Description de Replicon

La solution de Replicon pour le suivi du temps alloué aux projets aligne l'ensemble de votre processus de facturation client sur une plateforme unifiée. Elle aide votre entreprise à optimiser la prestation de services en lui donnant un aperçu complet de l'avancement des projets clients, à maximiser l'utilisation grâce à une supervision en temps réel des ressources et à améliorer la facturation grâce à la maîtrise de l'information de suivi du temps relative aux clients et aux projets.

Approuvé par plus de 7 800 clients : SAS, NSC, NTT, Facebook, Publicis, USDA, Omnicom, Moody's

Qui utilise Replicon ?

Replicon TimeBill permet de suivre le temps alloué aux projets en toute simplicité en éliminant les erreurs de facturation ainsi que les inefficacités et en vous aidant à améliorer votre flux de trésorerie grâce à des cycles de facturation plus rapides.

Replicon Logiciel - 1
Replicon Logiciel - 2
Replicon Logiciel - 3
Replicon Logiciel - 4
Replicon Logiciel - 5

Replicon ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Replicon

Replicon

4,5 (445)
6,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
114
22
4,4 (445)
4,5 (445)
4,7 (445)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
82
23
4,4 (1 030)
4,2 (1 030)
4,0 (1 030)

Alternatives à Replicon

Expensify
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des reçus
Suivi des frais
Téléchargement de reçu mobile
DealerCenter
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Intégration de sites web
Rapports et analyses
Hubstaff
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Rapports et analyses
Suivi du temps en ligne
Onware
Fonctionnalités les mieux notées
Demandes de renseignements et soumissions
Gestion des ordres de changement
Suivi des projets
ezLaborManager
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Portail libre-service
Sage Timeslips
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des factures
Suivi du temps
SAP Concur
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des reçus
Suivi des frais
Téléchargement de reçu mobile
OnTheClock.com
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion de la paie
Pointage
Celoxis
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
Reporting et suivi de projet

Avis sur Replicon

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
61%
4
32%
3
6%
2
0%
1
2%
Brad
Brad
Business Analyst
Utilisateur LinkedIn vérifié
Administration publique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Replicon makes it easy to log time against multiple projects

4,0 l’année dernière
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Jerome
Jerome
Finance Officer (Ghana)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Useful and Completely Functional Timesheet System

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : The overall experience with Replicon is refreshing and positive. I rely on it extensively.

Avantages :

I use Replicon to keep track of all time spent by most members of the company. It is a great system, easy to learn and it has helped improve most project's perceptibility. Replicon's interface is clean and friendly and ease of scheduling takes less time which is a better choice compared to manual timesheets we used to pass around everyday. The app is exactly what it needs to be as it provides a great deal of flexibility that allows easy matching of time spent on projects against budgeted hours.

Inconvénients :

Replicon does not have a good deployment for mobile devices, its access is slow and has limitations in terms of reporting. Neither does it allow configuration of different scenario analysis nor allows manipulation over time. Its interface is too simple and I think there's more room for more functions so that we can integrate more work into the system, to improve reporting options for that is more versatile and manageable.

Réponse de l'équipe de Replicon

il y a 4 ans

Thank you very much for sharing this review! We are glad you find Replicon's solution user friendly, robust, and flexible. It is something we have worked hard on and we are pleased our efforts resonated with you. Thank you as well for your thoughts on our mobile interface. One of the founding pillars of Replicon is ease of use. As such, Replicon's interface for mobile devices was designed to be simple and straightforward. Please feel free to contact us for any questions or concerns.

Curran
Admin Assistant (É.-U.)
Politique publique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Excellent Service

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : My experience with Replicon has been great. They worked through transitioning us to their Gen 3 platform and it went great. Their support was able to fix any problems we encountered with implementation. They are extremely patient with getting us set up with a complicated integration project with another service.

Avantages :

The support team is excellent and always willing to work through any problem and find a solution to your needs.

Inconvénients :

Setting up users can be a little complicated.

Réponse de l'équipe de Replicon

il y a 4 ans

Thank you for your recommendations and for this amazing review. We couldn't be happier to hear that we were able to provide you with the excellent experience we strive to provide all our customers. Our product is extremely user friendly and we are willing to work with you to create that ease. Please do not hesitate to contact us so that we can address your issue in the most suitable manner.

Marie Josee
Finances Manager (Canada)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Replicon/Polaris

3,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Good for small businesses who want to track time, expenses and vacations and manage small, non-complex projects. As soon as you talk about managing larger projects with tasks, resource allocations etc., you quickly come to the software's limitation.

Avantages :

Good software for Time tracking, expenses et timeoff

Inconvénients :

Project management, ressource management.All the project management modules that don't talk to each other cause problems in data analysis and management. The lack of flexibility, the impossibility of configuring it to our needs. The lack of customization according to our business policies opens the door to many errors. The way the software is designed to do its own analysis and interpretation of our data causes incongruities in the data, and it's impossible to turn these options off.

Cyriaque
Founder (Burkina Faso)
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to use

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : Easy to use, fast and reliable software. It is really excellent

Avantages :

Replicon is an accounting software that solves billing problems, simple to use preface with a reasonable price and many other advantages

Inconvénients :

I won't say it's perfect but since we've been using replicon we haven't encountered any problems yet.

John R.
John R.
School Business Admin. (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Replicon in public education

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very positive, and substantial savings over similar products that are designed and marketed specifically to the education market.

Avantages :

We have a mix or contracted and hourly employees. Replicon was able to be customized to our environment, making tracking and reporting of attendance and payroll effortless.

Inconvénients :

Nothing immediately comes to mind. It sometimes becomes confusing (at least to me) to correctly set up an employee with the multitude of features available, I almost always lean on tech support for guidance/assistance, which is usually instant.