15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de HotSchedules

HotSchedules fournit une plateforme d'exploitation cloud, ainsi que des solutions et services de soutien pour les secteurs de la restauration, du commerce de détail et de l'hôtellerie. La suite de produits HotSchedules permet aux propriétaires et aux opérateurs de gérer des employés sur différents sites, de gérer le temps, de surveiller les performances commerciales et de gérer les opérations quotidiennes. Avec l'application mobile native HotSchedules, les employés peuvent vérifier les horaires, le début et la fin des quarts de travail et demander des congés directement sur leurs téléphones portables.

Qui utilise HotSchedules ?

Avec plus de 2 millions d'utilisateurs, la suite de logiciels HotSchedules est conçue aussi bien pour les petites entreprises de cinq employés que pour les grandes organisations et franchises internationales.

HotSchedules Logiciel - 1
HotSchedules Logiciel - 2
HotSchedules Logiciel - 3
HotSchedules Logiciel - 4
HotSchedules Logiciel - 5

HotSchedules ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

HotSchedules

HotSchedules

4,4 (452)
40,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
75
14
4,3 (452)
4,1 (452)
4,2 (452)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
93
6
4,3 (6 423)
4,2 (6 423)
4,2 (6 423)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à HotSchedules

ADP Workforce Now
Fonctionnalités les mieux notées
Formulaire W-2
Gestion de la paie
Versement direct
Microsoft Excel
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Importation et exportation de données
Outils de collaboration
Deputy
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des feuilles de temps
Planification du personnel
ClockShark
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des feuilles de temps
Suivi du temps en ligne
Humanity
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Planification du personnel
Pointage
Homebase
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Altametrics
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
7shifts
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Base de données des employés
Planification du personnel
Bright
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Gestion des documents
Rapports de paie

Avis sur HotSchedules

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
56%
4
33%
3
9%
2
1%
1
2%
Sean
Sean
Marketing Assistant
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great for scheduling staff in the restaurant industry

5,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Felix
Agronomie (Bénin)
Production alimentaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de planification

5,0 il y a 5 mois

Avantages :

Pour une commercialisation crédible, ce logiciel est conçu pour les hôtels, les restaurants, et les dirigeants de commerce de détail pour réduire le temps d'administration. Il est conçu dans une intention d'améliorer la rentabilité et permettre aux employés de réglementer les horaires d'une planification et de bien préciser la démande d'outils de communication. Grâce à ce logiciel les employés communiquent facilement

Inconvénients :

Pas d'inconvénients trouvés à ce logiciel.

Eldridge
Eldridge
Operations Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Your Schedule On The Go!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Avantages :

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Inconvénients :

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Sanford
F&B Personnel, Rental & Repair Technician (É.-U.)
Services et installations de loisirs, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Hot Schedules, Cool Features

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : Having used several digital time keeping applications I can say that HotSchedules is at the forefront of modern employer/employee workplace record keeping, communicating and problem solving. I have nothing to report aside from the intuitive and positive experience of using HotSchedules.

Avantages :

The PC design and Cellular App function perfectly together with real time updates and changes made to one instantly reflects on the other. Understanding and navigating HotSchedules easy on the eyes layout and page designs couldn't be better, though I'm sure they will continue to improve even the smallest details to a more perfect version. Reviewing current, real time updated scheduling information may be the core of this program, but the ability to send and receive messages detailing important changes, requests, responses between workplace colleagues is fantastic.

Inconvénients :

In my personal and professional experience with HotSchedules I have little to report as negative. Being employed in the mountains at a ski resort the only drawbacks were not directly related to the HotSchedules program itself. From time to time our frail internet connection could be compromised or overloaded by guest's access and use resulting in lat notification of implementation of system updates. Once again, in my experience, this was a result more so of an overworked or disconnected internet, not the HotSchedules program itself.

Darla
Owner, Operating Manager (É.-U.)
Produits alimentaires, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

hotschedules review

3,0 il y a 7 ans

Commentaires : It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Avantages :

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Inconvénients :

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Réponse de l'équipe de Fourth

il y a 7 ans

Hi Darla! Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates- https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler If you are still having issues, please contact customer care for assistance! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Sean
RMD (É.-U.)
Restaurants, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Useful and practical

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

The customizable job titles and departments make it flexible and easy to schedule all areas of the business.

Inconvénients :

It can be slow to load. This can be problematic in a fast paced business.