NAVRISK VISION

Qui utilise NAVRISK VISION ?

L'expertise de l'éditeur porte dans les solutions logicielles d'assurance et de gestion des risques pour les mutualisations de risques d'entités publiques, les administrateurs tiers (TPA) et les entreprises autoassurées.

Description de NAVRISK VISION

NAVRISK VISION est un outil d'administration complet pour la responsabilité générale, la responsabilité des cabinets médicaux et les réclamations de rémunération des travailleurs avec des solutions supplémentaires d'analyse, de SIGR, d'émission de politiques et d'évaluation de la sécurité et de biens. La solution permet de servir des clients sur le marché des risques alternatifs, y compris les auto-assurés, les mutualisations de risque public, les courtiers en assurance et les TPA.

Informations sur NAVRISK VISION

DAVID

http://www.davidcorp.com

Fondé en 1984

Prix de NAVRISK VISION

NAVRISK VISION n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de NAVRISK VISION est disponible à partir de 40 000,00 $US.

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À partir de

40 000,00 $US

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

NAVRISK VISION - Fonctionnalités

  • Administration de la réassurance
  • Devis
  • Gestion de la souscription
  • Gestion des renouvellements
  • Génération de stratégies
  • Moteur de notation
  • Suivi des annulations
  • Suivi des réclamations
  • Suivi des réintégrations
  • Traitement des stratégies
  • Émission de stratégie

Logiciels d'assurances : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse prédictive
  • Audit
  • Contrôle des processus métiers
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des contrôles internes
  • Gestion des exceptions
  • Gestion des risques de réputation
  • Gestion des risques juridiques
  • Gestion des risques liés à l'informatique
  • Gestion des risques opérationnels
  • Gestion des réponses
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Évaluation des risques

Logiciels de gestion des risques : afficher la liste complète

  • Bibliothèque de stratégies
  • Certificat
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Création de stratégies
  • Formation aux stratégies
  • Gestion de versions
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des métadonnées de stratégies
  • Pistes d'audit
  • Rapports et analyses

Logiciels de gestion des règlements : afficher la liste complète

  • Administration des stratégies
  • Déclarations de sinistre électroniques
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des experts répartiteurs
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des payeurs
  • Réclamations sur papier
  • Suivi des tickets modérateurs et des franchises
  • Suivi résolution des réclamations

Logiciels de traitement des réclamations : afficher la liste complète

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Avis sur NAVRISK VISION

Lire tous les avis

Note globale

3,2/5

Score moyen

Facilité d'utilisation 2,9
Service client 3,6
Fonctionnalités 3
Rapport qualité-prix 2,9

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Paul L.
Risk Analyst
Administration publique
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/11/2017

"We were an early adopter of NavRisk and have been pleased since the roll out."

Avantages: Ease of accessibility even from the field. We can access it when we are at meetings with out laptops with no need for a special connection. I love that I can even access it from my iPhone.

Inconvénients: The document generation via letters in the system. The old silver light version was not that great and the newer version it replaced is even worse.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/11/2017
Denise R.
Underwriting Assistant
Assurance, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2017

"I process changes to the policies and issue certificates of insurance"

Commentaires: Better layout of information and user friendly in some items (looking up particular vehicles, properties, finding a member).

Avantages: I like the overall layout of the screens-easy to read and quick to look up items such as particular vehicles and properties by typing a few letters.

Inconvénients: too many tabs to go through for looking at a particular item and more steps in processing work and the process to do certificates is not user friendly as I am unable to revise a certificate holder name (I have to add a new item to the list of certificate holders).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/12/2017
Pattijo S.
Work Comp Coordinator
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/12/2017

"Disappointing. Web based program not as functional as we had hoped. Renaissance was better."

Commentaires: Web based software allows us to work claims when we're traveling.

Avantages: Having web-based software is ideal for traveling. The EDI reporting works efficiently most of the time which is critical since electronic reporting is required of insurers in MT. The response time is consistently good. This was a concern when we began looking at webbased software. Creating trouble tickets is easy. We periodically get emails requesting our opinion and we're asked if we have any concerns. If we had more time we would take more advantage of support when its offered. The annual contract service fee is reasonable.

Inconvénients: SAP Reporting has been the biggest problem. Running reports is slow. The formatting /shading of the reports uses too much paper and ink. The drop-downs default to oldest dates. This is particularly a problem in medical review. The MT fee schedule is updated annually. When we enter CPT code, system defaults to the oldest fee schedule. We have to scroll down to select the newest fee schedule amounts. Unecessarily time consuming. Default needs to be changed to grab the newest date. It's baffling to us that this hasn't been fixed. It doesn't seem we are the only insurer that this affects.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/12/2017
Cassandra O.
Workers Comp Coordinator, DrugFree Workplace Coordinator, Travel Coordinator
Construction, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2017

"Has everything we need and great customer service"

Avantages: The value and the customer service, it has everything we need for claim's software. The company is very friendly as well.

Inconvénients: Hard to use, can have some issues when inputting data. Not user-friendly. I have to write down a lot of the step by step directions.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2017
Ryan C.
HR Program Specialist
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/11/2017

"NAVRISK is a huge upgrade from the previous Renaissance software"

Avantages: The ability to customize your fields is the most useful tool. For example, there is a ton of information that you can run a search on, some of which, because we are a self-insured municipality, we don't need. The ability to remove some of those fields from my usual view is very useful so that my normal view isn't cluttered. But if I ever need the other fields, getting them back is as simple as a few clicks of the mouse.

Inconvénients: The inability to see all of the various fields in some of the views. For example, when looking at payment screens, unlike in Renaissance, a lot of information is found off the screen, requiring you to scroll right to see everything. It just takes some getting used to. There is a lot more information to see using Nav, but having to scroll to access it all takes some getting used to.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/11/2017