Pour qui ?

Le modèle de cloud computing multilocataires de Salesforce permet de répondre aux besoins des entreprises de toutes tailles et de tous secteurs. Les clients bénéficient d'un framework principal partagé tout en maintenant la confidentialité.

Notes moyennes

12 764 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 25,00 $US/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Salesforce
  • http://www.salesforce.com
  • Fondé en 1999

En savoir plus sur Salesforce

Sales Cloud est une plateforme CRM personnalisable qui évolue avec vous. Obtenez des informations et une activité en temps réel sur vos clients au même endroit, ainsi que des renseignements grâce aux tableaux de bord et aux rapports. Connectez-vous à des milliers d'applications professionnelles pour étendre votre CRM à chaque service. Ou bien choisissez Salesforce Essentials pour petites entreprises pour gérer les relations clients et vous développer plus rapidement. Il est facile à configurer, facile à utiliser et évolue avec votre entreprise. Utilisez les informations sur les clients pour établir des priorités de manière intelligente et consacrer du temps aux tâches les plus importantes.

Salesforce - Fonctionnalités

  • Analyse du service client
  • Catalogage et catégorisation
  • Contrôle des réponses par e-mail
  • Gestion des connaissances
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Portail libre-service
  • Recherche
  • Suivi du support client
  • Alertes sur les biens
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des leads
  • Mise en correspondance des clients et des biens
  • Segmentation
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
  • e-mail marketing
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la formation
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des leads
  • Gestion des objectifs et des quotas
  • Gestion des offres
  • Gestion des performances
  • Gestion des présentations
  • Gestion des réunions
  • Gestion du territoire
  • Accès mobile
  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel
  • e-mail marketing
  • Automatisation du marketing
  • Catalogue de produits
  • Devis et offres
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des enquêtes
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion du territoire
  • Lead scoring
  • Pages de renvoi et formulaires Web
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
  • Support client
  • e-mail marketing
  • Gestion de projets
  • Gestion des contrats
  • Gestion des devis
  • Gestion des ventes
  • Gestion du temps
  • Planification
  • Prévision
  • Suivi des clients
  • Base de données de clients
  • Gestion des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ventes sur le terrain
  • Gestion du territoire
  • Génération d'offres
  • Mesure des performances
  • Prévision des ventes
  • Suivi des références
  • e-mail marketing
  • Base de données de contacts
  • Contacts partagés
  • Gestion des leads
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Importation et exportation de contacts
  • Outils de prospection
  • Recherche/Filtre
  • Segmentation
  • Suivi des interactions
  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des activités
  • Suivi des sources
  • Distribution de leads
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des données
  • Gestion des listes d'appels
  • Gestion des performances
  • Lead scoring
  • Numérotation automatique
  • Saisie de leads
  • Tableau de bord
  • Devis
  • ERP
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des expéditions
  • Intégration comptable
  • MES (Manufacturing Execution System)
  • MRP (material resource planning)
  • Rapports et analyses

Avis les plus utiles sur Salesforce

Salesforce: A user-friendly CRM System

Publié le 14/09/2019
Evita G.
Program Manager
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The non-profit organization that I work for, Interfaith Caregivers has been using Salesforce for a year. I'm so glad that we decided on this system because I have used it previously in other places of work. One of the reasons why we went with Salesforce was to manage a marketing/fundraiser campaign that we have every year. We were able to store our donor and board members and create a campaign just for them to use as a communication tool and to begin the fundraiser campaign for our annual gala. It was also very easy and much needed to track donor and fundraiser payments for the gala. We are able to store multiple templates which consist of donor thank you letters in the template field. This is a very helpful feature!

Avantages: The non-profit organization that I work for, Interfaith Caregivers has been using Salesforce for a year. I'm so glad that we decided on this system because I have used it previously in other places of work. One of the reasons why we went with Salesforce was to manage a marketing/fundraiser campaign that we have every year. We were able to store our donor and board members and create a campaign just for them to use as a communication tool and to begin the fundraiser campaign for our annual gala. It was also very easy and much needed to track donor and fundraiser payments for the gala. We are able to store multiple templates which consist of donor thank you letters in the template field. This is a very helpful feature!

Inconvénients: It is hard for me to dislike Salesforce. I appreciate the fact that we were able to get the nonprofit discount. Also we were able to use the 10 free licenses since we have 10 employees! I would say the only thing is that I look forward to seeing how Salesforce will continue to grow and evolve and offer other packages to improve the CRM experience. Currently I have not ran into any problems.

Industry Leading for a Reason

Publié le 13/09/2019
Blake B.
Ecommerce Product Manager
Exploitation minière et métaux, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Once set up and you actually learn how to use it, this is great software and leads the CRM industry for a reason. We have been able to improve prospecting and customer retention by double digit percentages since implementing salesforce.com.

Avantages: The integrations are truly outstanding. Simple integrations with almost every piece of software you can imagine. The fact that we can send out emails and see which of the current prospects in our pipeline read it is truly outstanding.

Inconvénients: Steep learning curve! Salesforce is not easy to use immediately, nor set up. It's best to have somebody in your organization be the, "Salesforce Champion."

Salesforce review

Publié le 14/08/2019
Utilisateur vérifié
Professional User Experience/ Usability Engineer
Télécommunications, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: My overall experience with Salesforce is that initially it is difficult to learn how to use. The user's experience in learning how to implement and incorporate it is not pleasant. However, once you start playing around with it more and more, you get the hang of it and it does ease everyday tasks for members across all organizations within a company.

Avantages: What I like most about this product is that my team and company was looking for a product in order to ease the customization of widgets and components, automate tasks for users that were tedious and time-consuming, and streamline the process of customer's feedback to the customer support team to the implementation and design team. Salesforce was able to offer solutions in order to solve all those problems, all while allowing us to customize various apps and dashboards in order to meet our customers' and business needs.

Inconvénients: What I liked least about the software is the documentation and learning curve that came with incorporating and implementing using Salesforce. I was part of the team analyzing if Salesforce was right for my business, and documentation about customizing styling and allowing different users to have different roles within your corporate account were difficult things to find. After speaking with several people who work at Salesforce and swiping through pages and pages of online material, we were able to play around and find what works best for us. Definitely incorporate the learning curve into your business plan if you plan to use Salesforce.

Salesforce is a Dream!

Publié le 07/08/2019
Alley S.
CSO
Santé, bien-être et fitness, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
3 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I use it daily. I live in salesforce and I'm in marketing. I use it to keep up with my team and to try to use chatter to highlight what is working and showcase certain accounts. I also like to follow the wins and losses to try to get a feel for where we can improve.

Avantages: Everything. I love salesforce. I love its ease of use, navigation, walk-me, training, integration, features, functionality, you name it. Chatter is my favorite feature and once adopted by organizations you see the whole organization migrate to making salesforce their homepage. I love the adaptation the teams have to it and that you can customize your dashboard so sales, marketing, integration, and other teams can all use it as they need to.

Inconvénients: The cost, and sometimes Salesforce does not do a good job of showing the interoperability it has. There are so many features that make it a one-stop-shop for companies large and small, but it seems if the product is sold as a sales tool, it remains that way instead of showing the integration options for marketing and other teams.

My Salesforce Experience

Publié le 07/08/2019
Patrick C.
Financial Advisor
Services financiers, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
1 / 5
Support client
2 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, i like the product. It is probably more than i need for my firm but I enjoy many of the features help me create greater efficiencies.

Avantages: I like the user-face and intuitive nature of the product. I also like how i can customize it to meet my needs for my company. It is not an out of the box product.

Inconvénients: I wish there was better customer support and initial orientation to the software. Service is overseas and it could take up to two days to get a question answered. I would prefer customer service to be held exclusively in the United States and within reach if i needed a quick question answered. I also wish there was a set up team that can provide simple customizations that do not necessarily require a third party vendor to charge several hundred, if not thousands of dollars to customize my CRM.

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