15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Mikogo

Mikogo est une solution gratuite de partage d'écran conçue pour rationaliser les conférences web et les réunions en ligne.

Le logiciel permet à 25 personnes maximum de partager simultanément le contenu de leur écran et offre une large gamme d'outils interactifs et de fonctionnalités uniques. En tant que présentateur, Mikogo vous permet de partager votre écran avec tous les participants.

Mikogo comprend la visionneuse HTML primée qui permet aux participants de se connecter à partir d'un navigateur web sur n'importe quel ordinateur ou appareil mobile sans aucun téléchargement, grâce à cette solution 100 % basée sur navigateur.

Qui utilise Mikogo ?

Mikogo peut être utilisée pour effectuer des présentations en ligne et des démonstrations de produits, des webinaires, des formations en ligne, un support informatique à distance, des démos de vente, des réunions en ligne et bien plus encore.

Mikogo Logiciel - 1
Mikogo Logiciel - 2
Mikogo Logiciel - 3
Mikogo Logiciel - 4
Mikogo Logiciel - 5

Mikogo ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Mikogo

Mikogo

3,7 (32)
14,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
1
3,8 (32)
3,0 (32)
2,7 (32)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
12,85 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
182
8
4,3 (7 258)
4,2 (7 258)
4,2 (7 258)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Mikogo

Webex Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
GoTo Meeting
Fonctionnalités les mieux notées
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Partage d'écran en temps réel
TeamViewer Remote
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Chat en temps réel
Contrôles/Permissions d'accès
Zoom Workplace
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Digital Samba
Fonctionnalités les mieux notées
Audio/Vidéo HD
Conférences vidéo
Partage d'écran
Meet Hour
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Partage d'écran
Partage d'écran en temps réel
Google Workspace
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
Livestorm
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Partage d'écran
Streaming de présentation
ClickMeeting
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Inscription en ligne
Streaming en direct

Avis sur Mikogo

Note moyenne

Note globale
3,7
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
2,7
Fonctionnalités
3,4
Rapport qualité-prix
3,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
34%
4
31%
3
16%
2
9%
1
9%
John
Educator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best remote assist program there is

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I have had nothing but excellent experiences with the software. The free version is more than enough for the personal use and the enterprise version is perfect for business.

Avantages :

It is the easiest from all the remote assist programs that are out there.

Inconvénients :

Mikogo could work a lot faster. There is a lot of delay between the two computers.

Pratham
Mean Stack Developer (Inde)
Recrutement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Outstanding Meeting Software Simple to use but with few features

4,0 l’année dernière

Commentaires : interacting mostly with my clients. I don't have to wait long to connect with my clients at any time. Sharing screen information during meetings is beneficial. The advantages include making the tools we require for the meeting such as screen sharing, file sharing, and presenter switching more straightforward. Determine if its capability adds enough value to warrant the requirement for a second tool and the additional training your team will require to utilise it.

Avantages :

As I have been using Mikogo for a while, I can claim that it is among the finest for online meetings and presentations. Its quick design and simple method of dealing with the available tools make it easier for you to comprehend everything and run clear meetings. The screen control feature operates effectively. Compared to Microsoft Teams' screen control, which I've used before, it performs far better. The link is much stronger now. I appreciate that you provide tools like chat, pizzarra for drawing, and snapshots so I can totally control my session.

Inconvénients :

The major drawback is that you can only control the screen, necessitating that you be on a different call from Mikogo in order for it to function. If your network is behind a proxy, you may need to open specific ports in order for this programme to connect. The user interface is not the most logical and appears to be out of date. The use of other programmes, such as Webex, is simpler. I'm not certain if I got any mail about it. But it would be wonderful if I were informed when the new features were released.

Matthew
Big Kahuna (É.-U.)
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Not as slick as Zoom, or Webex, or.......

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : I stopped using this product during my first year subscription for the above mentioned reasons. I was a month past the anniversary date requesting cancellation. They were very aggressive in their collection efforts and ultimately I ended paying for most of a second year. Beware agreements that auto renew and DONT accept non payment as cancellation. I was using Webex, which was overall a better product, but more expensive. After Miko I switched to Zoom, which is a MUCH better product, far easier for non members to be invited to and join screen share sessions.

Avantages :

I was referred to this product by a colleague for collaboration on a project we were developing jointly, since he was familair and I'm a power user, it worked well for this porject

Inconvénients :

Its a little klugey - scheduling tool is tedious, inviting viewers even more so. The invited end user onboarding is a bit confusing and many of my clients would struggle to join a conference.

Ed
Benefits Counselor (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Not hard to use but don't look for support

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : I had been using Mikogo for several years now and most of the time it worked fine for my purposes. Specifically, I conduct remote enrollment services and need the software to run on any platform (ie. Mac & PC). I never have more than one participant besides myself in the conference. I also need to be able to transfer control of the mouse and keyboard for remote signature. I need to be able to transfer documents via secure file transfer or FTP and the software must be HIPAA compliant. Mikogo ran fairly well for me unless I had a Mac participant. In those cases, I found I was not always able to transfer mouse and keyboard control and unable to transfer documents. Recently I purchased a new laptop and when I ran the software from this PC, I could not find any documents to transfer even though they were stored locally on my PC. When I tried contacting support, I was unable to reach anyone by phone or chat and my emails went unanswered. I was given no other option than to drop my subscription and look for another service. Shame on you Mikogo, for selling a product in this country without any access to technical support.

Avantages :

It was fairly easy to use and in up until recently had few complaints.

Inconvénients :

The product gets failing grades for support when things don't work as planned!

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Viewing device contents with mikogo

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Mikogo was my first experience with screen sharing apps and softwares. It started off good but overtime I had to move on to other services. They have a great product but not great support.

Avantages :

I like that it's free to use. Mikogo is also very simple in outlook and functionality. I like its ability to share screen contents with others during meetings. This helps with better presentation and collaboration.

Inconvénients :

Customer support of mikogo hasn't been the best for me. They seem hard to reach when you experience difficulty.