15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Kioware

KioWare pour Android est un logiciel pour borne interactive entièrement personnalisable. Il offre une gamme de produits allant du simple verrouillage de navigateur à la surveillance à distance basée sur serveur. KioWare pour Android peut sécuriser votre tablette à l'aide d'une seule application, de plusieurs applications, d'un contenu de site web, de l'affichage numérique et plus encore. La version d'essai de KioWare pour Android est gratuite. De plus elle est facile à configurer grâce au guide d'installation. Les options de gestion de bornes comprennent aussi bien les options auto-hébergées que les options hébergées sur KioWare (serveur KioWare et KioCloud). Version d'essai gratuite entièrement fonctionnelle.

Qui utilise Kioware ?

KioWare offre la sécurité du verrouillage du navigateur aux entreprises proposant un dispositif interactif en accès libre service ou public. KioWare sécurise des applications pour les points de vente, les bibliothèques, les services de soins de santé, les banques, les services d'hôtellerie et bien plus.

Où peut-on déployer Kioware ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Kioware
  • Fondé en 1991

Assistance Kioware

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

anglais

Kioware - Prix

À partir de :

45,00 $US/unique
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

Kioware n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Kioware est disponible à partir de 45,00 $US/unique.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Kioware
  • Fondé en 1991

Assistance Kioware

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

anglais

Kioware en vidéos et en images

Kioware Logiciel - 1
Kioware Logiciel - 2
Kioware Logiciel - 3
En voir 4 de plus
Vidéo de Kioware
Kioware Logiciel - 1
Kioware Logiciel - 2
Kioware Logiciel - 3

Fonctionnalités - Kioware

  • Accès et contrôle à distance
  • Clavier virtuel
  • Contrôle des accès Internet sans fil
  • Impression sur place
  • Restrictions de navigation
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Traitement des commandes
  • Écran tactile

Alternatives à Kioware

Logiciel de borne interactive et d'affichage dynamique pour écrans et ordinateurs publics. Facile à utiliser et évolutif. Il propose une version d'essai gratuite et un support client.
Esper est la première solution complète pour la conception de bornes interactives Android des grandes entreprises, le développement et l'inscription sans contact pour rationaliser la sécurité.
Moki Total Control vous permet de gérer rapidement et facilement tous vos appareils Android, iOS et BrightSign à grande échelle.
Simple interface web. Options d'hébergement local ou Cloud. Utiliseson propre matériel avec Plus de 120 applications gratuites et alertes CAP. Des dispositions personnalisées.
Une gestion spécialisée des appareils mobiles qui transforme vos tablettes Android en bornes dédiées qui mettent en valeur votre contenu et votre site web.
Centralise le contrôle et la gestion des appareils Android, iOS et Windows 10 en les verrouillant dans le mode Kiosk Lockdown.
Un logiciel de gestion mobile moderne qui permet aux entreprises de sécuriser, déployer et gérer facilement des applications et données mobiles sur différents appareils.
AirDroid Business offre une solution complète de gestion des appareils mobiles pour les appareils Android.
Chimpa MDM est une solution interplateforme EMM (Enterprise Mobility Management) qui permet de gérer, surveiller et protéger les appareils mobiles dans les écoles et les entreprises.

Avis sur Kioware

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
63%
4
26%
1
11%
Richard
Richard
IT - Systems Analyst (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Needed a fast, easy-to-use solution for our employee timeclock system

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I was tasked with getting some tablets ready to act as the time clock kiosks for the new payroll system we were implementing. After some web searching the name KioWare kept popping up so I checked it out. The software was easy to set up, easy to manage, and has worked flawlessly. Needless to say payroll and HR were very pleased as the launch of our new system went very smoothly. I'll definitely come to KioWare again in the future if I get put on a project that requires a kiosk.

Avantages :

The configuration options were extremely intuitive. I didn't have to look up very much in the documentation in order to get a prototype up and running within 30 minutes. Copying configuration files across multiple devices was a snap once I had everything set up the way I wanted it, and licensing them was extremely reasonable price-wise. I've had virtually no issues from the software in nearly 6 months. The security audit feature was a nice touch, and really helped me out! I almost locked myself out of my device permanently if not for that!

Inconvénients :

I think the only thing that was a bit disappointing would be a lack of mixed-mode attract screens. It'd be nice to be able to pull up either web pages, videos, or images. But to do that you'd need to be able to set up some kind of attract screen custom list, and then the software could cycle through that custom list as opposed to just cycling through local files. Very small gripe, though.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Kiosk made simple

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : We use it for sign-in when guests visit our office. It presents a web form and does not allow access to any other sites, so by using our web form patrons are signed in easily with little to no intervention from us. We also use the "attract screen" feature to send an uninterruptible slideshow to a nearby monitor on the wall sharing news about our office.

Avantages :

Kioware offered the features I absolutely needed in kiosk software at a price that made it hard to say no. In addition to the basics I knew I was looking for it offered some advanced features and the configurability that we were also able to use it to solve the need for a rotating slideshow in our lobby and manage the assets over our network to easily swap out slides.

Inconvénients :

The setup was a bit confusing at times, mostly using terms/phrases that I wasn't familiar with (being new to kiosks in general didn't help). But after some trial and error we got it up and running in a few hours.

Réponse de l'équipe de Kioware

il y a 6 ans

Thank you for your feedback! If you have suggestions for how to improve the language used to describe particular settings, we would love to hear it! Email support@kioware.com with details, if you are so inclined. Thank you.

Nazar
VP (É.-U.)
Vente au détail, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Where do i start

1,0 il y a 5 ans

Avantages :

I like that it is seamless after install.

Inconvénients :

Where do i start, crashes all the time, super expensive.

Réponse de l'équipe de Kioware

il y a 5 ans

Nazar, Thank you for your feedback. We are wondering if you have specific issues we can work to address via our top notch technical support team? We offer online chat support, phone support, and email support, which we have no record of you utilizing. We would love to help you resolve your issues given the opportunity. As for cost, our licenses are perpetual (one-time license fee) and extremely reasonably priced for the extensive features available. Best wishes with your future kiosks, The KioWare Team

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

KioWare Kiosks on our Retail Sales Floors

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : The support team is off-the-charts awesome. I configured and installed our three kiosks (and two users) myself. It was not easy, and complicated by the online manual. I needed to interact with their support folks about six times. In every instance, my call was handled promptly, and I got the answers I needed quickly. They were able to login to my screen when needed and see exactly what was whacked. Absolutely top notch tech support.

Avantages :

The functionality. It is far more useful than we expected. The KIOCALL function, in particular. has assisted our store staff to interact with other stores to help customers who are right there with them.

Inconvénients :

The setup and configuration. The online manual is tough to negotiate. Posting photos for merchandising through the "Attract Screen" process was one of our prime objectives. It works... but I wish it was easier and quicker to do.

Réponse de l'équipe de Kioware

il y a 6 ans

Thanks for your feedback! We are working on improving the online manual (our user guides). Email support@kioware.com with any specifics about what you find most in need of improvement or ideas for simplifying the setup experience.

Jo
Curator (É.-U.)
Musées et institutions, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Disappointed with this system

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : We have several kiosks in our museum running kioware for visitors to use. The hardware is definitely a problem. I'm not sure how much the problems come from our developers or the software.

Avantages :

Overall functions in our museum setting.

Inconvénients :

There are videos which often doesn't play.

Réponse de l'équipe de Kioware

il y a 6 ans

We would love to help you determine which issues are software related! Please contact support@kioware.com with the issues you are seeing and, perhaps, send over your configuration file for us to review? Sometimes hardware can cause an issue, and if you send over the specs of the hardware, we can provide you with our thoughts on the weakest part of the system. Thank you for your feedback!