17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de FMS:Workplace

FM:Systems fournit des solutions de gestion du lieu de travail qui permettent aux organisations d'identifier, de planifier et de créer le lieu de travail idéal pour chaque employé. Les plateformes de gestion intégrée du lieu de travail et de planification des ressources de l'éditeur permettent de gérer les espaces et le taux d'occupation, la maintenance des installations, la planification des bureaux et des salles de réunion, les actifs et bien plus encore avec un logiciel cloud, un affichage dynamique et des capteurs d'utilisation reposant sur l'IoT (Internet of Things). L'éditeur permet aux organisations de prendre des décisions basées sur les données qui réduisent les coûts d'exploitation, augmentent la productivité et améliorent l'expérience des employés.

Qui utilise FMS:Workplace ?

La suite est utilisée dans le monde entier aussi bien par de petites et moyennes entreprises que par de grandes sociétés classées au Fortune 100. FM:Systems enregistre un taux de rétention de la clientèle de 97 % et un taux de satisfaction client de 98 %.

Où peut-on déployer FMS:Workplace ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • FM:Systems
  • Situé à Raleigh, É.-U.
  • Fondé en 1984

Assistance FMS:Workplace

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Belgique et 11 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, coréen, danois et 6 autres

FMS:Workplace - Prix

À partir de :

Non fourni par l'éditeur
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

FMS:Workplace n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • FM:Systems
  • Situé à Raleigh, É.-U.
  • Fondé en 1984

Assistance FMS:Workplace

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Belgique et 11 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, coréen, danois et 6 autres

FMS:Workplace en vidéos et en images

FMS:Workplace Logiciel - 1
FMS:Workplace Logiciel - 2
FMS:Workplace Logiciel - 3
FMS:Workplace Logiciel - 4
FMS:Workplace Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de FMS:Workplace
FMS:Workplace Logiciel - 1
FMS:Workplace Logiciel - 2
FMS:Workplace Logiciel - 3
FMS:Workplace Logiciel - 4
FMS:Workplace Logiciel - 5

Fonctionnalités - FMS:Workplace

  • Entretien des équipements
  • Gestion de l'espace
  • Gestion de l'occupation
  • Gestion de la durabilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de projets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion des équipements
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion locative
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Mises à jour en temps réel
  • Planification de la maintenance
  • Planification des installations
  • Plans et cartes de sol
  • Rapport d'utilisation
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Réservation d'espace
  • Réservation en ligne
  • Suivi des ressources
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à FMS:Workplace

Atteignez un retour sur investissement de 570 % grâce à un système complet d'ordres de travail, de contrôle des clés, de maintenance préventive et de gestion des biens.
Ce logiciel offre une solution intégrée complète ou des opportunités opérationnelles cibles clés avec une approche modulaire.
Logiciel de gestion des espaces reconnu, utilisant l’IoT pour le suivi et l’adaptation des environnements de travail.
Planification en temps réel, flexible et conviviale pour les espaces de bureau et les commerces de détail.
Rosmiman IWMS est un logiciel de gestion immobilière et des installations caractérisé par sa robustesse et sa fiabilité.
Vos opérations sous la loupe. Gérez visuellement vos ressources, vos actifs et vos équipements sur tous vos sites.
Wrike est un logiciel de gestion de projets pour entreprise incluant des modèles, une gestion du temps, des diagrammes de Gantt, des tableaux Kanban, un reporting, etc. En savoir plus sur Wrike
GMAO basée sur le cloud qui rationalise les ordres de travail et la gestion des installations. Créez des projets, attribuez des ordres de travail et gérez les actifs.
eBASE fournit aux établissements d'enseignement, municipalités et entreprises une suite logicielle de gestion des installations facile d'utilisation.

Avis sur FMS:Workplace

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
25%
4
61%
3
11%
2
3%
Phil
Director, Global Real Estate and Facilities (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Aviation et industrie aéronautique, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

User friendly, powerful, well priced and great customer support!

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Able to easily track our real estate portfolio and run reports in real time.

Avantages :

- Easy and intuitive to setup, use and maintain - Can be used out-of-the-box, no customization needed (unless you want something special) - Well priced (no hidden cost, unlike many of the big, enterprise systems) - Modular system, so you only pay for the modules you need - Very responsive (and effective!) customer support - FMS keeps adding new features - Provides self-host and hosted options

Inconvénients :

It is only compatible with AutoCAD or their own CAD software. We use a different CAD software and so we had to spend extra $ to get a compatible CAD software.

Eduardo
AVP Facilities Planning (É.-U.)
Enseignement supérieur, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Space Management

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : With FMS Workplace Space Management, we have provided our decision makers and end users with direct access and insight into their space data for their respective. We have also streamlined our state reporting submission process making it more effective and efficient, and allows us to dedicate more time to other needs and areas of improvement.

Avantages :

Clean and simple user interface makes it easy to navigate. Native integration with AutoDesk makes the integration process with facility floor plans smart and seamless.

Inconvénients :

Would like to see integration expand and grow into site level plans that allow for the big picture to be displayed and visualized.

Alternatives envisagées précédemment : Manhattan SCALE et FAMIS 360

Pourquoi passer à FMS:Workplace : User Interface. Highly configurable for non-technical administrative and functional users. Native integration with AutoDesk.

Réponse de l'équipe de FM:Systems

il y a 3 ans

Hi Eduardo, thank you for taking the time to give your feedback! We really appreciate it, and are so happy that your experience with FM:Systems has been so positive. The native integration with Autodesk is one of our favorite features as well. Please continue to let us know about your future experiences.

Andy
Manager (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

FMS Workplace

2,0 il y a 11 mois

Commentaires : I have been disabled with the support. A change was made to the system a couple of months ago and they FMS support can't seem to fix the problem. Currently as the system right now I would not recommend.

Avantages :

I don't have any Pros about the system. It does just enough to get by, but it works slow. I might would not be so disappointed if it was not so slow to use.

Inconvénients :

It is very slow. It is frustrating trying to even assign work as it takes so long for changes to be made. Saves can take as long as 15-20 seconds and even longer at times. It has a very old feel of an interface. There are way to many fields that are not needed that make the interface take up the entire page. It is not customizable. Reports can not be customized by the administrator. Yes you can export but even then if you choose export it exports the entire page of data instead of a way to select. The only reason the product was chosen was because of space planning part and it included the maintenance part and it was the product at their previous location. It was selected by someone who had never used maintenance specific system. But that individual also was told that system was administrator customizable such as required fields etc.

Teresa
IT Account Manager (É.-U.)
Banque, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great solution for centralizing all facets of the Facilities world into a single, robust platform

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

As an IT Administrator of the tool, we are able to easily configure the application to support the different Facilities processes. The general model of the tool revolves around the few key concepts of Facilities Management and everything can be built out from there (space, maintenance, real estate, etc.) allowing for customized processes while still keeping the data centralized. This allows for reporting and analysis at a detailed level (perfect for engineers, space planners, property administrators, etc.) as well as at higher levels for Facilities Managers and Executives. FM Systems, as a company, provides various tools for IT admins to manage and create in the tool including an amazing customer portal with all documentation, blogs, forums, and webinars that allow for constant learning and communication with both the company and other FM Systems users. In addition, when customer support is needed, the team is knowledgeable, friendly, and easy to contact. I also like how the user experience can be tailored to accommodate different skill sets and job descriptions. There are many functional components that most software packages would require an IT skill set to be able to execute. With FM:Interact, things like customizing a view, writing/scheduling/running reports, etc. are easy enough that, with a little training, we are able to empower the business to make the solution their own. We are also able to "turn these things off" for users that don't need them.

Inconvénients :

Our implementation is currently hosted on-premise. While the IT overhead of hosting the software is not high (especially compared to other solutions), I do want to explore the option of FM hosting to further reduce that overhead. This will allow us to take advantage of the updates faster and get the latest-and-greatest features into the business' hands.

James
Facility Manager (É.-U.)
Assurance, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I have been a client for over 6 years we use it for space planning , asset management and facility

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Because of the ease of use we were able to role this out to a larger user group , which help decentralize some of Facility Managements work load . Move Coordinators for each department can submit move requests that just need approval from Facilities the data is all input buy the user. Seating plans are easily viewed on line and employee directories all employees to find an employees location easily .

Avantages :

Easy to use , can be configured to your business, ASP is reliable , you only buy the modules you need . FM Systems provides great customer support services I have had great experiences

Inconvénients :

We have been very happy with the product the new product releases have really improved usability and performance . The only con is making multiple entries is very cumbersome you can only make one change at a time. For example when entering an asset there is no copy feature when adding multiple or when editing space type you need to edit each record form. It would be nice to use a spread sheet view in addition to a form view to enter records . For large changes FM Systems support services can do batch uploads .