Pour qui ?

Buildertrend is ideal for Home Builders, Remodelers, Specialty Contractors and General Contractors.

Notes moyennes

1 265 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 39,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Prix Unlimited projects for $299/month with 3 users. Each additional user is $39
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Buildertrend
  • http://www.buildertrend.com
  • Fondé en 2006

En savoir plus sur Buildertrend

Buildertrend is cutting-edge, cloud-based project management software. With nearly 1 million users across the globe, Buildertrend empowers the construction industry with a better way to build. Buildertrend's software helps construction professionals build more projects while reducing delays, eliminating communication errors, and increasing customer satisfaction. From Estimating, Scheduling, and Change Order features to Client Communication and Document Management the feature set is here to help!

Buildertrend - Fonctionnalités

  • Gestion de projets
  • Gestion des contrats
  • Gestion des devis
  • Gestion des ventes
  • Gestion du temps
  • Planification
  • Prévision
  • Suivi des clients
  • Base de données des coûts
  • Gestion de projets
  • Gestion des clients
  • Gestion des devis
  • Gestion des offres
  • Ordres de changement
  • Planification
  • Relevé des matériaux
  • Commerce et industrie
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des leads
  • Gestion des ordres de travail
  • Listes de contrôle et inspections
  • Mesure aérienne
  • Planification
  • Prise de clichés
  • Base de données de produits de construction
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des clients
  • Gestion des devis
  • Gestion des offres
  • Ordres de changement
  • Planification
  • Relevé des matériaux
  • Analyse hypothétique
  • Correcteur grammatical
  • Devis plomberie
  • Devis système CVC
  • Devis électricité
  • Gestion de projets
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Modèles personnalisables
  • Piste d'audit
  • Rapports et analyses
  • Relevé des matériaux
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Ordres de changement
  • Rapports d'incidents
  • Sous-traitants
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Accès mobile
  • Aménagement paysager
  • Base de données d'usine
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Entretien des terres
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Planification et rendez-vous
  • Routage
  • Suivi de l'irrigation
  • Calendrier du personnel
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des offres
  • Gestion des tâches
  • Ordres de changement
  • Planification de projet
  • Planification des tâches
  • Replanification
  • CRM
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion des contrats
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des offres
  • Gestion des services et des garanties
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestions des permis
  • Planification des tâches
  • Accès mobile
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des ordres de travail
  • Planification
  • Relevés chimiques
  • Routage

Avis les plus utiles sur Buildertrend

Good choice for design/build residential remodeling

Traduire avec Google Translate Publié le 20/06/2019
Jim K.
President /CEO
Construction, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: With BuilderTrend, we've eliminated the need to have the classic "job binders" for our projects. Through the mobile app, we've enable our field carpenters and project managers to have all the accurate and current project information they need available on their tablets or phones. We've also enhanced communication with our client homeowners by enabling them to have on-line access to key information on-demand.

Avantages: BuilderTrend has been a good solution for us to enhance our project management capability and ultimate become our CRM as we've migrated from an older CRM system. The subcontractor management and bidding, client selections, project management and scheduling, and client invoicing have all worked well for us, especially with the links to QuickBooks. We've recent adding timekeeping for our field personnel which also has simplified that aspect of our process. We also have enabled the client portal to allow our homeowners to see their selections, contracts, change orders, drawings, and payment schedules. In the 5 years we've have been using BuilderTrend, we have been impressed with the enhancements that have enable us to consolidate more of our software to BuilderTrend.

Inconvénients: Migrating old client data did not work well and we were not provided great support with this task. The front line support people were not up to the task and continually blocked us from dealing directly with their development people to come up with creative solutions to this problem. As a result, our old client information does not have accurate date records from when they became clients. Also, as new capabilities and features are added, the custom fields that we created are no longer needed but are difficult to remove as the past information is dependent on these now redundant data elements.

Game changer for our daily operations

Traduire avec Google Translate Publié le 13/06/2019
Jennifer K.
Office Manager
Construction, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall we've had a very positive experience and don't foresee us switching anytime soon.

Avantages: Having one place to manage all of our field operations has been a game changer. Especially the iunlimited document & photo storage -allowing us to grant access to all paperwork and details to the field team with just a few clicks. The flexibility of the scheduling platform and ability to connect tasks and create interdependent "living" schedules is great and the ability to have multiple levels of permissions for subs/clients & our team is very comprehensive as well and allows us to customize for the way we use the system. Their customer service is top notch and there is always someone available to chat about an issue and they are on top of any issues with updates and consistently adding valuable features to the platform based on very specific user feedback.

Inconvénients: I think they need more work on the Lead/sales managing side of the platform -we had been using ACT customer management system and would love to have the ability to also manage all client contacts and leads in Buildertrend but it is not nearly as comprehensive although they did just roll out a reports function that will help I think more option for customization would be helpful. Even if they were able to integrate with ACT or the like. I also wish they integrated with more accounting software as we use Sage and it is not supported. Admittedly it is not as common as quickbooks but the lack of integration creates more work for us on the accounting side of things.

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