15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Availity

Il s'agit de gérer le cycle des revenus avec des outils qui permettent de collecter plus de ressources, tout en rationalisant la facturation et le remboursement.

Qui utilise Availity ?

Non fourni par l'éditeur

Availity Logiciel - 1

Availity ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Availity

Availity

3,8 (129)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
14
17
3,7 (129)
3,9 (129)
3,5 (129)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
49,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
101
2
4,8 (42)
4,8 (42)
4,9 (42)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Availity

TeamDesk
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Conversion de bases de données
Sauvegarde et récupération
HARP
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
eHospital Systems
Fonctionnalités les mieux notées
Aide à la décision
Dossier médical informatisé et partagé
Planification des patients
MedEZ
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Health Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Flex-HIS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Sign In Scheduling
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Smartsheet
Fonctionnalités les mieux notées
Création et conception de formulaires
Replanification
Suivi des projets
Caspio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Migration de données
Planification et programmation de projets

Avis sur Availity

Note moyenne

Note globale
3,8
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
3,5
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
3,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
41%
4
30%
3
12%
2
4%
1
12%
Rebekah
Rebekah
Sales Associate (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Perfect for looking up anyone's insurance

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : It allows us to get insurance information for our patients pretty seamlessly and makes it super easy!

Avantages :

What I like most about this software is that you are able to look up insurance for anyone. It gives you details that you need for the service that you are providing without having to always call the insurance themselves to get the information you need.

Inconvénients :

What I like least about this product is that if you are looking for specific details about a service sometimes it does not give you what you need. Also, it tends to time out as well as have maintenance issues every now and then.

Kaja
Kaja
Support Staff (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I use Availity to check claim and eligibility status for various insurances.

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : I give it "Extremely likely" to recommend this product to others because some insurance companies will only deal with you through Availity. You just have no other choice. If that were not the case, I would still give it a 7.

Avantages :

I like that I have access to eligibility and claim status for multiple insurance companies in one place. Some of the companies even let you manage your prior auth/referrals through Availity.

Inconvénients :

Sometimes Availity fights with me horribly. I would like to be able to use our billing NPI to check the status of claims for all insurance companies, but most require the provider's NPI and that is just more difficult. Also, a few of our newer provider's NPIs are not loaded so I can't check their claim status at all. That is frustrating because some insurance companies won't give you claim status over the phone.

Gloria
Prior Authroization (É.-U.)
Cabinets médicaux, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Verifying multiple insurances made easy

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages :

You can verify 10+ insurances through one portal which makes it much more efficient for our branch User friendly Able to verify patient information, copays, medical groups and deductibles

Inconvénients :

i have no complaints when it comes to using availity the last two years

Quyen
Analyst (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Availity= problems

1,0 il y a 5 ans

Commentaires : Awful! It is an awful site that does not try to do customer service or fix their problem. They try to close your tickets before it is resolved and when you tell them there is an issue. They tell you there is no issue.For instance, trying file a dispute on a claim and there is no Dispute option. I get this a lot and they tell me "there is no problem... You can file dispute...It has been resolved..." I still have the same problem after they say these things.

Avantages :

You can go to Eligibility to claims...most of the time.

Inconvénients :

There is a long list. A lot of times you cannot pick options like the secured message, disputes, etc. on claims. Then when you try contact their support team/customer service.They do not try to help you resolve your issues and they close your tickets before it is even solved. I spent over a week trying to explain to them things like your portal supposed to shows claims and Assurance (the support says it was Assurance issue) is where we send claims electronically. They have nothing to do with denials or claims that has been denied. I will stop here because I run into at least 2 or 3 issues a day for Availity.

Raees
Raees
Medical Biller (Pakistan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Patient Insurance benefits coverage verification is too easy

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : We are using this to know patients benefit coverage details and in every state big insurance companies benefit details found under one account it’s good and time saving thing best thing you get correct HMO or PPO details with this you can reduce your denials volume if you submit your claim after verification to correct vendors happy with this services

Avantages :

We are using this to know benefits of patients coverage every time you know correct benefits details to know what is cover under patient current benefits plan

Inconvénients :

Some time insurance request a medical records to review a per payment review in this part and filling appeal through portal you are facing some extra time need to improve more