Salesforce

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par Salesforce

Qui utilise Salesforce ?

Le modèle de cloud computing multilocataires de Salesforce permet de répondre aux besoins des entreprises de toutes tailles et de tous secteurs. Les clients bénéficient d'un framework principal partagé tout en maintenant la confidentialité.

Description de Salesforce

Sales Cloud est une plateforme CRM personnalisable qui évolue avec vous. Obtenez des informations et une activité en temps réel sur vos clients au même endroit, ainsi que des renseignements grâce aux tableaux de bord et aux rapports. Connectez-vous à des milliers d'applications professionnelles pour étendre votre CRM à chaque service. Ou bien choisissez Salesforce Essentials pour petites entreprises pour gérer les relations clients et vous développer plus rapidement. Il est facile à configurer, facile à utiliser et évolue avec votre entreprise. Utilisez les informations sur les clients pour établir des priorités de manière intelligente et consacrer du temps aux tâches les plus importantes.

Informations sur Salesforce

Salesforce

http://www.salesforce.com

Fondé en 1999

Prix de Salesforce

Salesforce est disponible à partir de 25,00 $US/mois. Salesforce n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Salesforce ci-dessous.

À partir de

25,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Salesforce - Fonctionnalités

Logiciels CRM en ligne
Analyse du service client
Catalogage et catégorisation
Contrôle des réponses par e-mail
Gestion des connaissances
Messagerie instantanée
Mesure des performances
Portail libre-service
Recherche
Suivi du support client
Alertes sur les biens
Gestion des campagnes
Gestion des contacts
Gestion des leads
Mise en correspondance des clients et des biens
Segmentation
Suivi des interactions
Suivi des références
e-mail marketing
Collaboration
Gestion de contenu
Gestion de la formation
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des leads
Gestion des objectifs et des quotas
Gestion des offres
Gestion des performances
Gestion des présentations
Gestion des réunions
Gestion du territoire
Accès mobile
Devis et offres
Gestion des tâches
Gestion du territoire
Intégration des médias sociaux
Intégration du chat interne
Intégration du marketing automation
Lead scoring
Segmentation
Stockage de documents
Système de calendrier et de rappel
e-mail marketing
Automatisation du marketing
Catalogue de produits
Devis et offres
Gestion de projets
Gestion des campagnes
Gestion des centres d'appel
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des enquêtes
Gestion des leads
Gestion des listes
Gestion du territoire
Lead scoring
Pages de renvoi et formulaires Web
Suivi des interactions
Suivi des références
Support client
e-mail marketing
Devis et offres
Gestion de projets
Gestion des contrats
Gestion du pipeline de ventes
Planification
Prévision
Suivi des clients
Base de données de clients
Gestion des appels
Gestion des campagnes
Gestion des canaux
Gestion des commissions
Gestion des contacts
Gestion des contrats
Gestion des leads
Gestion des opportunités
Gestion des ventes sur le terrain
Gestion du territoire
Génération d'offres
Mesure des performances
Prévision des ventes
Suivi des références
e-mail marketing
Base de données de contacts
Contacts partagés
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
Importation et exportation de contacts
Outils de prospection
Recherche/Filtre
Segmentation
Suivi des interactions
Distribution de leads
Gestion des campagnes
Gestion des pipelines
Lead nurturing
Lead scoring
Outils de prospection
Saisie de leads
Segmentation de leads
Suivi des interactions
Suivi des sources
Devis
ERP
Gestion de la maintenance
Gestion de la qualité
Gestion de la sécurité
Gestion des bons de commande
Gestion des expéditions
Intégration comptable
MES (Manufacturing Execution System)
MRP (material resource planning)
Rapports et analyses

Avis sur Salesforce

Afficher 5 avis sur 14 067

Note globale
4.4/5
Facilité d'utilisation
3.9/5
Service client
4.1/5
Fonctionnalités
4.4/5
Rapport qualité-prix
4/5
Lyazidi Y.
Cadre lean manufacturing
Automobile, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/02/2020

"Un outil puissant "

Commentaires: Il m'aide à faire des opérations des calculs pour ne pas être occupé sur tout le temps

Avantages: Un outil pour aider à faire des calculs et le suivi des ventes rapidement

Inconvénients: Des inconvénients surtout au niveau de l'utilisation au début

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/02/2020
Dennis C.
Recruitment Specialist
Externalisation/délocalisation, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/08/2018

"CRM? Client Database? Candidate Tracking System? Well, Salesforce is the man!"

Commentaires: Salesforce is a great tool in managing clienteles and candidates. It is great in terms of managing client and candidate relationship and gives the ambiance that they are talking to a real person without sacrificing too much time. You can also open it everywhere - on app, laptop or computer because all you need to do is to download the mobile version and you can access it using any browser.

Avantages: Salesforce powers both our business development, sales, and recruiting efforts in our company. Salesforce makes it easy for us to know what is the last stage of a candidate, what are the next steps he needs to take in his candidacy for a single position, and also if he has already been talking to someone else in our company. Salesforce also makes it possible for us to know what was the last message we sent out to a single candidate or client. It is also great in terms of establishing relationship because we can customize HTML emails as if we are sending a tailor-fitted email to a single person even-though it is just an email blast. It is great as well in terms of driving sales and business development effort. We can keep track of the cadence of each possible client, and we can also indicate if they are set for a phone meeting or in-person meeting with our higher ops. The chatter is also great, and from time to time Salesforce gives us a snapshot of what we have done and what we are doing.

Inconvénients: I really don't have a lot of bad experience with regards to us using Salesforce. Maybe one thing they can improve on is how their technical support works. Sometimes they are not that helpful, and they are not that trained enough in resolving each person's concern.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/08/2018
Utilisateur vérifié
Business Development Manager
Appareils médicaux, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020

"Easy to Use"

Commentaires: We can track all of our leads and opportunities from how they are coming from all the way to the final disposition of the leads and everything in between. We are very happy with Salesforce and can't imagine ever using another CRM.

Avantages: This product was very easy to install and includes a cloud version. For most small, medium and some larger size businesses, this software will meet all of your Sales and Marketing needs. This software is a great overall value for the price point. Customer service is great!

Inconvénients: There is a slight learning curve as this software has so must functionality and is very robust. Other than that the possibilities for your sales team with this software are limitless.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020
Nicole J.
Founder
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/12/2019

"The Premier CRM Software"

Commentaires: Salesforce has been a lifesaver as a user and admin. I have used multiple programs in both roles, and Salesforce wins hands down. I can't stress enough how much your future self will thank you by choosing the right CRM program the first time.

Avantages: In every company I have consulted for and worked for, we have used or switched to Salesforce. Once built out properly, it is an asset that is scalable and will continue to benefit your sales team. The functionalities are endless: Leads, Accounts, Opportunites, Metics calculators, pipeline management tables, Groups, and options to create products too! (This one was difficult to construct but I was more than ecstatic that I could use this for wholesale as well)
Let's talk about customer support: Very comprehensive. There is a whole website dedicated to tutorial videos, live chats, and Q&A boards. If you still can't figure out the problem they do have a real human you can speak to who will help you out.

Inconvénients: The learning curve to set up your salesforce correctly is rough if you have not done any Salesforce admin work before. Starting off with a small group is easier, and the program is more forgiving when you have fewer accounts, leads, etc, but as your org grows, you will want to ensure that Salesforce is set up correctly. Errors with when you have a lot of data will take a long time to fix.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/12/2019
Sal T.
Consultant
Production audiovisuelle
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3.5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    3.5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/09/2016

"Salesforce: Helps Improve Internal Communications/External Customer X"

Avantages: I have been using, recommending and adopting salesforce.com for my sales teams for ten years in several different digital technology, media and advertising organizations. I can say unequivocally that the CRM software has evolved from being a supplement and "nice to have" to a must buy and necessary and vital tool for doing business. The key to any business solutions and software product is getting the team to adopt and use it. Training and practice is essential. Its like your golf game, the more you practice the better your score or working out, no pain, no gain. I like the social media and conversational abilities you can have with sales team; the app is excellent for quick reviews and checking on status of pending, pitches and prospects; the flexibility and customization options based o salesperson, account, deal size, industry vertical. In one organization we adopted it for internal sales data use and tracking and also incorporated product data about our partners, customers, audience metrics and analytics and distribution platform.

Inconvénients: Depending on the level of subscription, will also vary with the amount of personalized training you receive. I would also say there needs to be more attention and customization devoted to industry verticals that contain many nuances regarding customer segments and rev streams. This includes the advertising and digital sales industries where there are multiple customer touchpoints and rev streams including agencies, direct to client, programmatic, 3rd party vendors, ad tech partners etc. I also think saleforce.com needs to develop more compatible software and training that integrates salesforce,com into other software linked to finance, accounting etc.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/09/2016