Qui utilise Mindbody ?

MINDBODY apporte des services et une assistance aux salons de petite, moyenne et grande taille dans le monde entier.

Description de Mindbody

Le logiciel pour les salons MINDBODY est conçu pour vous aider à gérer et développer votre salon, de la réception des clients jusqu'au fauteuil en passant par toutes les étapes intermédiaires. Grâce à un jeu d'outils performant, vous pouvez planifier des rendez-vous, traiter les paiements en toute sécurité, suivre la réussite, gérer les plannings des stylistes et éviter les oublis de rendez-vous grâce aux rappels automatisés. De plus, une suite avancée de fonctionnalités marketing intégrées attirera de nouveaux clients et fidélisera la clientèle existante. Libérez-vous du temps pour vous recentrer sur ce que vous aimez. Planifiez une démo gratuite aujourd'hui.

Informations sur Mindbody

Mindbody

http://www.mindbodyonline.com

Fondé en 2000

Prix de Mindbody

Mindbody n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Mindbody est disponible à partir de 129,00 $US/mois.

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À partir de

129,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Mindbody - Fonctionnalités

Logiciels d'agenda
Accès mobile
Base de données de clients
Emplacements multiples
Gestion des réservations de chambres
Paiements en ligne
Planification automatisée
Planification des groupes
Rappels de rendez-vous
Rendez-vous récurrents
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Achats
CRM
Facturation
Gestion de la formation
Gestion de projets
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion du marketing
Gestion financière
Mesure des performances
Planification
Suivi du temps et des dépenses
Accès mobile
Booking en ligne
Facturation
Gestion d'équipe
Gestion de site web
Gestion des abonnements
Gestion des stocks
Gestion des visiteurs
Gestion des événements
Gestion du marketing
Point de vente (PDV)
Portail des membres
Suivi des présences
Traitement des paiements
Base de données des adhérents
Gestion de site web
Gestion des applications
Gestion des comités
Gestion des cotisations
Gestion des événements
Portail des membres
Renouvellement d'abonnements
Répertoire de membres
Traitement des paiements
Types de membres
e-mail marketing
Emprunt et restitution en libre-service
Facturation
Gestion des abonnements
Gestion des classes et horaires
Gestion des contrats
Gestion des employés
Gestion des stocks
Gestion des événements
Gestion du marketing
Réservation en ligne
Suivi des présences
Traitement des paiements
Alertes/Notifications
Emplacements multiples
Gestion des réservations de chambres
Planification automatisée
Planification des cours
Planification des groupes
Planification des installations
Planification des rendez-vous
Planification des ressources
Planification du personnel
Planification en temps réel
CRM
Gestion des promotions
Gestion des réservations de chambres
Gestion des taux
Notes de réservation
Réservation d'activités
Réservation de tiers
Réservations de groupe
Support client
Conforme HIPAA
Forfaits de soins
Gestion des cartes cadeaux
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Gestion des stocks
Photos avant/après
Emplacements multiples
Facturation
Gestion de cabinet
Gestion des cartes cadeaux
Gestion des clients
Gestion des employés
Gestion des rendez-vous
Notes SOAP
Point de vente (PDV)
e-mail marketing
Gestion des stocks
Gestion du personnel
Paiements en ligne
Planification des installations
Classement de ceintures
Communication avec les membres
Facturation
Gestion des classes et horaires
Gestion des présences
Gestion des étudiants
Gestion des événements
Inscription en ligne
Point de vente (PDV)
Bibliothèque d'exercices
Plan de remise en forme
Programme de nutrition
Suivi des certifications
Suivi des présences
Traitement des paiements
e-commerce
Évaluations de la condition physique
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Gestion de la paie
Gestion des employés
Gestion des locations de stands
Gestion des stocks
Point de vente (PDV)
Profils client
Rendez-vous récurrents
Bibliothèque d'exercices
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Emplacements multiples
Facturation
Gestion de cabinet
Gestion des assurances
Gestion des rendez-vous
Notes sur l'évolution
Plans de traitement
Portail des patients
Pour la kinésithérapie
Rappels de rendez-vous
Rapports et analyses
Évaluations
Gestion d'équipe
Gestion des abonnements
Gestion des listes d'attente
Gestion des événements
Inscription en ligne
Paiements en ligne
Planification des cours
Portail parent
Suivi des compétences
Suivi des présences
Suivi des scores
Carte de fidélité
Gestion de la paie
Gestion des employés
Gestion des listes d'attente
Gestion des stocks
Planification des rendez-vous
Point de vente (PDV)
Profils client
Rappels de rendez-vous
e-mail marketing
Carte de fidélité
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Gestion des stocks
Paie et commissions
Planification du personnel
Point de vente (PDV)
Gestion des capacités
Gestion des membres
Gestion du marketing
Gestion du personnel
Paiements en ligne
Planification des cours
Point de vente (PDV)
Suivi des présences
Facturation
Gestion des clients
Gestion des costumes
Gestion des cours
Gestion du personnel
Inscription en ligne
Paiements en ligne
Planification des cours
Point de vente (PDV)
Portail libre-service
Reporting
Suivi des présences

Avis sur Mindbody

Afficher 5 avis sur 2 045

Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
3,8/5
Service client
3,8/5
Fonctionnalités
3,9/5
Rapport qualité-prix
3,6/5
Garrett E.
CIO
Hôpitaux et soins de santé, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/09/2019

"Learn It and Use It"

Avantages: I can not state more clearly that Mindbody is the leader in what they do. They have their faults because of the way it was designed originally but they are working on those every day but no system on the market is better. I have a feeling that a couple years from now, they be much larger than what they even are now.

Inconvénients: the old design structure of the base platform could use some updates, which they are aware of

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/09/2019
John T.
CEO
Gestion de l'enseignement, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/04/2020

"MindBody for Music Schools"

Commentaires: Studio automation is always a plus - if you haven't used Auto-Pay, you should really try it. Automated emails are really the best part. For us, it's slow, kind of clunky, and doesn't fit our needs as well as we had hoped. Them withholding our money was definitely the main impetus for our disillusionment.

Avantages: Integrated billing/scheduling/contractor & staff payroll. Automated email messaging. Automated customer billing. A large variety of services thought to improve retention and conversion. Tech support is very knowledgeable, professional and helpful.

Inconvénients: We've been using MB for over 7 years. It was affordable when we started, but has continued to increase in cost. It is now very expensive, by comparison to other offerings. The billing system is extremely complicated to set up and is difficult to train. It's really built for yoga studios, etc., and is not a good solution for music schools. The vast majority of the add-on products they promote are not useful to those that only book recurring appointments, like music schools do. They seem to be designed for pushing individual appointment booking, which is the opposite of what we need. There are constant "improvements" which always add more page loads - when we first started, you could go to any page on the site within 2 clicks. The daily tasks you need are now, all, at least 3 page loads away, if not more. In other words, their improvements always slow us down and don't add any value that we can perceive. The reason we're going to move to something else was cemented this week: On Apr. 1 our Auto-Pays ran like normal. On Apr. 2 they sent us an email informing us that 20% of what they owed us was being held to protect our clients due to changes from the COVID-19 pandemic. We were left scrambling for cash to cover checks we had already written. There was no warning that they were going to short us. They claimed that the "entire processing industry" was doing this, but I can find no evidence that that is true. It looks like they were holding back our money to protect themselves.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/04/2020
Gina B.
Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 07/07/2020

"Mindbody post virus apocalypse"

Commentaires: In normal times, mb while not perfect is worth the expense. There are a lot of features and you used to be able to call them 24/7. But in the world of covid, it's too expensive and it's even harder to access customer service, the hours are limited and the wait times very long. We put our mb account on hold- which costs $50 a month- you can actually get software for that amount. Pre-covid rating is 4 and now it's a 3

Avantages: Before the virus hit, I loved Mindbody. The high monthly fee was worth the expense because the software automatically links up with 3rd party vendors like Class Pass and gym pass. Plus nearly every studio is using this software so it's easy to pick up traveling clients or sales via their dynamic pricing option. In short, the subscription is super high but in normal times you get a lot of it in return. This is not the case at the moment. They did offer 1 month subscription relief and 2 if you commit to 2 years but I don't know if we will make it? Most of the support staff is super friendly and helpful.

Inconvénients: Given it's many features, the software is sophisticated and not easy to use. Could never figure out the private yoga feature or how to show the studio was being rented so for us not to be able to do this - it was very expensive. Also we were one of the first studios to live stream so we got set up prior =however not all mb reps could accurately advise how to set up. We paid for adverting on fb and google, got many clicks and zero conversions- people kept getting tripped up in mb. A survey indicated over 30% of users had a hard time booking, paying for or accessing live stream classes on mb. I literally spent all day every day troubleshooting with mb reps, instructors and clients. I wonder ho many people we lost that got turned off? We decided to move our live stream and on demand off he platform.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 07/07/2020
Jeffrey B.
Gym Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    1/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/01/2020

"MindBody Software Suite with Branded App"

Commentaires: Overall experience was grueling and constantly defeating to my business operations. Joining Mindbody was a poor decision in many facets. The software suite works directly against your business by directing (through email marketing etc.) new members to use the "Non-Branded" app when you already have the Branded App. The Mindbody App sends deals from other fitness studios to your customers via the Mindbody App. This isn't good for retention. If a customer want to skate around your regular member prices, the Non-Branded App offers discounts to your already regular customer (not just new customers), creating instant revenue losses when trying to gain new customers. Customer Care/Service representatives knew less about the MindBody suite than I did since I have used the software longer than the representatives that were supposed to be assisting. The integrated software for payments which ease the use of processing and tracking is a "catch 22". If your card on file for Mindbody payments expires, which happens periodically; MindBody will just shutdown your site and you cannot operate in any capacity or function. No phone call message to let you know. If this happens, you will have an onslaught of fixes because the Mindbody system will disassociate your confirmation phone numbers with your customers and they will no longer be able to confirm appointments. You will have to manually push any missed autopays etc.

Avantages: The best pert of MindBody was the Branded App. One touch at the fingertips for purchases by the customer.

Inconvénients: Constant updates that caused issues for booking, purchasing and retaining customers. My email box was virtually packed with issues that MindBody caused from an update to the app. "A fix to fix the problem caused by the fix for a problem we fixed" could be the Moto!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/01/2020
Megan O.
doctor
Cabinets médicaux, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/05/2020

"my go to for staying active"

Commentaires: this app stays prominently on my phone's home screen because it's just that much of a necessity and it is easy enough to use to stay on top of my classes.

Avantages: i really love the reach of this app in that so many companies are involved and it's quickly become a kind of search tool of its own to find specific workout facilities or such . i frequently use the map and search feature when traveling to find my go- to styles of studios and i regularly use the app to pay for class and passes for my favorite hometown studio. very easy to see class schedules to have multiple different payment options and to keep track of the classes you've gone to in the past.

Inconvénients: i love that the home screen shows my favorites but i don't that it doesn't take me to my favorites' home page but instead their schedules and there is no easy way to get from the schedules to the home page to lets say purchase a class pass instead of booking a specific class. to do this i have to click through several pages from the home screen to eventually get to this goal.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/05/2020