17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de VCA Software

Virtual Claims Adjuster est un système de gestion des réclamations basé sur le web conçu à l'aide des plus récentes techniques de développement de logiciels et méthodologies d'interface pour assurer une mise en œuvre harmonieuse dans votre entreprise. Alors que vous travaillez quotidiennement, l'éditeur œuvre en arrière-plan pour vous rendre plus efficace et performant. Les spécialistes commerciaux de l'éditeur analysent les tendances, préservent les relations clés du secteur et utilisent des techniques avancées pour faire évoluer votre ensemble d'outils d'une manière qui dépasse les besoins de votre entreprise.

Qui utilise VCA Software ?

L'éditeur intervient dans divers secteurs d'activité dans le monde entier, y compris auprès de sociétés indépendantes d'experts en sinistres, de bureaux de TPA et d'entreprises autoassurées dans tous les domaines (immobilier, GL, TAO, automobile, marine, évaluations, etc.).

VCA Software Logiciel - 1
VCA Software Logiciel - 2
VCA Software Logiciel - 3

VCA Software ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

VCA Software

VCA Software

4,9 (27)
299,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
29
Intégrations introuvables
5,0 (27)
4,8 (27)
4,8 (27)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
300,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
144
11
4,0 (3)
4,3 (3)
4,7 (3)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à VCA Software

Financial Services Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Portail client
Tableau de bord d'activités
TherapyPM
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des calendriers
Rapports et analyses
A1 Tracker
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion des tâches
Règlement des réclamations
Claim Leader
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
FileHandler Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
SmartSimple Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
TherapyNotes, LLC
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Pour la santé comportementale/mentale
FileTrac Evolve
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Ventiv Claims
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur VCA Software

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
5,0
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,8
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
89%
4
11%
Anthony
Claims Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Transport routier/ferroviaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

It has been easy, thorough, friendly and transparent

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : This is helping to better organize, store, and administer our claims. It is great to use on a daily bases and the fact that I can customize it to meet my needs what I truly enjoy.

Avantages :

The software so-far can and will do anything we need it to as a small start up. My biggest fear in getting a more sophisticated system is that it would be too sophisticated and required too much info for our needs. Because I can customize it it adapts well to exactly the area of business I would like to use it for.

Inconvénients :

It looks old. To be competitive the UI needs a facelift. Other than that I can't think of any other dislikes.

Otilia
Insurance Adjuster (Canada)
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Effective to managing claims

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : All information about the claim is easily available . I liked the fact that it can be accessed from anywhere. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was very helpful with using the system.

Avantages :

It was very user friendly , all the information l need is readily available . I did use all the options available as l did not need it .

Inconvénients :

I did not like the fact that 90 day notice is required for cancellation .

Réponse de l'équipe de VCA Software

il y a 5 ans

Thank you for the review, yes with our security and infrastructure in place we do require a 90 day notice period to terminate the service. We aren't like some other competitor systems that lock clients in for the entire term/ we understand that clients needs can change. We are glad you were very pleased with the system. Happy retirement!

Craig
Executive Adjuster - President (Canada)
Assurance, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A small firms review of VCA.

4,0 l’année dernière

Commentaires : I have been pleased with the overall experience with VCA Software. I am concerned with the pricing increasing on a regular basis, as most of my clients are looking to keep claims costs lower, which greatly affects their and my bottom line.

Avantages :

As a long time user of VCA Software, I am very familiar with the system and like that VCA is always looking for ways to improve the product. It is easy to use and track my time and expenses which is why I have stayed with VCA when I set up my own business 7 years ago.

Inconvénients :

I do not like the photo option for selecting photos to add to photo sheets. Many times when the photos are uploaded to the system they are not in the order they were taken which adds time to the process. If they were to stay in the order they were taken, it would make this process much easier and simpler to use.

Jeff
President /COO (É.-U.)
Assurance, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The Littleton Group Claim Review

4,0 il y a 7 ans

Commentaires : Customer Service is the best. System easy to use and easy to train new employees on. Very customizable and functional. Great value.

Avantages :

Easy to train on and very user friendly. Adjusters like it and it makes them more efficient. Has a good suite of management tools to ensure the adjusters are meeting their goals.

Inconvénients :

The check writing capabilities.

Réponse de l'équipe de VCA Software

il y a 7 ans

Hi Jeff, Thanks for posting your review. We're glad to hear that VCA had been great for your firm. Although we agree check writing is a great tool, unfortunately there are simply too many variables for each clients unique needs. We believe that building a custom cheque writer tool to suit each clients individual requirements works best.

Tina
Assistant (Canada)
Assurance, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Coast Claims Service Review

5,0 il y a 8 ans

Commentaires : Virtual Claims is a very easy program to use, Ilda Cairns is a wonderful rep to work with and is always available to problem solve whenever I or any of my staff have any questions. All of my adjusters find the program fast and simple to use and keep track of their claim in and i like the fact that it is always evolving and changing to keep up with our growing need and the changing demands from our clients.

Avantages :

That is is very user friendly, easy to train new staff on and that it is always changing and updating, and the support team are very fast to help when there is a problem.

Inconvénients :

some of the functions i can do in Queries are limited