15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Alfresco Digital Business Platform

Alfresco Digital Business Platform

Description de Alfresco Digital Business Platform

Alfresco Content Services fournit des fonctionnalités ECM ouvertes, flexibles et évolutives. Le contenu est accessible indépendamment du lieu et de la manière dont vous travaillez et s'intègre facilement à d'autres applications métiers. En combinant Alfresco Content Services et les services de processus étendus des plateformes, le contenu fonctionne pour vous et les flux commerciaux. L'ajout de contexte au contenu favorise une meilleure prise de décision, améliore la productivité et améliore la gouvernance de l'information.

Qui utilise Alfresco Digital Business Platform ?

Alfresco Content Services est conçu sur un noyau open source prenant en charge les API ouvertes et diverses options de déploiement, notamment les configurations cloud et cloud hybride.

Alfresco Digital Business Platform Logiciel - 1
Alfresco Digital Business Platform Logiciel - 2

Alfresco Digital Business Platform ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Alfresco Digital Business Platform

Alfresco Digital Business Platform

4,1 (23)
100 000,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
7
3,6 (23)
4,1 (23)
3,6 (23)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
25 000,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
445
43
4,3 (8)
4,5 (8)
4,7 (8)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Alfresco Digital Business Platform

Centralpoint
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Square 9
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
OnBase
Fonctionnalités les mieux notées
Configuration des workflows
Contrôles/Permissions d'accès
Stockage de documents
LogicalDOC
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Partage des fichiers
Stockage de documents
Cortex
Fonctionnalités les mieux notées
Bibliothèque des ressources
Contrôles/Permissions d'accès
Recherche/Filtre
DocuPhase
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Partage des fichiers
Stockage de documents
ELO ECM Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Génération de documents
Saisie de documents
Stockage de documents
MetaShare
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Dropbox Business
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données

Avis sur Alfresco Digital Business Platform

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,6
Service client
3,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
48%
4
30%
3
9%
2
9%
1
4%
vikram
vikram
Associate (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

best Content Management solution

5,0 l’année dernière

Commentaires : Alfresco is best end to end document management solution. All data for document can we accessed using noderef and service registry method. Upgrading version ,applying patch all we can do very easily . Alfreso provide solr as search engine which is very fast. Alfresco all expose all it's feature as rest end point and anyone can use it. we can easily provide to folder level permission in it

Avantages :

Alfresco is best content management solution. It allows us to define own metadata for document ,versioning, retention policy and workflow management . It provide end to end solution for documents. Alfresco provide full text search ,noderef search and lucene query search. alfresco provide user and role management feature also.

Inconvénients :

No issue found yet , working as expected.

Armando
Armando
Network Manager (Paraguay)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Document Management Tool and Collaboration Enterprise Software

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : My Documentary Management Processes were satisfied. Creation of PDF, Digital signature, Sending of documents to users of the system. Viewing the PDF online. Ensure the regulatory compliance of my company by classifying the documents.

Avantages :

The most remarkable thing about Alfresco ECM is the unification of tools, the design and structure of tools that allow the design and fulfillment of the rules of documentary processes and business collaboration. Alfresco is a complex and wide-ranging tool in the Document Management and Collaboration segments.

Inconvénients :

What could improve is the ease of use in the overall communication tool. Currently a mediun user is required to operate the system and thus achieve a correct document flow. Sometimes Cmis interaction could be a problem, most cmis programs have some dificult to connect like cmisSync.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Électronique grand public, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Rigid, outdated document management and content sharing platform

2,0 il y a 4 ans

Commentaires : We used Alfresco as the company's main document management and sharing tool for several years. It was adequate but constraining, and over time the feature differential with more advanced tools became increasingly evident.

Avantages :

Good flexibility in adding coworkers alongside external guests to document repositories. Good security measures on stored files. Not many redeeming features beyond this.

Inconvénients :

Poor interface, with no OS integrations (only web interface), no drag & drop, counter-intuitive control placement, key features nestled deep into menus.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great CMS for SMBs

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

I like the customization features, the work flow options, and it's compatibility with many file types. It makes searching for documents a breeze and keeping your content well organised in varying Projects/Sites. I particularly like the Dashboard setting on each site, that allows you to customize your overview of that project, giving visual to members, who is working on what files, and a live browser frame to keep you in the loop if your project is website based.

Inconvénients :

The interface could use some work, I find the usability takes some time to get into in order to unlock all the features and functionality available to you. The documentation is a useful assistant in getting around the software.

David
Computer systems administor (Canada)
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Works great for lots of users

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : great group site

Avantages :

easy to build work flows and group projects. Can build custom sites for groups. Has a good admin section. can easily add users and make groups. Lots of features.

Inconvénients :

Can take a while to setup, hard to customize when out a lot of work and searching forums. with the api was a bit better