The Nortridge Loan System

par Nortridge Software

Qui utilise The Nortridge Loan System ?

Les grandes sociétés de prêt et les prêteurs de moyenne envergure. Inclut différents types de prêts : automobiles, consommateurs, financement pour l'éducation, commerciaux et en ligne.

Description de The Nortridge Loan System

Le système de prêt de Nortridge permet de gérer tous les aspects (montage, prestation, recouvrement, reporting, etc.) d'une multitude de portefeuilles de prêts. Le système inclut le montage de prêts, la gestion des services de prêts et des recouvrements ainsi qu'un CRM. Outre ces fonctions standard, des fonctionnalités étendues sont fournies dans les modules suivants : comptabilité multiécritures, entiercement, participations et portail client sur le web.

Informations sur The Nortridge Loan System

Nortridge Software

http://www.nortridge.com

Fondé en 1981

Prix de The Nortridge Loan System

The Nortridge Loan System n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

The Nortridge Loan System - Fonctionnalités

Logiciels de gestion des prêts
Calendrier d'amortissement
Distribution automatique de fonds
Gestion de la comptabilité
Gestion de la conformité
Gestion des collectes
Gestion des documents
Gestion des emprunteurs
Gestion des investisseurs
Prêts automobile
Prêts commerciaux
Prêts pour la construction
Prêts étudiants
Suivi des garanties
Traitement des prêts
Analyse des tendances
Gestion des documents
Gestion des expositions
Gestion des leads
Gestion des pipelines
Gestion des ressources
Gestion des risques
Piste d'audit
Structures complexes de la dette
Tableau de bord
Banque d'investissement
Banque de détail
Banque en ligne
Banque privée
Gestion des cartes de crédit
Gestion des distributeurs automatiques
Gestion des risques
Gestion des sécurités
Services bancaires aux entreprises
Succursales multiples
Suivi de la conformité
Surveillance des transactions

Avis sur The Nortridge Loan System

Afficher 5 avis sur 78

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4/5
Service client
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,3/5
Jeremy S.
IT Manager
Services financiers, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020

"Very powerful Loan management software"

Commentaires: The ability for us to create our own custom platform to manage loans is great and the support has been amazing.

Avantages: NLS is very customizable down to the field level. You can add scripting to many areas allowing you to create a powerful user platform to serve your needs

Inconvénients: Upgrades can be troublesome depending on the level of customization done. It requires much testing in a development environment.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020
Carolyn S.
Project Manager
Services financiers, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020

"Review"

Commentaires: The overall experience has been amazing! The Nortridge team has been awesome to work with, and we truly feel they are concerned about our overall needs as a company to not only maintain but grow into areas we weren’t able to in our legacy system.

Avantages: The ability to customize almost everything

Inconvénients: The limited options on branch security and reporting.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020
Dan B.
Developer
51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    1/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/02/2019

"Poor Support & Lacking of Knowledge of Their Own Product"

Commentaires: This company attempts to make themselves look big and like they can handle big business, but when it comes to true support they cannot keep up.

Avantages: Better than having no account management software. I'm sure if you are just doing automobile or home loan financing, it probably works fine.

Inconvénients: Their User Interface is ancient and is not awful to use, but it's certainly not easy. I would HIGHLY recommend never using NLS provided hosting. Their hosting product is on a shared environment where one clients setup can affect another clients setup. Our software developers have found multiple bugs in their product and when we report them they either try to argue that it's not a bug or they take 6+ months to fix the bug. - NortRidge's support of their NLS product is horrible.
* I would HIGHLY recommend never using NLS provided hosting. Their hosting product is on a shared environment where one clients setup can affect another clients setup.
* We use their report server product (which is just a replicated MSSQL database) on their hosted platform and one time they moved it to a new server without telling us and changed the database path without telling us. Our internal manager asked them multiple times if their update would require and username, password, or server changes and they kept telling him 'No'.
* They will only do software updates during standard business hours, so they have to take your business offline while they do it and you have to pray they don't cause new problems after the software updates are done. We most certainly had issues with bugs or problems after an update and they don't have a rollback process.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/02/2019
Paul H.
Director
Services financiers, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/05/2020

"Very Good Loan Servicing Software"

Commentaires: Good experience overall. Anyone looking to lighten their load and automate things where loan processing is concerned should try implementing this software.

Avantages: As a Financial Service company, we also process loans for clients. This is a very good loan servicing software that helps you to keep track of loans in the pipeline, email or text customers with updates or questions, generate documents, etc. It's an all-in-one system that replaces having to manually do each aspect of loan processing.

Inconvénients: This is a robust system. Long ago doing mortgages, used to use a software called Point, and this is far more updated and sophisticated.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/05/2020
Joel K.
COO
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020

"Nortridge for Loan Servicing"

Commentaires: Outstanding. I was able to bring up one seat when my business was small, and grow that easily and cost-effectively. The system is highly stable, well supported, and easy to integrate with and easy for collectors to use.

Avantages: Ease of reporting, ease of setup and change management, outstanding loan accounting capabilities, value

Inconvénients: Most CFOs would love to have a GL module

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/03/2020