15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Alora Home Health

Le logiciel Alora simplifie la mise en œuvre et la gestion de votre travail d'aide médicale à domicile. Alora est une solution d'agence complète et optimisée pour tous les appareils, y compris les smartphones, qui offre un système de documentation clinique facile à utiliser et adapté à toutes les disciplines. -Prise en charge de tous les régimes d'assurance-maladie -Idéal pour les soins spécialisés et non spécialisés -Gestion de plusieurs bureaux ou lignes d'activité.

Qui utilise Alora Home Health ?

Alora est la solution idéale pour les agences qui travaillent dans le secteur de l'aide à domicile, des soins à domicile, des soins spécialisés, des soins non spécialisés, des soins infirmiers privés, des soins palliatifs et/ou pédiatriques. Le logiciel Alora est convivial et compatible avec les appareils mobiles.

Alora Home Health Logiciel - 1
Alora Home Health Logiciel - 2
Alora Home Health Logiciel - 3
Alora Home Health Logiciel - 4
Alora Home Health Logiciel - 5

Alora Home Health ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Alora Home Health

Alora Home Health

4,6 (144)
295,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
55
1
4,6 (144)
4,5 (144)
4,7 (144)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
200,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
82
21
4,5 (687)
4,5 (687)
4,5 (687)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Alora Home Health

AxisCare
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Planification
Planification des aidants
Axxess Home Health
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conformité
Gestion des plans de soins
Planification
AlayaCare
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des employés
Planification des rendez-vous
WellSky Personal Care
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des plans de soins
Planification
ACES PRO
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
ACESoft Business Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Homecare Homebase
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Facturation
Rapports et statistiques
Rosemark
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Facturation
Planification des aidants
ShiftCare
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des calendriers
Planification en temps réel

Avis sur Alora Home Health

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
69%
4
23%
3
4%
2
1%
1
3%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Machines, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alora Home Health Review

5,0 l’année dernière

Commentaires : Il me permet de bien profiter de leurs plans de soins

Avantages :

Avec ce logiciel ils nous proposent de tres bonne stratégie de soins

Inconvénients :

C'est juste le niveau de facturation qui est moin apprécié

Joy
Office Manager (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées précédemment :

User-friendly!

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Alora provides assistance to all our queries, they are always willing to help!

Avantages :

User-friendly interface. Alora customer service team are the best! They will find ways to assist you and resolve your concern.

Inconvénients :

There's room for improvements, on which Alora people are very willing to file a feature suggestion. Alora team gladly listens to what we need for an effective charting. Having Alora as our electronic medical record for both Home Health and Hospice is awesome!

Réponse de l'équipe de Alora Healthcare Systems

il y a 2 mois

Thank you so much Joy, it's always great to hear feedback on features our customers want to see, interactions with our support and development team, and of course, your overall user experience. We strive to make Alora simple to use, and comprehensive to whatever your workflow demands. We appreciate you taking the time to share!

Nicole
CEO (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées précédemment :

Alora streamlines documentation, enhances efficiency, and elevates patient care to unprecedented levels!

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : Alora has exceeded my expectations in every way. I have used a lot of EMR systems in my career and Alora by far has the most user friendly, efficient platform for home care. The software is extremely easy to use and learn, encompasses everything my business needs to be efficient and compliant and is able to be customized to the specific needs of my agency. The implementation was seamless, organized and abundant with resources. Every person that I have worked with at Alora during the implementation process went above and beyond to ensure an excellent experience. Their customer support is easy to reach and available to help with everything I need. Alora also integrates perfectly with my payroll and billing systems. It streamlines the process for my nurses and allows them to spend their attention on their patients rather than difficult charting and paperwork. I couldn't be happier with my decision to partner with Alora!

Avantages :

My favorite aspect of Alora is its user-friendly interface and smooth navigation, which greatly improves our ability to efficiently manage patient care, documentation, and communication within our home healthcare agency. Additionally, Alora's robust features and customizable options empower us to tailor the software to our specific needs, enhancing our overall workflow and productivity.

Inconvénients :

What I find challenging about Alora is its cost structure, which is difficult for smaller home healthcare agencies or those operating on tighter budgets. While the software offers valuable features, the upfront licensing fees and ongoing subscription costs poses financial constraints for us as a start up company.

Chris
Chief Marketing Officer Assistant Administrator (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Mediocre Product, Subpar Customer Service, Terrible Communication

2,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : As stated, the software functionally does what it is represented to do, but the customer service makes a client feel like they do not care. Do not expect a solid level of communication or service with this product.

Avantages :

Software does the basics of what it is represented to do.

Inconvénients :

Implementation was a long, unorganized process, where it took a long time for us to be able to bill. Customer service and responsiveness to issues, questions, etc. is very bad. Communication? Good luck getting a call back. We were setup for auto bill and still received notices that we were past due. We called THREE times and finally our bill was just processed - no follow-up, no here's what happened, no communication on it at all.

Réponse de l'équipe de Alora Healthcare Systems

le mois dernier

We appreciate you taking the time to share your feedback with us, and we're genuinely sorry to hear about your experience with our customer support. Ensuring that every customer feels valued and supported is at the core of what we do, and it's disheartening to learn that we fell short of meeting your expectations in this regard. Your feedback is taken very seriously and we are committed to addressing the concerns you've raised. We understand that effective communication and attentive service are essential components of a positive customer experience, and we're dedicated to improving in these areas. Would you be willing to meet with our Customer Support Manager to discuss your experience and provide some details of the events that occurred? If so, on our website you’ll see the phone # and direct email for our customer support, and we would appreciate the chance to correct these issues. Thank you for bringing this to our attention, and we hope to have the chance to regain your trust.

Melissa
Biller, Credit Collection Specialist (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alora Home Health Software

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Customer Support - Hands down the best customer support there is

Inconvénients :

reporting- Improvement needs made to reports