ClearCompany

Qui utilise ClearCompany ?

La société compte des entreprises clientes dans tous les secteurs, dont la main-d'œuvre va de quelques dizaines d'employés à plusieurs milliers.

Description de ClearCompany

Depuis 2004, ClearCompany permet à des milliers d'entreprises d'attirer, de sélectionner et d'embaucher de meilleurs talents, d'impliquer leur équipe et d'utiliser des informations stratégiques pour que leur recrutement demeure concurrentiel. Du sourcing des candidats (grâce à 160 millions de profils de talents) à la création facile de pools de talents, au reporting de conformité EEO/OFCP et bien plus encore, en passant par la publication à prix réduit, la sélection automatisée, l'envoi de textos, l'évaluation et la planification des entretiens, ClearCompany met à votre disposition tout ce dont vous avez besoin pour trouver, recruter et impliquer d'excellents employés.

Informations sur ClearCompany

ClearCompany

https://www.clearcompany.com/

Fondé en 2004

Vidéo de ClearCompany
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Présentation des tarifs de ClearCompany

ClearCompany n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

ClearCompany deployment and support

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

ClearCompany - Fonctionnalités

  • Analyse de CV
  • Cabinets de recrutement
  • Gestion des flux de travail
  • Intégration des employés
  • Planification des entretiens
  • Portail libre-service
  • Publication d'offres d'emploi
  • Recherche de CV
  • Ressources humaines internes
  • Suivi des candidats
  • Vérification des antécédents
  • Évaluations

Logiciels ATS (Applicant Tracking System) : afficher la liste complète

  • Formulaires E-Verify et I-9
  • Formulaires électroniques
  • Gestion d'orientation du flux de travail
  • Gestion de la description des tâches
  • Gestion de la formation
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Manuel de l'employé
  • Portail libre-service
  • Signature électronique

Logiciels d'onboarding : afficher la liste complète

  • Budgétisation et prévision
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Main-d'œuvre variable
  • Mesure des performances
  • Planification du personnel
  • Prévision du travail
  • Suivi des compétences

Logiciels de gestion du personnel : afficher la liste complète

  • Analyse de CV
  • CRM
  • Cabinets de recrutement
  • Gestion des entretiens
  • Intégration des employés
  • Offre d'emploi
  • Portail libre-service
  • Publication d'offres d'emploi
  • Ressources humaines internes
  • Suivi des interactions
  • Vérification des antécédents
  • Vérification des références
  • Évaluations

Logiciels de recrutement : afficher la liste complète

  • Base de données des employés
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des congés
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Intégration des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Suivi des candidatures

Logiciels de ressources humaines : afficher la liste complète

  • Bibliothèque de questions
  • Enquêtes et feedback
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi de la progression
  • Sélection des évaluateurs
  • Tableau de bord

Logiciels de retour d'information à 360 degrés : afficher la liste complète

  • Autoévaluations
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion des rémunérations
  • Mesures de la performance pondérée
  • Modèles personnalisables
  • Plans de développement individuel
  • Portail libre-service
  • Suivi continu de la performance
  • Suivi des cycles d'évaluation
  • Échelles de note personnalisées
  • Évaluation par les pairs
  • Évaluations des compétences

Systèmes de gestion de la performance : afficher la liste complète

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Plus d'alternatives à ClearCompany

Avis sur ClearCompany

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Overall rating

4,3/5

Average score

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,2

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Écrivez votre avis !
Valentina G.
Web Designer
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/04/2018

"Excellent quality ClearCompany"

Avantages: Great, excellent quality ClearCompany, incredible, I'm totally satisfied to have worked with this company.

Inconvénients: I really do not have any complaints, I have no doubt that it is one of the best companies in the area of human resources. Highly Recommended

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/04/2018
Keona F.
Office Manager
Gestion d'organisme à but non lucratif, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/03/2020

"Checks all the boxes"

Commentaires: I entered in expecting what I have seen before with other major HRM software companies. I expected constant growing pains and problems and lackluster customer service. ClearCompany proved me wrong and has consistently delivered quality product support and customer service for the two tears that I have been using the product.

Avantages: It is super user friendly! Although it is a quality product with great functions, you don't have to be a techie to catch on to how everything works. You are never alone as far as product support. This company is constantly inquiring about how to make the product better. That is how they stay on top with this product. Other HRM software management companies over promise and under deliver... Not Clear Company. They are constantly right there to answer questions quickly and resolve concerns at amazing speed.

Inconvénients: The few things that I could point out are honestly more of a preference than a problem. It would be nice to have a few other ways to search for applicants, i.e. by phone number or email address, but again, that is only a preference. Everything this software says it will do, it does .

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/03/2020
Elena A.
HR Director
Génie mécanique ou industriel, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/09/2020

"Great Experience"

Commentaires: Very happy with our choice. Great people.

Avantages: Excellent customer service, ability to speak to a live CSR is a undeniable plus.
Easy to navigate and launch.
Paperless approach

Inconvénients: Printing option is not the strongest. Definitely needs improvement on printing formatting.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 10/09/2020
Utilisateur vérifié
Director of Human Resources
Santé, bien-être et fitness, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/10/2018

"Better ATS/Onboarding Options"

Commentaires: I migrated our HR/Recruiting department to ClearCompany from a more expensive Legacy ATS that was showing its age and cost much more. Beware of a few things. First, while they aren't a bad software suite, they aren't great, and suffer from not being particularly good in any one aspect compared to competitors, whether its functionality, features, price, etc. They do, however, have a great sales team that is prepared to sell their product as the next great thing. They also spent a lot of money on help modules (professional Youtube clips) and making their software aesthetically pleasing. However, when in actual use, the software is not as good as the image would lead you to believe. It is one of the more glitchy pieces of HR software I've ever used with experience in excess of over 10 ATS/HRIS/CRM/etc. Using it is not intuitive, from selecting dispositions, to making changes, to posting ads, to running reports. For the price, it in the lower half of pricing for equivalent ATS software packages, but on the high end of that, and each additional option and login costs a lot. There are a lot of competing products that are easier to use, less prone to malfunctions, and cheaper. While an HR department probably wouldn't hate this product, since it does work, there are absolutely better products in both directions, both at a higher price point with more functionality, as well as at lower price points with equivalent functionality.

Avantages: The portal is aesthetically pleasing, with a very modern design approach.
It is priced decently, although not great, cheaper than large vendors like Taleo, etc., but there are cheaper options that offer roughly the same functionality (and some better).
They remain focused on compliance and update standardized forms.
The Onboarding side is better than their ATS.

Inconvénients: Nickel and dime for every extra item.
Additional user seats are expensive.
Data migration from previous ATS is expensive.
Changes to the format, questions, dispositions, stages, etc. are not easy and it is hard to tailor to your company/department's specific individualized needs. In order to make it pretty, they made it very difficult to change formatting. In addition, if you require ClearCompany to make a change, it takes a while and costs a lot.
Controls are pretty, but aren't intuitive.
They are NOT GoogleforJobs compliant. When I last asked them for an update in 2017, they stated it wasn't necessary and had only the most vague understanding of why this was important.
Their mobile optimization is horrible and frequently has issues.
Their ATS is glitchy.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/10/2018
Taylor D.
Associate Director of Mobilization
Institutions religieuses, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 23/06/2020

"So easy to use and has made our hiring flow a breeze!"

Commentaires: Our team switched to ClearCompany after several frustrating years with another company. Our experience has been night and day different! ClearCompany is so easy to implement and use and the customer service is truly unmatched. We have never felt like a burden by the team, and they are very quick to help us troubleshoot issues or to answer questions. We've also been able to train and set up all of our hiring managers, and the ease of sharing applicant information throughout the office is so helpful. The cost is also very reasonable for the number of features provided!

Avantages: It's so easy to use and it only takes a few minutes to train up new hiring managers/users. The scorecards are incredibly helpful for gathering information as well as keeping all notes in one place. Also, the ability to schedule interviews directly through the system was a GAME CHANGER for our team!

Inconvénients: While there is an option to schedule multiple interviewers, that can only be done for back to back interviews. It would be helpful to have an option to add multiple interviews to the SAME interview block when looking to schedule things. That way, the calendar confirmations go to each person separately and we don't have to track or copy invites.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 23/06/2020