horaires

Outils de télétravail : afficher la liste complète

Cisco Webex - Alternatives

Plus d'alternatives à Cisco Webex

Avis sur Cisco Webex

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 4,2
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,2

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Martin yvan M.
étudiant
Enseignement supérieur, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/11/2020

"Indispensable"

Avantages: Sa fonctionnalité de visioconférence pour discuter avec plusieurs personnes à la fois et partager du contenu pendant la conférence. J'ai connu cisco webex pendant le confinement pour mes études universitaires

Inconvénients: Il ya parfois le difficultés de connectivité

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/11/2020
Nelson kipchirchir S.
ICT Officer
Services et technologies de l'information, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/10/2020

"An awesome online meeting tool!"

Avantages: No too many logins needed just a meeting link, one click, and boom! you join the meeting
The application provides a very clear audio and video quality.
The number of people it can accommodate in meetings awesome.
The meeting still goes on even if the host disconnects or has internet connectivity problems.
The android phone application is very stable and anyone with a good phone can use it.
A good tool for conducting interviews online as it provides additional functionalities like a lobby and also meeting locking.

Inconvénients: The pricing is slightly higher for individuals with a low budget. They should look into that
It also needs a very stable internet bandwidth.
I did not like the idea of using voice over the internet while using mobile phones. It also proved a difficulty for people who have no complete understanding of users to use the app on a mobile phone.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/10/2020
Aki D.
Change Management Lead
Produits chimiques, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2020

"Cisco WebEx Meeting Huge Improvement"

Commentaires: Eight months ago, I would not recommend WebEx Meeting. But now, November 2020, WebEx Meeting is definitely a different one, and is already at par, if not exceeded Zoom as the standard for virtual meetings.

Avantages: The Pros: As Zoom has been the standard of virtual meeting since pandemic, WebEx meeting has quickly improved from their lackluster features 8 months ago, to almost Zoom. Our company has been using WebEx as standard virtual conference platform. It used to be very buggy and laggy and having audio and video performance issues. Now, it's one click audio and video integrated in internet. No need to dial separately using phone call. I like the GUI now as it is more intuitive than before. I like the mobile connectivity and the capability to do breakout rooms and mute everyone without unmuting themselves. AI features are also great. Now they've introduced background noise suppression, so I do not need a third party software like Krisp. We also like the introduction of cohosting to give some assistance to the host of the meeting. Overall, we are enjoying the use of WebEx Meeting unlike previously.

Inconvénients: Although WebEx Meetings has improved a lot, there are still a few features not working properly. 1. Virtual Background in video eats a lot of computer memory and sometimes causing laptop to freeze.
2. The breakout rooms do not have advance assignments yet, so imagine you have 500 attendees and you have to break them up manually.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2020
Steve B.
Lead User Experience Engineer
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/09/2018

"How the mighty have fallen"

Commentaires: WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.

Avantages: WebEx was the default leader in virtual meetings. Subsequent to its acquisition by Cisco, things got markedly better. The tool had broad integration with scheduling tools like Outlook, and the (relatively) recent addition of the ability to attend a meeting using only a browser is an added bonus for people who lack administrative rights on their PCs.

Inconvénients: With stiff competition from Microsoft's Skype for Business, the venerable GoToMeeting, and newer arrivals like Slack and Zoom, WebEx is now a choice amongst many. When WebEx works, it does so decently at best. It suffers from bandwidth issues, even with only two participants in the same building. Furthermore, if a large enterprise buys an account, they are given "dedicated" support. When the client recently kept crashing every time I joined a meeting, I called the WebEx support number. After a half hour, I was told I needed to be transferred to our company's dedicated support team, who (after an hour of not being able to fix my problem) said I needed to be transferred to Cisco. Their agents wanted me to roll back device drivers (that hadn't been updated in over three months) and even suggested I may need to reinstall my operating system! I told them I had no issues with any of the other tools I use daily (Hangouts, Slack, Zoom, Skype for Business) and that I could attend a WebEx meeting if I used a browser. The agents only knew how to read from a script, and still haven't solved my problem.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/09/2018
Rebekah M.
Insurance Agent
Assurance, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020

"No better way to deploy tech support"

Commentaires: Skype and Zoom have monopolized a lot of the solutions that Cisco Webex neatly includes, but I believe Cisco Webex to be far and away their superior in true screen-sharing (rather than just presenting it projector-style). Use it for tasks like tech support with companies who you would otherwise contact on the telephone, and you will find the task much, much less frustrating.

Avantages: The product is straightforward in use and not difficult to learn; plus, it is so quickly accessible from a cold start. That combined with the comprehensive screen-sharing feature makes it absolutely perfect to perform tech support. In my position at an advertising agency, we used this software nearly every time we had to use a particular, very touchy, media planning tool. We would pop open this software, accept access to our computers from the tech support we called, and get everything fixed within mere minutes. That was a godsend, let me tell you.

Inconvénients: While I found it straightforward to use, not all may (I say this as a younger professional who pleasantly surprised a long-term user in tech support, who was used to clients taking longer to follow their instructions). The other little con I found was a lack of some integration, although I may have simply missed opportunities that exist; while the program opened quickly and was always ready, I found myself searching through my computer for it on more than one occasion due to lack of app integration or with browsers.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020