17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Glance

Glance est un service web de partage de bureau conçu pour faciliter les démonstrations web et les présentations commerciales en ligne. Jusqu'à 100 invités peuvent se rencontrer et collaborer simultanément en ligne depuis des Mac et des PC.

Qui utilise Glance ?

Tous les pays

Glance Logiciel - 1
Glance Logiciel - 2
Glance Logiciel - 3
Glance Logiciel - 4
Glance Logiciel - 5

Glance ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Glance

Glance

4,3 (10)
149,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
28
4
4,7 (10)
4,0 (10)
4,0 (10)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
159
40
4,4 (2 162)
4,5 (2 162)
4,3 (2 162)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Glance

Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des billets
Stratégie de marque personnalisable
Bitrix24
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Confirmations et rappels
Gestion des clients
GoTo Meeting
Fonctionnalités les mieux notées
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Partage d'écran en temps réel
LiveAgent
Fonctionnalités les mieux notées
Chat proactif
Enregistrement des appels
Journalisation des appels
Slack
Fonctionnalités les mieux notées
Chat en temps réel
Chat et messagerie
Notifications en temps réel
Demodesk
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Partage d'écran en temps réel
Partage d'écran/de navigateur
Webex Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Front
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des boîtes de messagerie
Partage des fichiers

Avis sur Glance

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,0
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
50%
3
10%
Matthew
IT Manager (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best screen sharing program out there in my opinion and great customer support!

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

Glance is simple and easy to use. We have used Glance for screen sharing for 5 years now. The program itself is super easy to install and manage. The nice feature about it is the ability to take control of the hosts screen with their permission and makes remote desktop troubleshooting much easier. Glance also will provide each user with a free of charge audio conference line!

Inconvénients :

The only downfall to Glance is you cannot have audio like you can with some other screen sharing programs however they make up for this by offering free teleconference lines for all users.

Réponse de l'équipe de Glance Networks

il y a 5 ans

Thanks for your review!

Susanna
Consultant (É.-U.)
Conseil en gestion, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Glance Screen Share review

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : We are all remote, so being able to quickly get on to a session - even using mobile devices - is great. The frustration is using it during heavy work-load hours or with high computer-using companies. You don't need that frustration when working with clients!

Avantages :

Glance is very easy to set up and to use. Once it is downloaded, all you need is to put in your meeting code and you're in. It is so easy to use via mobile devices, and schedule from your calendar so others can join. Screen sharing was normally very good. Very straightforward.

Inconvénients :

There was not much more functionality - and it sometimes stopped working. If there was a client that had a lot of computer work (traffic in/out) going on in their company, it would slow down the glance session, and at times we had it stop working during sessions. We deal with high volume analytics companies, who often have a heavy traffic load on their computer systems. That was/is very frustrating.

Réponse de l'équipe de Glance Networks

il y a 5 ans

Thanks for your review, Susanna. It's disappointing to hear you've had performance glitches. One of the things we pride ourselves on is that our tech and service is lightweight and performs well even at high volume and low bandwidth. In fact, Intuit TurboTax is our client and they use our tech during peak tax filing season -- you can imagine the traffic, thousands of concurrent sessions! Do you know if the guests in your sharing sessions are using Internet Explorer 10? This browser (released in 2012 and no longer supported by Microsoft or Glance) causes problems for everyone. If you are continuing to have problems like this, you can log a help ticket here: https://help.glance.net/contact/

Kieran
Event Manager (Taïwan)
Événementiel, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Has challenges

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : Not bad, helped connect but Zoom has taken over

Avantages :

Gets the job done but less inviting compared to Zoom

Inconvénients :

Sending invite codes, connecting audio separately

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Fabrication électrique/électronique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Best tool to provide real-time human conversations & guidance

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very good, effective, and holistic

Avantages :

1. Very fast, easy to use, and highly compatible 2. Helps to share screen immediately without any technical glitches or delays 3. Does not require any download or installation 4. Provides remote control to navigate across our customers' laptop for providing human guidance. 5. Also helps our IT Support Team to resolve Teams technical issues and improve case resolution 6. Helps our Sales, Engineering, Technical, and Service Support Teams to provide online Demos to customers and prospects. 7. Also helpful in training new service staff and field teams with better hand-holding 8. Helps us to improve communication, engagement, and customer experience

Inconvénients :

There are no negatives about it that we might have encountered till now.

Réponse de l'équipe de Glance Networks

il y a 2 ans

Thank you for your review!

Parth
Web Developer (Inde)
Recrutement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

An outstanding programme for CRM and screen-sharing needs

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

It was simple to use and simple to log users in. It was a click of a button because it was embedded into our CRM. Salesforce is our CRM. I appreciate the functions offered, such as screen sharing and the built-in communicator setup, which are quite helpful for the representative when resolving any client issue. I enjoy how we can help a client who is having trouble figuring out the system navigate with ease, and the end user will be pleased with this navigation.

Inconvénients :

Periodically, Glance will hang, which might be troublesome in urgent circumstances. Loading takes some time. If that could be improved, that would be fantastic. The front end might use some enhancement, and it should be made more interactive so that the user can easily comprehend the tool. The software's lack of a real-time window makes it more challenging to utilise.