PrognoCIS EMR

Qui utilise PrognoCIS EMR ?

Depuis le praticien médical indépendant jusqu'aux grandes cliniques multispécialités.

Description de PrognoCIS EMR

PrognoCIS de Bizmatics est une suite complètement intégrée comprenant le dossier médical partagé, spécifique selon la spécialité, la gestion de cabinet et la facturation. Classé par KLAS parmi les 10 meilleures gestions de dossier médical partagé dans le cloud. Les fonctionnalités comprennent : portail patient, modèles personnalisables par spécialité, prescriptions électroniques, tableau de bord Meaningful Use, logiciel de facturation pour le secteur médical, etc. Des versions web ou client/serveur sont disponibles. Certifiés CCHIT et ONC-ATCB pour aider les praticiens à satisfaire aux exigences de Meaningful Use pour un retour sur investissement démontré.

Informations sur PrognoCIS EMR

Bizmatics

http://prognocis.com

Fondé en 2000

Vidéo de PrognoCIS EMR
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Présentation des tarifs de PrognoCIS EMR

PrognoCIS EMR n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de PrognoCIS EMR est disponible à partir de 250,00 $US/mois.


À partir de

250,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de PrognoCIS EMR

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

PrognoCIS EMR - Fonctionnalités

  • Certifié ONC-ATCB
  • Conforme HIPAA
  • Graphiques
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Prescription électronique
  • Reconnaissance de l'écriture manuscrite
  • Reconnaissance vocale
  • Suivi de la conformité
  • Utilisation significative certifiée

Logiciels de dossier patient informatisé : afficher la liste complète

  • Cabinet de plusieurs praticiens
  • Conforme HIPAA
  • Conférences vidéo
  • Facturation médicale
  • Formulaires en ligne
  • Gestion de cabinet
  • Messagerie personnelle
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de traitements à distance
  • Prescription électronique
  • Rappels de rendez-vous
  • À des fins médicales

Logiciels de télémédecine : afficher la liste complète

PrognoCIS EMR - Alternatives

Plus d'alternatives à PrognoCIS EMR

Avis sur PrognoCIS EMR

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 3,8
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 3,9

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Mike K.
CEO
Cabinets médicaux
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 28/07/2016

"Fantastic Web EMR, Great Mobile EMR, Amazing Customer Training/Support"

Avantages: WhiteCoat Medical Group has been using PrognoCIS EMR system for about a year now, since launching our healthcare services. We use both their web EMR, mobile EMR, and Revenue Cycle Management. WhiteCoat offers medical home visits via our patient web platform where patients can utilize to make appointment requests. WhiteCoat providers are always on the go, thus requiring a simple and easy-to-use mobile EMR that can be used to chart the home visit on the go. We’ve been using PrognoCIS’ mobile EMR, which served us very well.

The reason why we continue to use PrognoCIS is because of the numerous customizable features that we can implement to tailor the system to our medical group’s needs. For example, we can bundle CPT codes as a custom CPT code that our providers can select, but more importantly, these CPT codes can be customized to be arrange alphabetically and to show up first when our provider get to the CPT code assessment and plan section. In addition to that, we can add various assessment and plan templates that our providers can use to quickly document things on the go. PrognoCIS also helps with the creation and implementation of such templates. We use both web EMR and the mobile application EMR. We use the web EMR for electronic prescriptions and when there needs to be more detailed charting, but the mobile application EMR, which is an iPhone app is also connected with the web EMR, is mainly used by our providers to chart while on the go on their iPhone or iPad. The mobile EMR is incredibly user friendly and intuitive. They also have a patient portal system that our patients also utilize to message the provider and also for patients to access their medical records on their phone. The patient portal is both web and mobile. PrognoCIS’ tech stack is robust and covers all the necessary platforms to efficiently and effectively chart. I highly recommend it.

Inconvénients: The only thing I wish from PrognoCIS is an updated app with e-RX feature on the iOS application EMR, but after speaking with a PrognoCIS representative, there's a new version coming out. Looking forward to seeing it!

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 28/07/2016
Tatia B.
RCM Director
Santé, bien-être et fitness, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2020

"PrognoCIS Review"

Commentaires: Overall, my experience has been good.

Avantages: Single sign on solution
User interface, ease of use.
Billing system ease of use
All MACRA/QPP Updates as well CPT/ICD/HCPCS codes updates are included

Inconvénients: I cannot really think of anything at the moment.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2020
Robert G.
IT Admin
Cabinets médicaux, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/11/2020

"REVIEW"

Avantages: GOOD PRODUCT EFFICENT FOR WHAT WE NEED FOR OUR OFFICE

Inconvénients: SOMETIMES UPDATES CAN CAUSE ISSUES TYPICALLY FIXED SOON AFTER

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/11/2020
Veronica H.
Office Manager
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/11/2020

"PrognoCIS review"

Avantages: This software is very affordable. It is relatively easy to use and move around in.

Inconvénients: The customer support process is very difficult. If there is an urgent issue, a ticket is required with an open ended time frame for resolution. Many times it may take days to be contacted. Making changes to the templates for customization is extremely complicated. Adding procedures and orders to office visits is time consuming. The process for adding additional patients to an existing guarantor is repetitive and lengthy. The billing module doesn't follow some basic accounting principles and is very complicated when insurance companies require take backs or when posting remittances.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/11/2020
Maryam M.
Physician
Cabinets médicaux, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/10/2020

"EHR use"

Avantages: It is easy to use. Entire team including support and billing are very accessible and quick to respond to any concerns. It is easily customized and is cost-effective especially for a small medical practice.
I was worried in the beginning because the training was not done on-site, but the person who trained me was wonderful and very accessible and responsive to my needs which made it much easier than I had anticipated.

Inconvénients: I wish I had the ability to make more minor changes on my own without having to go thru their IT support each time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/10/2020