Function Point

par Function Point Productivity Software

Qui utilise Function Point ?

Spécialement conçu pour les agences de publicité, les studios de conception, les agences de conception interactive et les services de marketing interne cherchant à rationaliser leur activité.

Description de Function Point

Logiciel de gestion de projet tout-en-un pour les agences, les studios de conception et les services marketing internes cherchant à rationaliser leur activité. Le logiciel combine la gestion de projet, l'intégration de QuickBooks, la gestion du temps, le CRM, les outils de reporting financier et commercial dans un système basé sur le cloud. Cette solution aide les entreprises à améliorer leur productivité et leur rentabilité en rationalisant les processus, en simplifiant la collaboration, en centralisant les informations et en fournissant des données commerciales en temps réel.

Informations sur Function Point

Function Point Productivity Software

http://www.functionpoint.com

Fondé en 1997

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37,00 $US/mois
29,00 $US/mois
9,80 $US/mois
20,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Function Point

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Function Point - Fonctionnalités

  • @mentions
  • API
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Bibliothèque d'images
  • Calendrier de marketing
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Examen de documents
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la publicité
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des clients
  • Gestion des documents
  • Gestion des délais
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Marquage
  • Modèles de projets
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Planification de projets
  • Planification des tâches
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Rapports et statistiques
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Support vidéo
  • Tableau de bord d'activités
  • Transfert de fichiers
  • Worfkflow de projets
  • Workflow configurable

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  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
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  • Données en temps réel
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  • Fonction de glisser-déposer
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  • Gestion de projets
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  • Gestion des commandes
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  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
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  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des risques
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
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  • Planification des tâches
  • Planification et programmation de projets
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  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau kanban
  • Worfkflow de projets

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Function Point - Alternatives

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Avis sur Function Point

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,9
Service client 4,6
Fonctionnalités 4
Rapport qualité-prix 4,2

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Nathan S.
President
11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/05/2018

"Function Point is an essential part of our agency workflow forming the backbone of our process."

Avantages: Depth of information and availability of data. The amount of information can be intimidating to a new user, but with experience, the ability to not simply keep track of projects, but to be able to monitor the health of your agency is essential. Function Point's robust reporting tools make that possible.

Inconvénients: Lack of ability to customize and support workflow options that are outside of established understandings within the system. Additional client portal functionality for example.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Function Point Productivity Software le 11/05/2018

We appreciate you taking the time to share your thoughts with us, Nathan. We're so glad to hear how FP is helping monitor the health of Zipie!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/05/2018
Darla B.
Senior Project and Content Manager
11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/07/2018

"Not the most "functional" project management software but definitely keeps us organized"

Avantages: The company pages in Function Point provide us with all the information we need because we're able to customize them to our needs. We can include the client information, but we also have team information so one page tells everyone who is involved with that client's projects. The customizable dashboard also allows each person to view things that they feel are important to them.

Inconvénients: I find Function Point to not be as "functional" as its name might suggest. It is often laggy when you click on links. Getting to pages that you want to be on takes many clicks instead of just one (for example, it seems strange to me that clicking on the name of a "schedule" within a company takes me to a jumbled list of tasks rather than the actual schedule page where I can see things laid out in order). There isn't a good calendar view that allows a person to drag and drop tasks (and since I manage our company's design calendar, it would be great if I could do this since it's basically like putting together a giant puzzle). The customization seems to have stopped with the "dashboard" type of views of the main page and schedule pages. If you want to view, for instance, the time allotted to people within the company for a day, you might visit the Work Planning View, which overall is a great view (shows tasks assigned and a total number of hours allotted to each person). The downside is it always only shows everyone in the company, which isn't ever what I need. Being able to choose who I see in this view (and others like it) would improve the functionality a lot. There are also too many different ways to view things. There are at least three different ways to see how many hours of work a person has scheduled for the day. There are a couple of different views for tasks within a certain project. It can be overwhelming.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Function Point Productivity Software le 19/07/2018

Thanks for your feedback, Darla. Your Customer Success Manager will be following up with you on a couple items you mentioned. Keep an eye on your inbox!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/07/2018
Jamie F.
Accounts Payable Manager
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/06/2021

"FP is great for project-based workflows"

Commentaires: Their onboarding and customer service people have been great. I love the check-ins that they do to see if FP can be more useful to our company. Any technical problem that I've had has been resolved in a speedy manner.

Avantages: We love it's ability to have over-arching projects that individual jobs are tied to. We have a lot of clients that give us a large PO to cover multiple things. We also like the ability of manage deferred payments / deposits in the system. I also like that the development team is listening to their users requests. There is a Submit and Idea button available, and users can view others ideas and give their input as well. Their Help Centre is fabulous, too, with videos, briefs, Crash Courses, Webinars, and a library of help topics.

Inconvénients: I feel the reporting features could be improved. They do have wonderful reports for getting granular data, but they don't have the particular information I am looking for in a report. Users do, however, have the ability to download data from reports to spreadsheets so data can be arranged in a report of their choosing.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/06/2021
Jen M.
Business Operations Director
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/09/2016

"The Function Point team is always responsive and available"

Commentaires: Function Point has grown with us as we've grown as a company. Their support team is responsive when question arise, and I know that everyone from their account team to product development to support is available when I need them. Their interest in soliciting feedback and involving clients in their roadmap development is so welcome.

Avantages: Budgets, tasks, and schedules can all be connected and feed into each other, meaning less work for our team. Enter a timesheet entry and everyone knows the status of that task and how it has affected the overall budget immediately.

Inconvénients: I think most things are specific to how we do business. For example, we'd like more customization of contacts and companies so we can track details more specifically. Right now, we're maintaining two CRMs -- FP and Salesforce. It would be amazing to combine them. We'd like to be able to give clients more insight into their projects. We stopped pursuing the client portal because it looked outdated. Perhaps that's changed. But providing some way to share a real-time timeline / schedule with clients would be valuable to us. We'd also value a re-do of the Resource Planner / Scheduler that allowed us to look at forecasted work, landed business that's not yet actionable (draft tasks) and landed, actionable work. This would give us greater insight into what business we can commit to.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Function Point Productivity Software le 17/09/2016

Hi Jen - thank you for taking the time to share your thoughts here. We truly appreciate your continued support of Function Point and your suggestions for how we can make the system better for you. Please feel free to reach out if you ever have other suggestions. We're always ready to listen.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/09/2016
Utilisateur vérifié
Creative Director
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/08/2018

"Cures the timesheet entry drudgery."

Commentaires: I'm not particularly good about keeping my timesheets current, but Function Point makes it a lot easier to keep on track.

Avantages: I like that I can access it anywhere and on whatever device I happen to be using. I rely on the weekly timesheet for most of my time entry stuff. The TAB through interface makes it really simple.

Inconvénients: My biggest complaint is that when you make a mistake or key something that needs clarification, a dialog box requiring an action comes up nowhere near where you're currently working on the page. And you have to click the OK button to close it. It won't accept the return key or tab key. Say you're looking up a job. You type in a few letters, hit TAB and a list comes up. That list is at the bottom of the page and you have to mouse over your selection and click it in order to move on. Even if you don't see the job you're looking for in the list, you still have to mouse over and click OK. It's a small thing, but compared to all the other software I use each day, this is a pretty clunky issue for me.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Function Point Productivity Software le 30/08/2018

Thanks for sharing your feedback with us! We'd love to understand more about this behaviour you're experiencing in your searches. You can reach us at heretohelp@functionpoint.com

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/08/2018