Procore

par Procore Technologies

Qui utilise Procore ?

Procore est conçu pour une large gamme de propriétaires, entrepreneurs généraux, cabinets de gestion de la construction, architectes, bureaux d'études, cabinets d'ingénierie et sous-traitants spécialisés.

Description de Procore

Procore Technologies, Inc. est le numéro un mondial des logiciels de gestion de la construction. Il aide à augmenter considérablement l'efficacité et la responsabilité des projets en rationalisant et en mobilisant la communication et la documentation, augmentant ainsi les profits. Procore permet aux professionnels de la construction de collaborer à partir de n'importe quel appareil relié à Internet et d'avoir accès à tous les documents du projet, contrats, demandes de renseignements, soumissions, calendriers, dessins, etc.

Informations sur Procore

Procore Technologies

http://www.procore.com

Fondé en 2001

Prix de Procore

Procore n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Vidéo de Procore
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Procore - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Collaboration
  • Dessin 2D
  • Fonctions pour gestion des installations
  • Gestion des changements
  • Gestion des documents
  • Modélisation 3D
  • Modélisation de la conception
  • Planification
  • Suivi des conflits

Logiciels BIM (Building Information Modeling) : afficher la liste complète

  • Devis et offres
  • Gestion de projets
  • Gestion des contrats
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Planification
  • Prévision
  • Suivi des clients

Logiciels de CRM pour la construction : afficher la liste complète

  • Base de données de produits de construction
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des clients
  • Gestion des devis
  • Gestion des offres
  • Ordres de changement
  • Planification
  • Relevé des matériaux

Logiciels de devis de travaux : afficher la liste complète

  • Analyse hypothétique
  • Correcteur grammatical
  • Devis plomberie
  • Devis système CVC
  • Devis électricité
  • Gestion de projets
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Modèles personnalisables
  • Piste d'audit
  • Rapports et analyses
  • Relevé des matériaux

Logiciels de devis pour le bâtiment : afficher la liste complète

  • Budgétisation et prévision
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des bons de commande
  • Grand livre général
  • Projections des dépassements de coûts
  • Répartitions des constructions

Logiciels de facturation pour le bâtiment et la construction : afficher la liste complète

  • Budgétisation et prévision
  • Devis
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des factures
  • Gestion des ordres de travail
  • Nomenclatures
  • Ordres de changement
  • Reporting des dépassements de coûts
  • Suivi des coûts de production
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi progression/coût

Logiciels de gestion des coûts et des budgets : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Intégration de dessins
  • Listes des contrôles de qualité
  • Notes et commentaires
  • Rapports avec photos
  • Suivi des problèmes

Logiciels de gestion des non-conformités : afficher la liste complète

  • Base de données de produits de construction
  • Base de données des coûts
  • Devis
  • Gestion de versions
  • Gestion des appels d'offres
  • Gestion des enchérisseurs
  • Gestion des offres
  • Gestion des sous-traitants
  • Partage des fichiers
  • Relevé des matériaux

Logiciels de gestion des offres pour la construction : afficher la liste complète

  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Ordres de changement
  • Rapports d'incidents
  • Sous-traitants
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches

Logiciels de gestion du bâtiment : afficher la liste complète

  • Calendrier du personnel
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des offres
  • Gestion des tâches
  • Ordres de changement
  • Planification de projet
  • Planification des tâches
  • Replanification

Logiciels de planning de chantier : afficher la liste complète

  • Base de données de sous-traitants
  • Budgétisation
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des documents
  • Gestion des offres
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Rapports et analyses
  • Suivi des qualifications
  • Suivi du temps

Logiciels pour entrepreneurs : afficher la liste complète

Procore - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Procore

Avis sur Procore

Afficher 5 avis sur 2 399

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,4/5
Service client
4,6/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,1/5
Ruth M.
Director
Design, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 06/04/2016

"Excellent full-on project management software"

Commentaires: This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.

Avantages: Much better than the competition at managing a range of projects across the things you need in construction
- RFI,s , punch/snag list (we use this for internal "to do" items) and critically the main contract variations- this is a bit clunky but REALLY effective when you get the hang of it
- meetings recording is again a trifle clunky but very effective so I forgive it
For the first time in 15 years I have proper oversight across all projects (typically around 40-60) and can manage the progress of each from my iPad wherever I am. Site logging app very powerful Clients love the visibility Document handling with version control is brilliant

Inconvénients: The only really annoying feature is that the company level information (ie visibility across projects, personal "open items" lists and financials) is only available on the browser version not the app. The directory and permissions systems are well intentioned but actually you have to subvert them a bit as to do anything useful people really need full admin rights (even to add a contact to a directory- if this is to be used as the main shared company contacts directory we need everyone to be able to do that). I am happy to give my people that, but I can imagine a lot of companies where you don't want all your staff to have access to budgets and financials. It is expensive- we think it a great investment at this time, but it is nonetheless expensive. if you are looking for a cheap app this is not the one for you. The us-centric language and set up is a minor irritation- the partial attempt at making it Anglophile (changing a few of the function names) is actually worse than useless as the changes just confuse people- the training videos refer to the US terms for things and you can get used to pretty fast, but then they are not called that on your screen. I would love to be able to customise some of the standard PDF outputs Drawings handling a bit clunky, particularly markups- brilliant idea and conception but difficult to use as you can't undo markups once you have done them which makes people risk averse in case they cock it up- I am confident this will improve

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 06/04/2016
Lee M.
Senior Project Manager
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 19/03/2020

"Procore with SAGE 300 ERP integration"

Commentaires: The cost has been high, but overall the product is serving us well and they continue to work to improve the software. They seem to care about what things need to be fixed to improve the software and will allow beta groups of exiting customers. We have had a positive experience.

Avantages: Procore was able to integrate with our accounting software (SAGE 300) to help reduce duplicate entry.
Procore has a very good user interface and has been adopted well including in the field.
Procore continues to improve the software and integrations to increase the value and usability.

Inconvénients: The cost is higher than we would like. Some of the tools are not fully connected to SAGE yet, so the features are not quite as useful. For example subcontractor invoicing is still being connected.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 19/03/2020
Utilisateur vérifié
MEP Project Manager
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 27/07/2020

"Procore Review"

Commentaires: Overall, Procore is an extremely useful tool within the construction industry

Avantages: I like that it is an all encompassing software that allows users to have a single point for all project documentation

Inconvénients: The thing I like least about Procore is that adding all the useful features starts to drive the price up

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 27/07/2020
Chaya K.
Director of Operations
Construction, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/02/2019

"Procore for Mid-Size General Contractors"

Commentaires: The project management tools do allow for strong collaboration on issues and to have a lot of the pieces of a construction project in one place. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Avantages: Strong Project Management capability including Contact Management per job, Submittal & RFIs workflows and approvals with ease of communication on mobile devises. Also, syncing with Microsoft Project schedules is a time-saver, and allows views for updated project schedules in calendars. On a customer support level, I did find the live chat very helpful as well as all the Procore tutorials on the various features. I also greatly valued how documents could be uploaded and the system would recognize the drawing page references and label accordingly when saving.

Inconvénients: Insufficient as a sole source for accounting services, and does not support information transfers in/out of QuickBooks desktop versions (even with support of Procore connectors). Therefore, accounting team needs to duplicate efforts and manually update prime contracts. Additionally, the accounting module does not really communicate with the project management module so challenged to know as a team what stage project is in, and no easy way to get budget forecasts. Also, navigation around the program was not very logical and user-friendly for many staff members. Lastly, when we experienced a big hurdle with the accounting features, it took months to speak to a support representative who could talk through the issues. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/02/2019
Paul M.
Project Director
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/07/2020

"Excellent PM Software"

Commentaires: I use this every day to manage multiple projects and it is extremely helpful to stay organized.

Avantages: Many great features but the best feature by far is its ability to organize drawings. Additionally the RFI, RFQ, and Change Event features are all great.

Inconvénients: It is sometimes hard to use with hidden features or settings that are hard to figure out. They also change things randomly without warning, reason, or explanation.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/07/2020