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Zimbra Collaboration Suite

Zimbra Collaboration Suite

Description de Zimbra Collaboration Suite

Zimbra, un produit Synacor, est une plateforme d'e-mail et de collaboration qui comprend des contacts, un calendrier, des tâches, une messagerie instantanée et un partage de fichiers, ainsi que des modules complémentaires tels que la vidéoconférence, la création de documents et le stockage de fichiers. Zimbra alimente des centaines de millions de boîtes de réception dans plus de 140 pays et est proposé par plus de 500 BSP et 2 000 partenaires de distribution. Les grandes entreprises, les gouvernements et les fournisseurs de services font confiance à Zimbra.

Zimbra peut être déployé dans le cloud, sur site (cloud privé) ou sous forme hybride.

Qui utilise Zimbra Collaboration Suite ?

Zimbra alimente des centaines de millions de boîtes de réception dans plus de 140 pays et est proposé par plus de 500 BSP et 2 000 partenaires de distribution. Les grandes entreprises, les gouvernements et les fournisseurs de services font confiance à Zimbra.

Zimbra Collaboration Suite ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Zimbra Collaboration Suite

Zimbra Collaboration Suite

4,4 (91)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
22
Intégrations introuvables
4,2 (91)
4,4 (91)
4,0 (91)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
8
2
4,6 (23)
4,5 (23)
4,4 (23)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Zimbra Collaboration Suite

IceWarp
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
cPanel & WHM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des fichiers
Gestion du stockage de données
Suivi des serveurs
Google Workspace
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Partage des fichiers
Stockage de documents
Zoho Mail
Fonctionnalités les mieux notées
Bloqueur de spam
Gestion des boîtes de messagerie
Suivi des e-mails
MDaemon Email Server
Fonctionnalités les mieux notées
Liste blanche et liste noire
Récupération de données
Suivi des e-mails
Google Chat
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Alertes/Notifications
Chat en temps réel
Microsoft Outlook
Fonctionnalités les mieux notées
Archivage et rétention
Gestion des boîtes de messagerie
Suivi des e-mails
Plesk
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des correctifs
Suivi des serveurs
MobileUp
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Zimbra Collaboration Suite

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,0
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
51%
4
40%
3
9%
1
1%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Zimbra un outil de messagerie et de collaboration de mailing

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Mon expérience est assez bonne en utilisant ce logiciel car il est rapide, facile à utiliser et sécurisé.

Avantages :

La meilleure caractéristique de Zimbra est qu'il s'agit d'un logiciel open source doté de grandes capacités de communication, de messagerie et de calendrier. L'utilisation est intuitive, je peux envoyer des pièces jointes facilement. Vous pouvez trouver l'adresse électronique d'un collègue en tapant simplement son nom. J'apprécie vraiment l'option de filtres dans des répertoires pour les mails pas trop utiles.

Inconvénients :

Comme point négatif, je peux dire qu'il n'y a pas beaucoup de documentation sur l'outil ou, quand il y en a, elle est ancienne.

Deepak
Deepak
Senior Engineer - Product Development (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Light weight, Cost-effective & User-Friendly Web-Email Collaboration product

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : While working in previous organization, came across this web based product, specially due to its open source nature, and easier to learn. It helped a great deal in being up-to-date by tracking official mails.It has all the features that an basic web email client needs to have. Specially during the times we were connected to VPN, it used to easily work even in low or restricted network connectivity.It had easier and user-friendly User Interface, including refresh button, to force reload emails as per convenience.

Avantages :

1. Specially the optimized nature of it to work on limited or lower network connectivity like VPN, 2. Cost effective and Opensource nature.

Inconvénients :

User Interface was laggy sometimes. It has sort of older look and feel compared to other open source email collaboration products. Sometimes it was not able to filter junk mails effectively compared microsoft exchange service.

shashank
SOFTWARE TRAINEE (Inde)
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

About Zimbra

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Firstly we use this software to check the incoming mails from clients or colleagues. The experience is quite good while using this software as it is fast, more secure. It blocks the mails from the third party systems which are not trusted by this zimbra collaboration suite. We can integration this suite with informative applications like Ted, IBM redbooks to view our daily feeds which is quite helpful for the people who are more interested in gaining knowledge. Instead of sending individual messages to the clients or colleagues we send frequently, there is a looping option where we can send so many mails by copying the same people we send the mail often. We can flag the mails in case of important mails and store it in a directory for any necessary information that is contained in the mail. We can use emojis and stickers for friendly interactions with the people within the organization. We have quite a few regular options like Changing the font, font size, sending attachements along with the emails, referring of the previous mails. We can save the incoming mails by enabling the offline mode in case we are using zimbra in our personal computer. There is an inbuilt archive option where we can archive folders of big size for size compression so that it can be easily transmitted through a dedicated network. We can save all our business contacts. My overall experience using this software is so satisfying.

Avantages :

1) Can be accessed through any browser like Chrome, Firefox, Edge etc.. 2) Can be accessed through Personal Computer and Mobile 3) Inbox folders, addresses, contacts, tasks, calender scheduling dates can be shared among multiple users 4) Can schedule group meetings with a specific date and time using calenders 5) Personal tasks can be assigned or tasks can be assigned in groups. The progress of the task can be specified and the works to do further in regards to the task can also be specified. 6) A specified directory called brief case is available to store our files. 7) Zimlets are available to make the conversations between end to end users in a more formal, more interactive way. 8) Tags can be used to filter out the incoming mails that is to be called out in a particular category.

Inconvénients :

I didn't find any Cons. I find the working of this software Swift and smooth with no time lags while loading the incoming mails.

Syed Arbab
Section Head (Pakistan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Its a good product with low cost on-premise mailing and collaboration suite!!

3,0 il y a 7 ans

Commentaires : Our organization is based on Linux with end user using the same and we really don;t want to go MS Exchange option so we left with choices of Lotus Notes (Which is a very good yet expensive product), Novell groupwise and Zimbra. Having tested Zimbra around more than 10 years ago we choose this. It has the flexibility to provide mobile base, thick client and thin web base client. So it was good choice and we are quite satisfied with our decision back then

Avantages :

Its scale-able, robust, secure and low cost. Based on Postfix and other opensource packages it provides good emailing solution. All the included packages are thoroughly tested before included in release. With most of the world going to cloud for email for the organizations need low cost yet secure and scale-able on premise mailing solution Zimbra is a good option. It has very good Web base UI which is very easy to use. There is no performance issues. Visibility with logs is very good . Zimlets are very cool features you can add on

Inconvénients :

The support is a bit so so maybe because of change of so many owners of the company. The web ui can use skin option to make it look and feel like different email platform in the market, e.g. if someone is use to outlook or gmail ui then a them/skin could provide that

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Zimbra -Messsage and Mail

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Easily collaborate with your team and share documents. It's open source, making it simple to use and deploy for businesses of all sizes.

Avantages :

Documents can be shared instantly. We can use Zimbra desktops to obtain Zimbra experience. Sync your Google, Yahoo!, and Outlook calendars. Zimbra is a BSP hosting partner because of its flexible deployment and virtualization readiness. Vmware Vsphere and KVM hypervisors are also fully supported. In addition, unlike other email companies, Zimbra's technology never locks me out.

Inconvénients :

- Setting up the setup server is a little tricky for system administrators; it necessitates linux administrator knowledge. - When one service fails, it can affect others, particularly LDAP services.