ChannelAdvisor

Qui utilise ChannelAdvisor ?

Les marques et commerces de détail de grande envergure qui souhaitent interagir avec les consommateurs à n'importe quelle étape de leur parcours d'achat, étendre leur présence sur de nombreux marchés et améliorer le traitement des commandes.

Description de ChannelAdvisor

ChannelAdvisor (NYSE: ECOM) est une des principales plateformes cloud de vente en ligne du marché et son objectif est de connecter et d'optimiser le commerce à l'international. Depuis près de 20 ans, ChannelAdvisor a aidé plus de 2 700 marques et commerces de détail du monde entier à améliorer leurs performances en ligne en élargissant les canaux de vente, en communiquant avec les consommateurs du monde entier, en optimisant leurs opérations pour améliorer leurs performances et en fournissant des analyses exploitables pour améliorer leur compétitivité.

Informations sur ChannelAdvisor

ChannelAdvisor

http://www.channeladvisor.com

Fondé en 2001

One Platform. Endless Possibilities
Vidéo de ChannelAdvisor
Play
One Platform. Endless Possibilities-thumb

Comparez ChannelAdvisor à des logiciels similaires

À partir de

s/o
499,00 $US
N/A
s/o

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Non
Essai gratuit Non
Essai gratuit Non
Essai gratuit Non

Déploiement et prise en charge de ChannelAdvisor

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

ChannelAdvisor - Fonctionnalités

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Bons de commande
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Comptes clients
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion SEO
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de site web
  • Gestion des avis
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des modèles
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion multicanal
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Marketing multicanal
  • Modèles
  • Modèles personnalisables
  • PDM (product data management)
  • Paiements électroniques
  • Panier d'achat
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Rapports et statistiques
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Synchronisation de données
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • e-mail marketing

Logiciels d'e-commerce : afficher la liste complète

  • API
  • Analyse en temps réel
  • Analytique des canaux
  • Booking Management
  • Catalogue de produits
  • Distribution multicanal
  • Données en temps réel
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des avantages
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des partenaires
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Portail des partenaires
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Tarification dynamique

Logiciels de channel management : afficher la liste complète

  • API
  • Accès hors ligne
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Historique des clients
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Réapprovisionnement
  • Suivi de l'inventaire
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Vente par correspondance
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion de points de vente : afficher la liste complète

ChannelAdvisor - Alternatives

Plus d'alternatives à ChannelAdvisor

Avis sur ChannelAdvisor

Lire tous les avis

Note globale

3,8/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,6
Service client 3,4
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 3,2

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Kristyn M.
SA Lead
Électronique grand public, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/08/2018

"BlueBoard = Love"

Commentaires: Overall, I've had nothing but an awesome experience with BB, it's made my morning so much easier and more reliable and I've gotten so many new people at our company using it now, thanks to the CES visit we had from you this year. Thank you all, so much!

Avantages: BlueBoard has not only changed the way I monitor MAP pricing online, but has also reinvented the way our Marketing Team can see product reviews from customers and allows our sales guys to see whether product are well stocked enough. It's amazing!

Inconvénients: There are quite a few updates that happen, which is great, but I wish that there was a pop-up mini tutorial each time something changed to show me how to manage my page the new way. For example, I spoke with customer rep. this morning (he's the best!) and had to ask him where to find a group of filtered products I had set up because the filter aspect of BB had changed.

Réponse de l'éditeur

envoyé par BlueBoard.io le 28/08/2018

Hello Kristyn, thank you for your super nice comment!
We're glad we could steer your workflow towards more productivity.
We'll strive to better communicate about our frequent updates to make sure no one gets lost!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/08/2018
Moshe D.
Director
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/09/2019

"Powerful software but Expensive and hard to learn"

Commentaires: The software is built with a long term vision but they should make it more affordable by offering it at a lower price to more customers. They also need to provide more guidance in the best way to implement the software

Avantages: Very customizable, has a beautiful interface, and is built with powerful features including rules, look up lists, limitless product attributes, data mapping, and more. Also has great features for each marketplace, including Amazon Advertising with automatic bidding and rules, repricing, a price gird which shows your price and competitors offer and your sales history which is great for monitoring your competitors in one dashboard

Inconvénients: TONS of setup work. I spent almost a year setting up all the different features and rules for my business. Zero guidance is provided on best way to setup your system. support is slow, sometimes taking 3 days to respond to a ticket. help pages are not detailed. product is way more expensive then cheaper alternatives such as Ecomdash.
They dont have an easy way to integrate with quickbooks or other accounting software, SellerCloud does.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ChannelAdvisor le 25/09/2019

Moshe,
Thank you for this valuable feedback. We're glad to hear that you found a solution with ChannelAdvisor that allowed your business to excel. We know you have a choice, and we want you to know we appreciate the chance to work with you.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/09/2019
Randy B.
Owner
Meubles, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 19/01/2018

"Good software but not the best company"

Commentaires: All in all it is good software but not the best company to work with.

Avantages: CA is probably the best solution in the marketplace for sellers wanting to offer goods on multiple marketplaces. The software is comprehensive and relatively easy to learn and use. It is also stable with few day-to-day problems.

Inconvénients: It is also the most expensive solution out there (by far) and they require a one year contract. In addition, they are not easy to break away from when the contract expires. They continued to charge us even after our contract expired and forced us to go through our bank and credit card company to recover the extra charges. We also found them very inflexible. You pretty much have to accept it is their way or the highway.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 19/01/2018
Martin D.
IT Manager
Biens de consommation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/10/2020

"Seems like a great product but project support is abysmal"

Commentaires: The tool seems great and works well once properly configured. Lots of room to grow the business on to new platforms easily once properly configured, You will still need a lot of focus on the process and business logic required to create your initial feed, particularly where it comes to product pricing.

Avantages: It allows us to get onboarded onto multiple market places easily with a single data feed and powerful rules engine. We can grow into solution as well.

Inconvénients: The project and onboarding support has been dreadful. You are on your own. But that might be for the best as most of the good staff seem overworked and the rest don't seem to care. Make no effort to understand you business and ensure the tool is properly configured so you might as well just take the basic onboarding package and do it all yourself.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ChannelAdvisor le 17/11/2020

Dear Martin,
Thank you for bringing your concerns to our attention. We've made a note of your message and shared your concerns internally. Please know, we are always looking for ways to improve our Services and our customers' experience, so we appreciate your feedback. We know sustaining an e-commerce business can be a challenge, which is why we strive to provide each customer with the best solution for their business needs. If you have additional concerns with cases you have submitted, please reach out to your Account Manager directly. On behalf of our entire team, thank you for being a ChannelAdvisor customer.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/10/2020
Cynthia Q.
MultiChannel Marketing & eCommerce Director
Vente au détail, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2019

"If you sell on more than one marketplace, you need this software"

Commentaires: We needed to solve a labor issue of trying to post a product/SKU on multiple different marketplaces without having to go to each one and use their particular interfaces.
Channel Advisor simplifies all of that, and allows us to mainstream our postings from a central repository.
Also, CA manages inventory across all channels, so you don't run the risk of overselling.
Built in repricing tools let you automatically adjust your pricing to match marketplace trends and win the sale within your guidelines. Business rules let you be as complex as you want in defining those guidelines. Overall, this is an extremely robust (and scale-able) system that allows you to customize and manage listings, pricing, inventory and more from one place.

Avantages: Incredible versatility, allowing us to list a large catalog of products across multiple marketplaces with minimal effort.
Centralized and customizable product data management allows for maximum exposure with minimum labor.
CA keeps up with all the latest requirements and mapping changes from each marketplace, so you don't have to.

Inconvénients: My only con for this software isn't the software itself - it's the support.
Support requests can take a long time to get addressed/resolved. Almost all have to be escalated, which takes days if not weeks.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2019