Dynamics SL

par Microsoft

4 / 5 77 avis
Dynamics SL

Notes moyennes

77 avis
  • Note globale 4 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de $190/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Installation (Windows)
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Microsoft
  • http://www.microsoft.com
  • Fondé en 1975

En savoir plus sur Dynamics SL

Gestion de projet, calcul du coût des tâches, gestion du matériel, saisie des appels de service, réception, facturation et solution de vente.

Dynamics SL - Fonctionnalités

  • Gestion de projets
  • Gestion des sous-traitants
  • Historical Database
  • Intégration comptable
  • Modèles personnalisables
  • Piste d'audit
  • Rapports et analyses
  • Relevé des matériaux
  • What-if Analysis
  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des bons de commande
  • Grand livre général
  • Projections des dépassements de coûts
  • Répartitions des constructions
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Ordres de changement
  • Rapports d'incidents
  • Sous-traitants
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Dynamics SL

Have used Dynamics SL for around 8 years. Very comfortable with it and pretty easy to get use to.

Traduire avec Google Translate Publié le 09/01/2018
Holly S.
Director of HR
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : asdf
4/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
3 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Using them daily, I understands many ins and outs. I've been cross trained over the years in many of the modules. I understand there will be an upgrade coming in the near future and look forward to seeing a preview of it.

Avantages: Reporting is great. I use reports weekly for time sheets when entering in payroll, for commission data. All of the look up screens are simple and give great information-- such as in the modules for Accounts Receivable, Accounts Payable, Purchasing, and General Ledger.

Inconvénients: Different modules do not speak to one another. You have to go to several different modules to complete a task, so multiple windows must be open at a time. It tends to slow down our servers and sometimes crashes when you are in the middle of something.

Tough to use, makes reconciliations a nightmare

Traduire avec Google Translate Publié le 10/11/2017
Jeff L.
CFO
Philanthropie, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
2/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
2 / 5
Fonctionnalités
Support client
2 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Investigate NetSuite. I've heard it's better.

Avantages: -The biggest pro with Dynamics SL is the interchange functionality with Excel. Exports from Dynamics SL to Excel have the formulas pre-written, and the formatting isn't great but isn't crazy. Copy and paste a journal entry from Excel to the GL!!! Yes please!
-Subledgers are abundant.
-Useful and simple multicompany reporting.
-Good for project-based accounting I guess.

Inconvénients: Where to start? CASH MANAGER AND BANK RECONCILIATIONS. The biggest thing that drives me crazy about Dynamics SL is that users can enter an accounting event, say a check, where the check date is different than the transaction date and both are different than the post date. In other words, there is no control function over periods!!!! One transaction could impact three different periods. Go back to the check example, where a check cut on July 1 could have a period post of June 30 and a transaction date of August 1. The check shows in the GL in June, Cash manager in August, and AP aging and reports in July. Absolutely horrible control for an ACCOUNTING system.
-Not user friendly or simple to use. My staff all have over a year experience and still don't know where certain things are in the system.
-Requires a lot of third-party support, which piles on the consulting fees in addition to the fees paid for annual maintenance to Microsoft.
-DSLUG [Dynamics SL user group] doesn't seem very user friendly either. My guess is that most outstanding organizations are on different software.
I suppose there are a lot of "hidden tricks" which make you valuable if you know the system inside and out, but since most users can't just pick it up off the street [even with an accounting background], they end up paying a lot to the consultants.

Lire d'autres avis