Description de IR Collaborate

Les écosystèmes de communications unifiées, de collaboration et de centre d'appels constituent la base de certains des systèmes d'entreprise les plus essentiels. Alors que le travail hybride devient la norme et que la demande pour une expérience utilisateur transparente augmente, le besoin d'une disponibilité élevée, d'une résolution rapide des problèmes et d'une compréhension intelligente est essentiel.

IR Collaborate est une solution de gestion des performances et de l'expérience de niveau entreprise pour les environnements vocaux, vidéo, de collaboration et de centre d'appels.

Qui utilise IR Collaborate ?

Solutions pour les grandes entreprises avec des systèmes de collaboration et de communication complexes et des environnements de transaction de paiement.

Où peut-on déployer IR Collaborate ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • IR
  • Situé à North Sydney, Australie
  • Fondé en 1988

Assistance IR Collaborate

  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Autriche et 19 autres

Langues

Non fourni par l'éditeur

À propos de l'éditeur

  • IR
  • Situé à North Sydney, Australie
  • Fondé en 1988

Assistance IR Collaborate

  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Autriche et 19 autres

Langues

Non fourni par l'éditeur

IR Collaborate en vidéos et en images

IR Collaborate Logiciel - 1
IR Collaborate Logiciel - 2
IR Collaborate Logiciel - 3
IR Collaborate Logiciel - 4
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Vidéo de IR Collaborate
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Comparez le prix du logiciel IR Collaborate avec ses alternatives

IR Collaborate

IR Collaborate

Tarif non fourni par l'éditeur
Version gratuite
Essai gratuit
0,00 $US
Version gratuite
Essai gratuit
32,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
1 000,00 $US/année
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - IR Collaborate

  • Alertes de seuil
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de réseau
  • Collaboration entre plusieurs utilisateurs
  • Communication multicanal
  • Conférences vidéo
  • Gestion de la configuration
  • Gestion des capacités
  • Gestion des performances
  • Gestion des réunions
  • Intégrations de tiers
  • Journaux des événements
  • Monitoring
  • Monitoring réseau
  • Outils de diagnostic
  • Protocole de gestion de réseau simple (SNMP)
  • Rapports de disponibilité
  • Rapports et statistiques
  • Routage des appels
  • Suivi de la bande passante
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance en temps réel
  • Surveillance et gestion à distance
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à IR Collaborate

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Logiciel offrant une vue unifiée du service délivré, de la disponibilité, des performances et de la sécurité des ressources informatiques.
Une solution de monitoring réseau sur le cloud regroupant gestion de la configuration, gestion des performances et gestion des pannes dans un seul produit.
With this, you can streamline IT Operations with next-gen product suite like:- NMS, EMS, Syslog, ITSM and APM.

Avis sur IR Collaborate

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
62%
4
38%
Utilisateur vérifié
Technical Delivery Manager (Allemagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Armée, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

More than a monitoring

5,0 l’année dernière

Commentaires : We are maintaining comparatively really big environment with many users, being aware of even little outages or events helps us to inform customer and users accordingly to provide better support and also prevent the possible incidents/problems in future.

Avantages :

It is more than a monitoring system, it is also a system you can configure the force systems to act accordingly/ regarding the alarms or situation.

Inconvénients :

Regarding my experience with Alarming solution for events, only missing part is to combine multiple alarms into 1 only alarms. As we all know, system has its own dependencies like network connections. When WAN connection is down, system created multiple events for multiple thresholds which are configured on systems behind that WAN connection. That would be great to have only 1 main alarm to tell customer that there is an alarm which affects all devices/systems behind that connection. I believe this function will be available in next upcoming software releases.

Réponse de l'équipe de IR

l’année dernière

Thanks for your feedback. We will take this into consideration. In the meantime, check out our IR Community for other tips and tricks! https://community.ir.com

David
Lead Infrastructure Architect (É.-U.)
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

IR Collaborate VoIP Monitoring

5,0 l’année dernière

Commentaires : While IR Collaborate is monitoring and reporting on our telephony environment - we are able to focus on building and running the telephony environments. The flexibility of the solution allows us to continue to expand our monitoring capabilities as we evolve our capabilities. IR Collaborate is also an invaluable training tool. Through deep insights into the telephony protocols and call quality data, our engineers are able to better understand how the telephony environment is used by our transport and contact center systems.

Avantages :

IR's Collaborate allows us to have "single pane of glass" to view our very large, multi-vendor telephony environment. This allows us to have a single dashboard to "manage our environment to". Through having the data staged and ready for use, IR's Collaborate enables us to quickly develop custom dashboards "focusing in" on specific areas of the environment for more focused monitoring or reporting.

Inconvénients :

Some advanced dashboard features require advanced training as they are not as intuitive as the core functionality. However, one would expect this of most any application that allows you to customize the data views as much as Collaborate does.

Réponse de l'équipe de IR

l’année dernière

Hi David, Thanks for your feedback. Our solution can take a little time to familiarize yourself with given the complexity and depth of customization that can be achieved. Our Support portal is available for you to get support - https://www.ir.com/support

Utilisateur vérifié
Technical Architect (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Prognosis IR

4,0 l’année dernière

Avantages :

it has got default out of box monitoring, that is one good thing.. but things are getting changing pretty rapidly. we can't stick with the same display over time as our technology changes. If we require to make modification, that is obviously going to cost us a lot from IR.

Inconvénients :

Cons, it is too pricey. This requires either professional services from IR or Product knowledge in order to program any simple monitoring.

Réponse de l'équipe de IR

l’année dernière

Thanks for your feedback! While SolarWinds may have some similar features, IR Collaborate is a speciliazed UC & Collaboration tool which can be quite in-depth and complex. Our Support portal is available for you to get support - https://www.ir.com/support and your Account team at IR are also ready to help. Please reach out to us if you need further assistance!

Nathan
senior telecom engineer (É.-U.)
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

IR Collaberate

4,0 l’année dernière

Commentaires : We have had mixed results with allot of struggles in the product, but bottom line it has saved us on several occasions when the UC environment has been called into question for call quality issues. It has been an essential part of our ability to quickly represent the facts in troubleshooting situations. We have also found it to be very beneficial in highlighting faults when they occur so we can get on top of things before they become a larger issue.

Avantages :

I like the ability to have a view of all of my UC systems in a single pane of glass instead of having to monitor each separately.

Inconvénients :

Configuration and customization is fairly complicated to get things dialed in for our environment. There are several bugs and gotchas we have encountered and there are some limitations that are disappointing.

Réponse de l'équipe de IR

l’année dernière

Hi Nathan, Thanks for your feedback. Our solution can take a little time to familiarize yourself with given the complexity and depth of customization that can be achieved. Our Support portal is available for you to report any bugs and get support - https://www.ir.com/support

Richard
Assistant Managing Director (É.-U.)
Enseignement supérieur, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Largest tool in the box

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall, my experience has been stellar. We always receive swift feedback, and our requests for assistance never go unanswered. IR is almost an extension of my internal team. We reach out and work with their engineers consistently, and have never found a reason to look elsewhere for this type of tool.

Avantages :

I like the customization when it comes to the displays. At a glance, I can see everything that is important to me with regard to my environment.

Inconvénients :

I've not really had any "cons" with this software. Sure, I have products or processes that I would like to see integrated into the software, but that is normal anywhere. IR does an awesome job integrating as many different products, vendors, and systems into the software as they can, and they are always working to add more.

Réponse de l'équipe de IR

l’année dernière

Hi Richard, Thanks for your great review. We're glad that we've been able to help Texas Tech University with our software.