Qui utilise Planful ?

L'éditeur aide les sociétés financières à automatiser leurs processus afin de raccourcir le délai nécessaire pour transformer des informations exploitables en actions. Le résultat est une entreprise agile et efficace, quelle que soit sa taille ou sa complexité.

Description de Planful

Host Analytics est un important fournisseur de solutions cloud de planification et de bouclage financiers. S'appuyant sur une expertise financière et conçu en vue d'assurer la réussite des clients, Host Analytics répond aux besoins des équipes financières et comptables et les aide à évoluer au fur et à mesure que les conditions commerciales changent. Il compte plus de 800 clients, parmi lesquels Bose, Boston Red Sox, Evernote, Overstock.com, Peets Coffee and Tea et Pinterest, qui s'appuient sur Host Analytics pour leurs opérations de planification, de budgétisation, de modélisation, de consolidations et de reporting.

Informations sur Planful

Planful

https://planful.com/

Fondé en 2000

Prix de Planful

Planful n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Planful - Fonctionnalités

Logiciels de BI (Business intelligence)
Analyse de la rentabilité
Analyse prédictive
Analyse visuelle
Benchmarking
Fiches d'évaluation (scorecards)
Indicateurs clés de performance
Indicateurs de tendances et de problèmes
Mesure des performances
Planification stratégique
Publication et partage
Rapports ad hoc
Tableau de bord
Analyse ad hoc
Analyse prédictive
Analyse qualitative
Analyse quantitative
Budgétisation et prévision
Consolidation et regroupement
Fiches d'évaluation (scorecards)
Indicateurs clés de performance
Planification stratégique
Rapports ad hoc
Tableau de bord
Bilan comptable
Compte de résultat
Consolidation/regroupement
Entreprises multiples
Gestion de la trésorerie
Gestion de versions
Grand livre général
Multi-département/projet
Planification des ressources
Prévision
Scénarios possibles
Budgétisation et prévision
Définition d'objectifs
Fiches d'évaluation (scorecards)
Gestion des idées
KPI
Modélisation et simulation
Planification des scénarios
Roadmap stratégique
Suivi des étapes
Tableau de bord
Bilan comptable
Budgétisation et prévision
Compte de résultat
Consolidation/regroupement
Contrôles/Permissions d'accès
Entreprises multiples
Gestion de la trésorerie
Grand livre général
Importation et exportation de données
Piste d'audit
Scénarios possibles
Affichage relationnel
Analytics et reporting
Découverte en images
Gestion de contenu
Modèles de simulation
Tableaux de bord personnalisés
Traitement analytique en ligne
Vues filtrées
Connecteurs de source de données
Exploration des rapports
Exportation de rapports
Fonction de glisser-déposer
Prévision
Rapports de marketing
Rapports de ventes
Rapports planifiés et automatisés
Reporting financier
Tableau de bord personnalisable
Traitement analytique en ligne

Avis sur Planful

Afficher 5 avis sur 30

Note globale
4,2/5
Facilité d'utilisation
4,1/5
Service client
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Rapport qualité-prix
4,3/5
Priyanka K.
Business Intelligence Engineer
Logiciels, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/02/2018

"HA is really an efficient tool which made our FP&A activities automated to certain exten"

Commentaires: Automation , easy to use

Avantages: Reusable formats in Reports makes Reporting easier and customer support responds usually in hours and makes our job more easy.

Inconvénients: I think they should have more tutorials on their Training website.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/02/2018
Janet G.
VP, Planning & Analysis
Pétrole et énergies, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/10/2017

"We had a quick implementation, and find that the environment is very flexible. All end users :-)"

Commentaires: Monthly operational reporting time reduced from 3 days to 3 hours. We built alternative hierarchies for our chart of accounts and entities, so that operations can see their relevant data in the format they prefer, whereas accounting can see it based on GAAP. Modeling transformed our budget process from Excel spreadsheets to a cloud-based solution accessible to all end users, so budget creation migrated from FP&A to the process owners. Budget consolidation process was reduced from 2 days to 2 minutes. We have also transformed to a rolling forecast using modeling, so that the annual budgets required by lenders comes from the forecasts, and is no longer a time-consuming annual task. We have also since identified other uses for modeling, including complex calculations for our formula pricing that is based on external data imported into tables. We are also importing non-financial data to enhance our asset management deferred maintenance program.

Avantages: There are no limits to the types and volume of data that you interface within Host Analytics, as long as you maintain a common field. Implementation went well (with a consulting partner), and it enabled our budget manager to trim his reporting time from 3 days to 3 hours. The modeling module uses an Excel add-in, so the feel and use of Excel is still available, but the results are stored centralized, so when any end user retrieves data, there is one version of the truth. Customer service is second to none. In my 30+ years in planning and analysis, I have never found a team so dedicated to ensuring their customer's success. Feature updates are either monthly or quarterly, and are focused on what the customers have expressed are their needs or wishes.

Inconvénients: It required that we use a partner consultant to implement. This may be due mostly to the fact that as a small company, we do not have the internal IT resources; the initial implementation without a partner stalled due to resource and communication issues.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/10/2017
Bradley G.
Manager
Services financiers, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/12/2016

"Very slow, but highly customizable"

Commentaires: Implemented this software solution at my office. It was less expensive than some of the other providers, and we expected the product to perform as such. There are some drawbacks to the product, but I think these are in-line with the price.

Avantages: Very deep database and highly flexible integration with our disparate data feed.

Inconvénients: Slow. A data pull is not immediate and can cause some frustration if data is not pulled 100% accurately the first time. Collaboration can also be difficult, as the individual models are fragile and must be updated online.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/12/2016
Jean D.
Financial Planning & Reporting Mgr
Vente au détail, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/09/2017

"User friendly product. Great customer support"

Commentaires: We generate our reporting package quicker and with less errors. Our planning process runs more smoothly and efficiently again with less errors. We are able to consolidate our plans quicker.

Avantages: How easy it is to create basic reporting and customize and scheduled distribution. Interface that is scheduled nightly to automatically populate Host with data from our G/L. Consolidation of our plan is more efficient and timely so changes aren't such a nightmare to make.

Inconvénients: Quarterly releases are great, but they don't give you enough time to test them before they are automatically put into production.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/09/2017
Han S.
Manager, FP&A REPORTING & ANALYTICS.
Produits pharmaceutiques, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/09/2017

"OVerall is a great tool for the ease of standardizing and managing our reports."

Commentaires: Our reporting process became easier for end users. The Support and CFL team from Host also helped us tremendously for our users from day to day basis!!

Avantages: The application made reporting a piece of cake with automated distribution. The planning tool helped us standardize our budgeting process and we're very impressed with the workforce planning module that helped us easily managing our headcount and compensation estimate.

Inconvénients: Not the most user friendly application for budgeting purpose. The access was made easy with SSO solution, but the timeout issue causing customers to complain.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/09/2017