17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de HotSchedules

HotSchedules fournit une plateforme d'exploitation cloud, ainsi que des solutions et services de soutien pour les secteurs de la restauration, du commerce de détail et de l'hôtellerie. La suite de produits HotSchedules permet aux propriétaires et aux opérateurs de gérer des employés sur différents sites, de gérer le temps, de surveiller les performances commerciales et de gérer les opérations quotidiennes. Avec l'application mobile native HotSchedules, les employés peuvent vérifier les horaires, le début et la fin des quarts de travail et demander des congés directement sur leurs téléphones portables.

Qui utilise HotSchedules ?

Avec plus de 2 millions d'utilisateurs, la suite de logiciels HotSchedules est conçue aussi bien pour les petites entreprises de cinq employés que pour les grandes organisations et franchises internationales.

HotSchedules Logiciel - 1
HotSchedules Logiciel - 2
HotSchedules Logiciel - 3
HotSchedules Logiciel - 4
HotSchedules Logiciel - 5

HotSchedules ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

HotSchedules

HotSchedules

4,4 (455)
40,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
73
14
4,3 (455)
4,1 (455)
4,2 (455)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
6,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
15
89
4,3 (18 995)
4,6 (18 995)
4,3 (18 995)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à HotSchedules

Microsoft Excel
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Importation et exportation de données
Outils de collaboration
Homebase
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des feuilles de temps
Suivi du temps en ligne
Humanity
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données des employés
Gestion des feuilles de temps
Pointage
ClockShark
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des feuilles de temps
Suivi du temps en ligne
Deputy
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des feuilles de temps
Planification du personnel
ADP Workforce Now
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Rapports de paie
Versement direct
7shifts
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Base de données des employés
Planification du personnel
Schedulefly
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Distribution planifiée
Planification du personnel
Altametrics
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des feuilles de temps
Planification du personnel

Avis sur HotSchedules

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
56%
4
32%
3
9%
2
1%
1
2%
Sean
Sean
Marketing Assistant
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great for scheduling staff in the restaurant industry

5,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Felix
Agronomie (Bénin)
Production alimentaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de planification

5,0 il y a 10 mois

Avantages :

Pour une commercialisation crédible, ce logiciel est conçu pour les hôtels, les restaurants, et les dirigeants de commerce de détail pour réduire le temps d'administration. Il est conçu dans une intention d'améliorer la rentabilité et permettre aux employés de réglementer les horaires d'une planification et de bien préciser la démande d'outils de communication. Grâce à ce logiciel les employés communiquent facilement

Inconvénients :

Pas d'inconvénients trouvés à ce logiciel.

Heidi
Heidi
Event coordinator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Hotschedules is so easy to use

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Hotschedules changed the restaurant industry when it came out. I have worked in the industry for over 10 years, so when this software came out. It really changed the industry. Before we would have to wait for a photo of our schedules and sometimes we would miss our shifts or getting our shifts covered was so difficult. When hotschedules came out , you never wondered when your shift was. You are reminded when you have a shift and if you need a shift covered you simply post it up. It is a secure way to have everyone feel accountable and be accountable for work.

Inconvénients :

The only thing I had a trouble with when I first started using hotschedules was understanding how to update my availability for work but once someone showed me its a no brainer.

Tiara
Tiara
Server (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

All in one scheduler and social exchange

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Users can be grouped into categories based on department, allowing for effective communication without clutter. Also users' title and contact information is kept in a master directory readily available to other users. Another great feature is push notifications regarding company announcements, published schedules, and schedule changes. No need to constantly check the app for changes.

Inconvénients :

There is no free version of the app, which could be problematic for some employees. Although not expensive, some users don't like to pay for an app to view their schedule.

Darla
Owner, Operating Manager (É.-U.)
Produits alimentaires, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

hotschedules review

3,0 il y a 8 ans

Commentaires : It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Avantages :

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Inconvénients :

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Réponse de l'équipe de Fourth

il y a 8 ans

Hi Darla! Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates- https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler If you are still having issues, please contact customer care for assistance! https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Rebecca
Rebecca
Bartender (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The best way to post work schedules

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I have thoroughly enjoyed using the app, and it has allowed me to take opportunities that have made me additional money I otherwise would not have known about. I recommend the app to my other coworkers, as it is only a dollar or two one time and you never have to worry about losing your schedule or wondering when all your shifts are.

Avantages :

I can access my work schedule whenever I want because it is both a website and an app. It not only tells you what your schedule is, but allows you to see who else you are working with. This is beneficial if you are trying to adjust your schedule for time off so you know exactly who is available and who is not, which saves a lot of time.

Inconvénients :

If you have marked yourself as unavailable it should flag someone from being able to add you to the schedule in that slot so that the person creating the schedule realizes they have made an error.